Nu ved jeg ikke hvordan du har prøvet at lave din 301 redirect. Men der findes 2 måder at gøre det på, enten ved brug af htaccess, eller ved brug af PHP, og hvis din side er lavet i PHP, vil jeg anbefale PHP måden.
indsæt dette i din index.php fil. så vil man blive redirected til domænet uden index.php hvis man tilgår domænet med index.php RETTELSE: Der var lige en ) for meget :) den er nu fjernet.
if(strpos($_SERVER['REQUEST_URI'],"index.php")){
header("HTTP/1.0 301 Moved Permanently"); $domain = "http://".$_SERVER['HTTP_HOST']."/"; header("Location: $domain");
}
Du kan selvfølgelig udbygge den med flere forskelige regler
Hej Kim. Tak for svaret jeg vil prøve din løsning så snart jeg kan. Jeg vender lige tilbage med en melding om det virkede. Det er ikke til min firmaside, men til siden www.metalbands.dk hvor jeg har lavet alt så set kører via index.php med get funktioner til indholdet fra databasen og genererede title, description, keywords og overskrifter.
Du må undskylde at jeg ikke har svaret på dine forslag før nu, men jeg har haft meget at se til på arbejde. Endnu engang tak for hjælpen.
/Jens
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
Hej Kim. Tak for svaret jeg vil prøve din løsning så snart jeg kan. Jeg vender lige tilbage med en melding om det virkede. Det er ikke til min firmaside, men til siden www.metalbands.dk hvor jeg har lavet alt så set kører via index.php med get funktioner til indholdet fra databasen og genererede title, description, keywords og overskrifter.
Du må undskylde at jeg ikke har svaret på dine forslag før nu, men jeg har haft meget at se til på arbejde. Endnu engang tak for hjælpen.
/Jens
Oki, jamen så vil du reelt set ikke kunne bruge den metode jeg skriver, så der skal du benytte andre metoder.