Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snyder min webudvikler mig?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er dagligt ansvarlig for webshoppen www.jef.dk. 

Jeg har udviklet denne webshop i samarbejde med vores webudvikler. Vi startede ud med én samarbejdspartner og har siden skiftet til en ny lokal samarbejdspartner. Jeg føler virkelig at vi bliver taget ved næsen omkring mange opgaver.

Når jeg sender en forespørgsel med ønsket om at få implementeret en ny funktion, så tager bureauet penge for at give et estimat på opgaven. Og sådan et webbureau er jo ikke billige i drift:-) Jeg føler ofte at vi betaler for mange "ekstra" timer på løsning af en given opgave.

Senest har jeg spurgt til følgende opgave - "Differentieret fragtpriser"

"I må have løst denne opgave hos en anden kunde? Hvad er den nemmeste/smarteste (ikke mindst billigste løsning).

Vi ønsker differentieret fragtpriser i vores webshop således at der vil komme et ekstra gebyr på "fragt & levering" ved fragt til udlandet. Eksempelvis levering til Norge. Jeg forestiller mig at der indsættes en rullemenu i checkoutflowet (f.eks. under "Leveringsoplysninger"). I rullemenuen skal kunden vælge hvilket land pakken ønsker leveret til (80% af alle ordre går til DK). I rullemenuen skal forskellige lande fremgå. Hentet direkte fra vores ERP System. Således a hvis kunden eksempelvis vælger "Norge", så pålægges der automatisk et gebyr.

Jeg ser frem til at høre fra jer"

Svar fra vores webbureau:

"Jeg har været ved at undersøge dette nærmere - for at jeg kan give et præcist estimat, skal jeg kende alle detaljer omkring jeres fragtsatser, altså al logik, dvs. fragtgrænser, fragtsatser, leveringsformer - alt sammen ift. lokation. I praksis bliver vi nok nødt til at følge [vores webbureau]´s fragtberegning i stedet for at hardcode, da det ellers kommer til at give problemer i mange situationer, medmindre jeres fragtmatrix er helt, helt simpel. Opgaver af denne art løber ifølge [webbureau] typisk op i 10-40 timer alt i alt."

Kan du virkelig være rigtigt at det er så omfattende at løse og vil tage så lang tid at implementere??? Opgaven virker for mig MEGET simpel men jeg kan desværre ikke selv kode.

/René

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes at deres timetal lyder fair.

Tænk på at de skal ind i jeres ERP og hente data. Der skal sikkert laves noget forarbejde med at sidde og kigge i koden for at finde ud af nøjagtigt hvor det skal indsættes.

Så skal det testes på din testside som du naturligvis har. Når det er i orden så skal de også dokumentere rettelsen og lægge den rettede kildekode op så den er sikret med de nødvendige kommentarer.

Så 10-40 timer? Jo... ikke umuligt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kerteminde
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 94
Fra  RT-Web Skrevet kl. 16:18

Det er svært at sige. Men som Niels siger, synes jeg heller ikke det lyder helt hen i vejret.

Men det kommer jo meget an på hvordan det er bygget op osv osv.

Du kan jo eventuelt få et tilbud et andet sted fra til at sammenligne?

Mvh Rune

Fra Akureyri
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 144
Fra  Original Iceland Skrevet kl. 16:43

Nu er der også en del forskel på, om det tager 10 eller 40 timer, så det kan da hurtig løbe op. Kontakt flere webbureauer og få deres priser for opgaven. I kunne jo også prøve at smide opgaven ud på Amino freelancer.

Med venlig hilsen

Kristinn Berg Gunnarsson 

Bamboo Revolution - Originale, stilrene bambusure

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristinn Berg Gunnarsson:
Nu er der også en del forskel på, om det tager 10 eller 40 timer, så det kan da hurtig løbe op. Kontakt flere webbureauer og få deres priser for opgaven. I kunne jo også prøve at smide opgaven ud på Amino freelancer.

Med respekt for at du selvfølgeligt mener dit råd godt, så er det en rigtigt dårlig ide, at shoppe rundt i hvem der retter på ens webshop. Man siger at for mange kokke fordæver maden, og det gælder bestemt også shops. Så man bør finde sig en samarbejdspartner som man har tillid til og kun skifte dem ud hvis tilliden forsvinder.

