|
Jeg står for at trykke nogle visitkort og postkort, og laver det i photoshop (300dpi og alt det skidt) hvorefter jeg omformer det til en pdf. Men der står hos printeren at man skal : "Vedlæg altid skrifterne i dokumentet (embedded)." Hvordan hulan gør jeg det? (og gerne skåret ud i pap) Min skrifttype er Impact der burde være standart, så skal jeg stadig vedlægge den? på forhånd tak, Steffen |
Et kort spørgsmål om tryk?
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
|
Hej Steffen, Øhm... det er en tand kringlet at forklare - men lad os tage det fra en ende af: Hvis du laver en PDF ud af dokumentet, så vil Photoshop som standard embedde fonten i PDF''en. Men nogle steder (f.eks. hos os) så foretrækker vi faktisk at få den originale PSD-fil (Photoshop), da vi så lettere kan sikre at dokumentet er som det skal være inden vi trykker det. En standard PSD-fil indeholder ikke fonten, så derfor vil vi typisk bede dig om at medsende fonten, såfremt det er en mere speciel font. Men som du selv skriver så er Impact en standard-font, så det vil undre mig meget hvis dem, som kører kortene for dig, ikke ligger inde med den. Husk beskæring, såfremt du har grafik/farve som går helt ud til kanten. Hvis du laver en PDF af dokumentet, så vil de nok også blive glade hvis du husker at sætte skæremærker på dokumentet (det vil vi ihvertfald), så det er til at se hvor dokumentets kanter er og hvor beskæringen ligger. Hvis ovenstående virker lidt kringlet, så er du velkommen til at spørge - også selvom du ikke bruger MediaMouse til at få trykt kortene . Såfremt du mangler nogle til at trykke kortene, så er du selvfølgelig også velkommen til at tage fat i mig. Du kan læse lidt om vores forskellige visitkort her: http://www.mediamouse.dk/Produktion-tryk-visitkort.htm |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Bliv gratis medlem
. Såfremt du mangler nogle til at trykke kortene, så er du selvfølgelig også velkommen til at tage fat i mig. Du kan læse lidt om vores forskellige visitkort her: