Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min blog bruger trafik lynhurtigt! - ca 500 mb i timen.

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg håber nogle herinde kan hjælpe mig eller har lidt forslag til, hvad der er gået galt på min blog. Jeg er hosted hos meebox og har 30gb trafik til rådighed i måneden. Jeg bruger photobucket til mine billeder og bruger så html-koden derfra i mine indlæg. Men hos Meebox er det eneste, de kan hjælpe mig med, at oplyse, at "det ser ud til" at mine billeder fylder en hel del.

Hele problemet startede for et par dage siden, hvor jeg uploadede en ny baggrund under udseende -> baggrund. Min trafik for resten af måneden blev brugt lynhurtigt til trods for maks 100 besøg om dagen. Der blev faktisk brugt 6gb på 13 timer. Jeg fik vejledning hos meebox om, at det nok var mine billeder, der fyldte for meget, og at jeg måtte have lavet en ændring, som havde skabt et problem. Så jeg fjernede alle billeder lagt op eller anvendt i hele august via filezilla. Jeg har også fjernet de nyeste plugins. Meebox åbnede op for siden igen, men den mængde trafik, de var så søde at give mig her inden d. 1. blev brugt lynhurtigt. Stadigvæk, og til trods for at de billeder, jeg havde under mistanke er fjernet! De 810 mb, jeg fik som ekstra blev brugt på 1,5 time.

Er der nogen herinde, som har et bud på, hvad der er sket, og hvad der evt. forårsager problemet? Jeg har brugt http://tools.pingdom.com/ til at tjekke siden, da de hos meebox sagde, at den bruger 15 mb hver gang, den indlæses. Men det tal kan jeg ikke se. Jeg er nybegynder på feltet, og det bekymrer mig, at min trafik, som jeg betaler for, og som normalt er (meget!) mere end rigeligt pludselig forsvinder, før jeg når at gøre noget.

Derfor vil jeg gerne havde rettet op på problemet hurtigst muligt, og derfor har jeg brug for hjælp hurtigt, så de 30 gb jeg får igen ved midnat (d.1. i måneden) ikke forsvinder lige så hurtigt!

Med håb om hjælp og på forhånd tak
- Anne

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvilken hjemmeside er der tale om?

det er svært at vurdere hvor den går galt uden en webadresse :)

Men hvis du skulle være interesseret, så har jeg stor erfaring med hastighedsoptimering og performance optimering af hjemmesider, så hvis du gerne vil have problemet fjernet hurtigt, skal du være velkommen til at tage kontakt til mig på mail eller via Privat Besked.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

lavede lige en søgning på dit brugernavn og fandt så hjemmesiden, og kan se at den er ret svær at teste bare sådan :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, den er helt lukket, da al den trafik, jeg har til rådighed på en måned er brugt. Og jeg er bange for at det samme sker igen, når det bliver d. 1.! Så ja, den skulle jo gerne åbne igen om et minut eller sådan... Jeg er MEGET interesseret i at få løst problemet - jeg har som sagt prøvet at gøre alt, hvad jeg kunne uden at rode for meget i tingene. Det hele virker bare meget mystisk! Og jeg er nybegynder, så jeg er helt på bar bund!

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

bare sig til hvis jeg skal lave en analyse af siden, for at se hvorfor den tager så meget trafik som den gør.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Med forbehold, da din hjemmeside ikke er online, og jeg kun kan se cache sider.

De har mange billeder på din hjemmeside og de er meget store i kb, i forhold til hvad man normalt bruger til web brug. Jeg kan forestille mig det er der problemet ligger. Jeg downloade et af dem og det er 240 dpi og fyldte 230 kb.

Normalt bruger man 72 dpi billeder til hjemmesider. En tur gennem photoshop og så fylder dine billeder kun 1/4 del eller mindre.

Hvis du har oploadet et 300 dpi billede i høj opløsning som baggrund, kan det suge rigtigt meget trafik.

For at kunne løse problemet skal siden være online.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller årsagen kan også findes med database og ftp adgang.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Sønderup Hansen:

Med forbehold, da din hjemmeside ikke er online, og jeg kun kan se cache sider.