Hvis man er usikker på om der snydes med timerne kan det være en god ide, at insisterer på at opgaven løses on-location. Det er godt for dig, fordi du kan se at konsulenten arbejder og det er godt for konsulent fordi hvis der er noget der driller og det tager længere tid end forventet, så kan du se at han arbejder :-)

Fra Akureyri
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 144
Fra  Original Iceland Skrevet kl. 17:29

Lundsby:
Med respekt for at du selvfølgeligt mener dit råd godt, så er det en rigtigt dårlig ide, at shoppe rundt i hvem der retter på ens webshop. Man siger at for mange kokke fordæver maden, og det gælder bestemt også shops. Så man bør finde sig en samarbejdspartner som man har tillid til og kun skifte dem ud hvis tilliden forsvinder.

Nu foreslår jeg jo heller ikke, at han skal få 15 forskellige parter, til at arbejde på sin hjemmeside, for jeg er helt enig i, at man burde holde sig til én, man stoler på. Men nu spørger trådstarter om hans webbureau er for dyre, og så kunne det være rart for ham at få tilbud fra andre bureauer, og sammenligne priser. Så kan han i hvert fald få be- eller afkræftet, om priserne, kontra den kvalitet han får hos det nuværende bureau, er fair nok, eller om han burde overveje dialog med andre bureauer.

Med venlig hilsen

Kristinn Berg Gunnarsson

Bamboo Revolution - Originale, stilrene bambusure

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Kristinn

Så er vi måske ikke så uenige. Men det er vigtigt at forstå at man ikke rigtigt kan bruge hvad andre bureauer vil tage for at løse opgaven, til særligt meget.

Sagen er den at når man overtager et projekt, så bruger man i starten en del tid på, at sætte sig ind i det, primært for at undgå at man laver katastrofale fejl og helst også for at forstå hvordan det er tænkt at projektet skal udvides. Derfor vil andre bureauer alt andet lige skulle bruge flere timer. Det ved de godt så de estimerer med et tab på den første opgave, som de så tjener hjem på de efterfølgende opgaver. Dvs. de giver en "falsk" pris, og den rigtige regning kommer løbende.

Samtidigt skal det også siges, at træfsikkerheden på estimater, er relevantivt dårlig når man skal viderefører andres arbejde. Og det er jo svært nok iforvejen.

Men man kan selvfølgeligt sagtens kigge sig om efter et nyt bureau, hvis man ikke er tilfreds med sit nuværende. Der er enorm forskel på pris og kvalitet hos de forskellige udbydere, men det er uhyrer svært at sammenligne.

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 20:19

Hej Rene. 

Jeg har lige været inde og lure lidt på jeres webshop også, og det ligner der er nogle ting som er ret costum made dertil? Den kører ellers lækkert hurtigt og har masser af funktioner. Så det kan jo godt være det tager en del tid at rode rundt deri. Vi har vores eget udviklede shop system og i de tidliger versioner var der også ting som bare ikke var særlig smart bygget op i forhold til udvidelser, og redigeringer i grundfunktionaliteten. 

Vores nuværende platform er så modul baseret bygget op at det er langt hurtigere og langt nemmere for udviklerne at lave nye funktioner til kunderne. Som du nok kan læse så er det svært at vurdere netop denne opgave i forhold til din løsning, når man ikke kender systemets opbygning. 

Umidelbart lyder 10-40 timer ikke urealistisk, hvis der er noget de skal til at kode op fra bunden af, samtid med at der skal laves en integration til jeres ERP system. Men hvis de allerede har et modul til at håndtere forskellige fragt metoder pr. land (og ikke skulle have snablen nede i ERP systemet) så vil jeg mene at 40 timer er ALT for meget i hvert fald. 

Eks. har vi bygget et modul sådan kunden selv kan bygge disse forskellige fragtmetoder til de lande de ønsker at bygge til. Men igen så er det ikke til at vide hvordan din webshop er bygget op. 

Venligst
Simon

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Fra  novicell Skrevet kl. 09:38

Tak for dine kommentarer...Det lyder til at jeg skal tage den med ro omkring mine frustrationer. Tak i øvrigt for dine positive ord omkring vores webshop:-)

/René

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Fra  novicell Skrevet kl. 09:40

Tak for din kommentar. Ja det kan være du har ret. Det er blot utroligt mange penge. Man skal jo virkelig overveje om funktionen giver nok value. Ingen tvivl om at det vil være en god funktion, men det skal jo tjene sig ind igen. Det vil det gøre men hvor lang tid der vil gå er svært at vurdere. Vores primære marked er stadig Danmark.

/René

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)