Lad os antage at jeg vil placere noget salgsfremmende indhold på en ekstern hjemmeside hos en samarbejdspartner.
Jeg er selvfølgelig interesseret i at det HTML vi placerer på denne eksterne side er så søgemaskine-venligt som muligt, men samtidig vil jeg have kontrol over det indhold der vises, dvs. jeg kan IKKE bruge statisk HTML pastet direkte på siden.
Hvordan laver jeg en søgemaskinevenlig løsning?
Iframe virker vel ikke, da indholdet set fra bot''ens side, stadig ligger på min egen hjemmeside?
Kan man indsætte det via javascript som f.eks. Tradedoubler gør eller hvad er løsningen?
Det er meget vigtigt for mig at jeg har kontrol over dét der skal vises på den eksterne hjemmeside da det kan og vil ændres løbende, derfor kan vi ikke bare paste noget statisk HTML på denne side.
Håber I har en løsning, for jeg kan ikke helt selv se hvad der kan gøres.
Jeg er ikke helt sikker på hvad det er du spørger om. Hvilke eksterne hjemmesider er det du snakker om? Er det nogen du køber reklameplads hos, eller hvordan?
Søgemaskiner eksekverer ikke javascript.
Hvis det er nogle du kender som vil lave en dynamisk løsning op mod din side, så kan du lave en webservice som de henter indholdet fra - men igen, det er noget uklart hvad det egentlig er du vil.
Hvis det site hvor din annonce, eller hvad det nu er skal vises på den, kan afvikle ASP eller PHP så kan du med et script trække data fra din server som så bliver vist på den anden hjemmeside.
Jeg kender ikke til PHP, men med ASP kan du f.eks. bruge AspHTTP eller HTTPget eller hvilket komponent der er til rådighed.
Eksempel:
<% Set HttpObj = Server.CreateObject("AspHTTP.Conn") HttpObj.Url = "http://www.dinside.dk/annonce.asp" HttpObj.FollowRedirects = True HttpObj.RequestMethod = "GET" HttpObj.UserAgent = "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Windows NT; DigExt)" strResult = HttpObj.GetURL Set HttpObj = nothing Response.Write(str) End If %>
Det er så kun selve indholdet der skal ligge i din annonce.asp og ikke noget med BODY-tags eller lign.
Nu vil jeg ikke kalde det at stille krav som sådan, der er vel ikke ret mange løsninger der ikke kan afvikle ASP eller PHP.
Hvis du ikke vil stille krav, så er der kun Javascript tilbage, men det stiller jo krav til browseren
Robotter kan ikke læse javascript, så hvis det kun drejer sim om at skaffe links, så er der mig bekendt nok ikke andre muligheder end ASP/PHP, men hvis formålet er at skaffe kunder til dine side er javascript jo godt nok.
Ja, der er reelt set kun to muligheder - enten laver du det server side, eller også laver du det client side. Hvis du laver det server side kan søgemaskinerne læse det, laver du det client side, så er det kun brugerne der kan læse det.
Så det første du skal gøre er at finde ud af hvilke server side kode der kan eksekveres på din partners website - asp, php, python etc ... Og herefter skal du finde ud af om de nødvendige HTTP-componenter er tilstede.