Hej Amino, Jeg er dagligt ansvarlig for webshoppen www.jef.dk. Jeg har udviklet denne webshop i samarbejde med vores webudvikler. Vi startede ud med én samarbejdspartner og har siden skiftet til en ny lokal samarbejdspartner. Jeg føler virkelig at vi bliver taget ved næsen omkring mange opgaver. Når jeg sender en forespørgsel med ønsket om at få implementeret en ny funktion, så tager bureauet penge for at give et estimat på opgaven. Og sådan et webbureau er jo ikke billige i drift:-) Jeg føler ofte at vi betaler for mange "ekstra" timer på løsning af en given opgave. Senest har jeg spurgt til følgende opgave - "Differentieret fragtpriser" "I må have løst denne opgave hos en anden kunde? Hvad er den nemmeste/smarteste (ikke mindst billigste løsning). Vi ønsker differentieret fragtpriser i vores webshop således at der vil komme et ekstra gebyr på "fragt & levering" ved fragt til udlandet. Eksempelvis levering til Norge. Jeg forestiller mig at der indsættes en rullemenu i checkoutflowet (f.eks. under "Leveringsoplysninger"). I rullemenuen skal kunden vælge hvilket land pakken ønsker leveret til (80% af alle ordre går til DK). I rullemenuen skal forskellige lande fremgå. Hentet direkte fra vores ERP System. Således a hvis kunden eksempelvis vælger "Norge", så pålægges der automatisk et gebyr. Jeg ser frem til at høre fra jer" Svar fra vores webbureau: "Jeg har været ved at undersøge dette nærmere - for at jeg kan give et præcist estimat, skal jeg kende alle detaljer omkring jeres fragtsatser, altså al logik, dvs. fragtgrænser, fragtsatser, leveringsformer - alt sammen ift. lokation. I praksis bliver vi nok nødt til at følge [vores webbureau]´s fragtberegning i stedet for at hardcode, da det ellers kommer til at give problemer i mange situationer, medmindre jeres fragtmatrix er helt, helt simpel. Opgaver af denne art løber ifølge [webbureau] typisk op i 10-40 timer alt i alt." Kan du virkelig være rigtigt at det er så omfattende at løse og vil tage så lang tid at implementere??? Opgaven virker for mig MEGET simpel men jeg kan desværre ikke selv kode. /René |
Jeg syntes at deres timetal lyder fair.
Tænk på at de skal ind i jeres ERP og hente data. Der skal sikkert laves noget forarbejde med at sidde og kigge i koden for at finde ud af nøjagtigt hvor det skal indsættes.
Så skal det testes på din testside som du naturligvis har. Når det er i orden så skal de også dokumentere rettelsen og lægge den rettede kildekode op så den er sikret med de nødvendige kommentarer.
Så 10-40 timer? Jo... ikke umuligt.