Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt...??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er pludselig kommet en Adwords-kampagne på Google som henviser til min side, men jeg har intet med den at gøre... Jeg har min egen Adwords-kampagne.

Hvis der f.eks. søges på "Nixon ure" kommer mit eget link op sammen med den anden. Ifølge den anden kampagne fører linket til siden www.herreuretildig.dk, men den findes ikke og navnet er ikke registreret...

Er dette lovligt jf. Googles regler? Er det mon en affiliate der har lavet den sideløbende kampagne??

Mvh

Henrik
Herreure.dk

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:58
Hmmmm.... Vi har også et Google-problem: Jeg blev kontaktet af en kunde i går, som, citat "havde fået Tropefisk reklamer i deres toolbar og absolut ikke ønsker det". Nu ved jeg ikke hvad kunden præcis mener med toolbar, men det er absolut ikke noget vi har bestilt, om man så må sige. Vi kører godt nok Adwords-kampagner, men derfra og så til at ende i en tilfældig toolbar hos en internet-bruger der ikke gider at se på vores reklamer...

Kunden kunne ikke umiddelbart forklare det nærmere, men jeg er da ked af at han har haft en dårlig oplevelse med Tropefisk. Hvad er det, der sker - kan nogen forklare det?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:12
Taget URL''en på den anden herreursannonce er ikke direkte din - den går via partner-ads. Target URL''en er: http://www.partner-ads.com/dk/klikbanner.php?partnerid=5808&bannerid=6143  Så det ser ud somom at du har noget kørende med partner-ads, og at en af de annoncepartnere som de benytter så har opsat adwords på det

Jeg bruger ikke selv partner-ads, så jeg ved ikke hvilke filtreringsfaciliteter de har, men hvis det var mig ville jeg give dem 10 minutter til at ordne det, eller droppe at køre flere kampagner hos dem. Their choice!

I forhold den den anden sag, med Tropefisk, så er det enten fordi din kunde er totalt forvirret og blander almindelige AdWords sammen med hans toolbar - eller også, og det er bestemt en mulighed, har du valgt "content distribution" og så er der en af Googles partnere, eller sub-partnere, som viser disse i en eller anden form for reklamefinancieret toolbar. Der har været masser af eksempler på den slags. I det tilfælde er den hurtigste løsning for dig, at slå content distributionen fra i din AdWords kampagne, så er det løst :)
Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 01:23
I det tilfælde er den hurtigste løsning for dig, at slå content distributionen fra i din AdWords kampagne, så er det løst :)

Super, Mikkel. Tak :-)
Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Skrevet kl. 13:50
Tak for svaret Mikkel - jeg har nu fundet ud af, hvilken affiliate det drejer sig om.

Men er det egentligt et problem...?? Han kaster en hel del penge i det, og som jeg ser det, kan det knap nok løbe rundt for ham indtil nu. Er det egentlig ikke en udmærket ting for mig, at jeg er repræsenteret to gange. Affiliaten får 8% af omsætningen pr. salg han skaffer...

Er det i øvrigt lovligt??

Mvh

Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:02
> Er det i øvrigt lovligt??

Hvorfor skulle det være ulovligt? Hvilken lov tænker du på at dette strider imod?
Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Skrevet kl. 14:11
Ok, ulovligt er nok et stærkt ord... Jeg tænker på Googles retningslinjer - men det kan jo egentlig kun blive hans problem, hvis det strider imod dem...

Fra Ribe
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 14:14
Dato: 23-06-2007 13:49:46
Forfatter: Herreure.dk
Tak for svaret Mikkel - jeg har nu fundet ud af, hvilken affiliate det drejer sig om.

Men er det egentligt et problem...?? Han kaster en hel del penge i det, og som jeg ser det, kan det knap nok løbe rundt for ham indtil nu. Er det egentlig ikke en udmærket ting for mig, at jeg er repræsenteret to gange. Affiliaten får 8% af omsætningen pr. salg han skaffer...

Er det i øvrigt lovligt??

Mvh

Henrik

Forsøgte mig selv med metoden for et par år siden,  da jeg havde én værdikupon på 400 kr. til adwords, der var tæt på udløb. Som affiliate fik jeg 10$ pr. henvist kunde der oprettede sig og købte for et vist beløb, hvilket det resulterede i, at den værdikupon på 400 kr. - som jeg iøvrigt havde fået gratis, blev til ca. 7-800 kr. - Så ja, i nogle tilfælde, kan man i hvert fald tjene på det.

InetActive
Leverandør af Joomla!CMS, Oscommerce og Zen Cart løsninger med 100% skræddersyet design.
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 13:39
Hej

Jeg vil lige knytte en kommentar til dette indlæg.

Når man er affiliate hos Partner-ads er det normalt ikke tilladt at placere reklamer fra partnerprogrammerne udenfor for ens eget website, men der kan dispenseres hvis annoncøren tillader brug af f.eks. Google Adwords.

Denne affiliate er derfor blevet bedt om at indhente tilladelse hos Herreure.dk.

Mvh.

Ken Schultz

Partner-ads

Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Skrevet kl. 13:49
Hej Ken,

pågældende har ikke henvendt sig til mig mhp at få tilladelse...

Men alt i alt er det jo ikke et problem så længe jeg kan stå inde for det der skrives i Adwords-annoncerne.

Jeg kan dog ikke umiddelbart se, at det skulle give ham den store indtjening, da han må have et stort Adwords-budget med den placering han har.

Mvh

Henrik

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)