De har mange billeder på din hjemmeside og de er meget store i kb, i forhold til hvad man normalt bruger til web brug. Jeg kan forestille mig det er der problemet ligger. Jeg downloade et af dem og det er 240 dpi og fyldte 230 kb.

Normalt bruger man 72 dpi billeder til hjemmesider. En tur gennem photoshop og så fylder dine billeder kun 1/4 del eller mindre.

Hvis du har oploadet et 300 dpi billede i høj opløsning som baggrund, kan det suge rigtigt meget trafik.

For at kunne løse problemet skal siden være online.

Hvis du har hentet et af billederne, så er det jo ikke det der trækker trafikken :) serveren er jo lukket for tilgang. hvilket betyder at det billedet du har hentet ligger på en anden server. som hun skriver bliver de fleste billeder hostet eksternt.

Men jep, du har fuldt ud ret, for store billeder er ikke godt på nogen måde, og billeder skal altid optimeres på bedste vis, før de tages i brug på en hjemmeside.

Kigger man på hendes tidligere pingdom test, fylder sitet omkring 2MB, altså den trafik som hun bliver bonnet for, næsten 1MB af dem er hendes baggrundsbillede.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten.

Ja, noget tyder på, at mine billeder er meget store til trods for at jeg ikke uploader dem til bloggen, men til photobucket (og linker dertil). Men siden har kørt stabilt sådan længe, og pludselig d. 29. august går det så galt, siden går fra at bruge 5-6gb i måneden til 500mb i timen. Meget pludseligt! Jeg har fjernet baggrundsbilledet igen via ftp og jeg har faktisk fjernet alle billeder, som var uploadet direkte til siden i august. Samt de plugins, som var installeret i løbet af måneden. Så at der stadig skulle ligge et baggrundsbillede på 1mb forekommer mig mystisk, så skal det være det, som by default er en del af temaet? 
Uanset hvad kan jeg ikke se, at mine beskedne antal besøg (allerhøjst 100 pr. dag) kan trække siden i sænk. Men jeg håber på, at siden snart kommer online (det burde den jo allerede være nu, da vi er efter kl 00?), så jeg kan se, om det har hjulpet at fjerne plugins også. Eller så jeg kan se, om det stadig løber løbsk! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Karsten Sønderup Hansen:

Med forbehold, da din hjemmeside ikke er online, og jeg kun kan se cache sider.

De har mange billeder på din hjemmeside og de er meget store i kb, i forhold til hvad man normalt bruger til web brug. Jeg kan forestille mig det er der problemet ligger. Jeg downloade et af dem og det er 240 dpi og fyldte 230 kb.

Normalt bruger man 72 dpi billeder til hjemmesider. En tur gennem photoshop og så fylder dine billeder kun 1/4 del eller mindre.

Hvis du har oploadet et 300 dpi billede i høj opløsning som baggrund, kan det suge rigtigt meget trafik.

For at kunne løse problemet skal siden være online.

Hvis du har hentet et af billederne, så er det jo ikke det der trækker trafikken :) serveren er jo lukket for tilgang. hvilket betyder at det billedet du har hentet ligger på en anden server. som hun skriver bliver de fleste billeder hostet eksternt.

Men jep, du har fuldt ud ret, for store billeder er ikke godt på nogen måde, og billeder skal altid optimeres på bedste vis, før de tages i brug på en hjemmeside.

Kigger man på hendes tidligere pingdom test, fylder sitet omkring 2MB, altså den trafik som hun bliver bonnet for, næsten 1MB af dem er hendes baggrundsbillede.

MVH Kim

Nej, jeg kan ikke hente hverken html eller billeder fra serveren, men jeg har kunne kigge på cache filer og de billeder hun har flyttet.

Hvis hun oploader billeder der er taget med et kvalitets kamera ala det min fiskemakker og resten af den slæng, der tager billeder og skriver artikler til fisk og fri, render rundt med i vandkanten, når jeg prøver at nyde lidt fritid, så snakker vi mb pr. billede, og så skal der ikke være mange billeder tilbage på server før det tæller meget hurtigt.

Jeg tør godt vædde en is på det er store billeder, der er problemet.

Side 1 ud af 6 (56 indlæg)