Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min blog bruger trafik lynhurtigt! - ca 500 mb i timen.

Side 2 ud af 6 (56 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun har baggrundsbilled på ca 1mb, et andet billed på 105kb.

så slemt er det heller ikke med hendes billeder fra hendes egen side.

Dog vil jeg nok kunne tage en god slat af baggrundsbilledet, og resten af billederne endda (Mere end bare photoshop til 72DPI :P)

Der skal også huskes på, at FTP trafik også tæller.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Spandabel:

Hej Karsten.

Ja, noget tyder på, at mine billeder er meget store til trods for at jeg ikke uploader dem til bloggen, men til photobucket (og linker dertil). Men siden har kørt stabilt sådan længe, og pludselig d. 29. august går det så galt, siden går fra at bruge 5-6gb i måneden til 500mb i timen. Meget pludseligt! Jeg har fjernet baggrundsbilledet igen via ftp og jeg har faktisk fjernet alle billeder, som var uploadet direkte til siden i august. Samt de plugins, som var installeret i løbet af måneden. Så at der stadig skulle ligge et baggrundsbillede på 1mb forekommer mig mystisk, så skal det være det, som by default er en del af temaet? 
Uanset hvad kan jeg ikke se, at mine beskedne antal besøg (allerhøjst 100 pr. dag) kan trække siden i sænk. Men jeg håber på, at siden snart kommer online (det burde den jo allerede være nu, da vi er efter kl 00?), så jeg kan se, om det har hjulpet at fjerne plugins også. Eller så jeg kan se, om det stadig løber løbsk! 

Vi tager et kig på det :) imorgen tidlig når jeg er stået op igen, jeg kan undersøge præcis hvad det er der tager, og så også lige optimere siden lidt, så du kan have et normalt antal besøgende igen.

Du er velkommen til at sende en privat besked til mig, eller en mail på lucas @ hosting4real.net

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine billeder, som jeg uploader til Photobucket fylder omkring 500mb pr styk, og det kan helt sikkert blive bedre! Jeg skal vist bare lære at få komprimeret de billeder inden de ryger videre i systemet. Men at de kan forårsage så stort et trafikforbrug SÅ pludseligt har jeg svært ved at forstå. Det er som sagt to dage ud af en måned, hvor det er løbet løbsk, og så drastisk et forbrug kan jeg ikke forstå skulle skyldes nogle billeder, som ellers tidligere aldrig har forårsaget problemer...

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

Nej, jeg kan ikke hente hverken html eller billeder fra serveren, men jeg har kunne kigge på cache filer og de billeder hun har flyttet.

Hvis hun oploader billeder der er taget med et kvalitets kamera ala det min fiskemakker og resten af den slæng, der tager billeder og skriver artikler til fisk og fri, render rundt med i vandkanten, når jeg prøver at nyde lidt fritid, så snakker vi mb pr. billede, og så skal der ikke være mange billeder tilbage på server før det tæller meget hurtigt.

Jeg tør godt vædde en is på det er store billeder, der er problemet.

Jep, men tag et kig på http://tools.pingdom.com/fpt/#!/l9aAg7Zf3/http://spandabel.dk/ så vil du kunne se at de filer som ligger på hendes domæne, rent faktisk ikke fylder mere end 2MB tilsammen, den eneste der stikker ud, som nævnt tidligere, er hendes baggrundsbillede som er på næsten 1MB.

2MB for et site er meget ja, men ikke overdrevet meget, og nu ved jeg jo hvor mange besøgende hun har på sin hjemmeside (ca) og det peger ikke i retningen af at det er størrelsen på billederne som ligger på hendes domæne, der er problemet.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

500 megabyte for 1 billed?

Hmm - Udover det, så burde det ikke tælle som trafik på dit webhotel, det er ihvertfald ikke særlig kundevenligt, hvis eksterne ressourcer gør det.


Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, jeg mener selvfølgelig 500 KB! :)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi tager et kig imorgen! :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan her så det i øvrigt ud efter jeg fjernede baggrundsbilleder og andre billeder via ftp: http://tools.pingdom.com/fpt/#!/LVVltP4bB/http://www.spandabel.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, ikke den store forskel, 1.2MB til forskel

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 03:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne, har du en analyse af hvor mange besøgende du har haft i perioden?

Alle normale browsere cacher billeder - så de bliver normalt kun hentet en enkelt gang - og 30 GB er trods alt en del (selvom det selvfølgelig ikke er ubegrænset).

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Side 2 ud af 6 (56 indlæg)