Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig markedsføring???

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm... Hvor ?

Nævn et eksempel - blot ét.

.... Billigt er jo relativt. Nogen finder det billigt med en 1/2-side i lokalavisen til 12.000 .... Andre finder det endda billigt med et indslag i TV2´s reklameblok til 75.000. Hvis ellers reklamen ellers virker, er det sikkert billigt i forhold til responsen.

Jeg synes nu ikke at nogen af delene er billige, især da man bliver nød til at gentage dem igen - og igen.

.... jo du kan selvfølgelig forære en T.-shirt til 14.85 ... til én person. Det er billigt, men en høj kontaktpris.

De bedste hilsner
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:28

jeg kan nævne lige så mange eksempler som du har lyst til - men fælles for dem alle er at der kommer flere penge ud end du putter ind. Det er hele formålet med markedsføring.

PPC-søgemaskin er er billigt
- gennesnitlig kontaktpris (ifølge Piper Jaffrey) er $0.43 mod $9.14 for direct marketing

Organisk Søgemaskineoptimering er billigt
- ofte ender vores kunder med en CPC der er lavere end med PPC-søgemaskiner 

- hvis der afregnes på 100% performance er det stort set gratis

Og der er tusindvis af andre mulligheder. Som sagt, hvis du ikke kan få øje på dem er dig der er blind- det er ikke fordi de ikke findes.
Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 19:54
Det kommer vel an på, hvordan man definerer "billig markedsføring". Som sådan er markedsføring en investering og er derfor hverken billig eller dyr, men derimod rentabel eller ikke-rentabel.
Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Skrevet kl. 19:54
Hej Mikkel...

Jamen du har da til dels ret!

Men nu er markedsføring jo andet end blot nettet.... der fylder en minimal-minimal brøkdel af den samlede markedsføring. Hvorfor mon det? Det er fordi der er så få der ser den billige net-markedsføring samt, at markedsføring på nettet generelt meget sjældent kan stå alene. Jeg synes derfor ikke at dine eksempler er særlig gode/overbevisende. 

Hmmm... det er da fint at du vil belære .... Det er da klart, at hvis ikke der kom flere penge ind end ud, ville reklameforbruget i DK ikke være tæt på 25 milliarder om året....  

De bedste hilsner

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:01
Det er sgu billigt, hvis der kommer mere ind end ud. Det er ikke mange annoncer der giver de muligheder på kort sigt. De fleste andre annoncer tjener sig aldrig hjem og mange tjener sig først hjem på meget lang sigt. Netannoncer kan ses af af næsten alle og gør man det rigtigt, er det HAMMER billigt.
Men ud over nettet, er der ikke mange billige muligheder. Næsten alt andet er spild af penge og tid....
Men det skal man ikke tude over, der er PR og nettet og det er sgu alt rigeligt for de fleste.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:05

> Det er fordi der er så få der ser den billige net-markedsføring

Det stemmer ikke overens med de mange undersøgelser der ligger på området. Såvidt jeg husker er det i dag ca. 20-25% (alæt efter lande) af brugernes medieforbrug der ligger online. Det er da også netop derfor at online markedsføring går frem med 30-40% om året hvorimod print og TV kun går 2-4% frem - og nogle steder endda tilbage.

At påståe nettet kun udgør et lille segment er så håbløst gammeldags at det er til at skrige over. Har du været folketingspolitiker?
Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Skrevet kl. 20:19

Det er rigtigt at markedsføring via nettet vokser eksplosivt - bl.a. med Affiliate Marketing og andre muligheder, som Mikkel skriver.

Men når markedsføring via nettet først virkelig får betydning/effekt, ligesom traditionel markedsføring har haft hidtil ... ja, så vil jeg æde min hat på det heller ikke længere er billigt på nettet.

de bedste hilsner
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:29
Tro mig, det har effekt! Men du har dog ret i at det bliver dyrere, ingen tvivl om det.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:33

> Tro mig, det har effekt! Men du har dog ret i at det bliver dyrere, ingen tvivl om det.

Ja, og så kan det være at annoncørerne må nøjes med at tælle ROI i "hundrede %''er" frem for tusinder :)

Markedsføring handler altid om at se muligheder og så udnytte dem. Der har ALTID eksisteret muligheder og det vil der blive ved med at gøre. Man kan så vælge at udnytte dem og tjene pengene eller lade være.

Men hvis du ikke mener markedsføring er billig, Jesper, når der kommer mere ind end ud ville jeg gerne høre hvad så er?
Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Skrevet kl. 20:54

Ok ... mit oprindelige indlæg var lidt provo... Der findes altid en masse spændende muligheder for de dygtige og kreative. Og nettet er jo stadig ungt. Heldigvis! Jeg har lige været i NY, og her går de jo amok i alle afskygninger af markedsføring. Og budgetterne er ekstreme.

Traditionel markedsføring er både dyr og (til dels) tvivlsom - især for iværksættere. Så selvom det gir pote, skal der jo investeres en del. Jeg mener derfor, som nævnt i første indlæg, at PR er vejen frem - evt. kombineret med MF via nettet.

Iøvrigt interessante sider du linker til Mikkel.

.... Her burde man egentlig starte en ny tråd om erfaringerne med "Guerilla Marketing" .....

De bedste hilsner

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)