Er der en grafiker der kan forklare mig et par ting jeg slet ikke kan se mening i? problemet er størrelsen på mine billeder på hjemmesiden i artiklerne og logo. 1. I photoshop er der mulighed for at "save for web". Dette skulle gøre billederne mindre (KB). Problemet er bare at hvis jeg henter et billede på nettet og smider det over på et billede jeg har oprettet i photoshop (jeg laver selv alle billeder til alle indledninger i artiklerne), så ender det med at selvom det billede jeg har lavet er mindre i størrelsen, fylder det meget mere? Et eksempel er at Boisen herindefra sendte mig et logo jeg kan smide op på fladskærmen, og det fylder kun 140 KB. Nu har jeg så lige skaleret det ned til et andet stærrelse, og nu fylder 102 KB, men det burde fylde meget mindre.....jeg kan simpelthen ikke fatte det.... Og hvorfor fylder det samme logo i samme størrelse i JPG meget midnre end det jeg har formindsket fra grafikeren, som jo originalt er omkring 1600 x 600.. Altså hvis Boisen kan lave et megastort billede der fylder mindre end de små billeder jeg bruger i mine artikler, så gør jeg jo noget galt? |
øhh. jeg ved ikke lige hvad det er du gør forkert.
Jeg kunne få dit forsidebillede (android%20mobiler%20og%20tablets.jpg) fra 580 kb ned på 72 kb uden problemer.
Save for web & device -> JPEG Medium -> Quality 30% -> Optimized = 72 kb
Save for web & device -> JPEG High -> Quality 60% -> Optimized = 148 kb