Det ved jeg skam godt, men derfor kan man jo godt prøve at lære ham noget alligevel :) |
111
Det ved jeg skam godt, men derfor kan man jo godt prøve at lære ham noget alligevel :) |
Kim Tetzlaff
🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig
Ikke for at være provokerende, men har du testet det du har skrevet?
vil ikke virke ud fra det du nævner, ikke i de tests jeg har kørt på den. Men den skal se ud sådan: RewriteCond %{QUERY_STRING} !^(.*)$ Men igen, det løser kun halvdelen af hans problematik, for det er nemlig sådan at hvis man kommer til at skrive forkert i den query, så vil den vise forsidens indhold, og dermed kan det også blive indekseret af Google. og så er problematikken der jo igen kan man sige. altså fx hvis man skriver index.php?reel-underside så vises den korrekte underside, men skriver man index.php?ikke-reel-underside så vil forsidens indhold blive vist på den webadresse. Så igen, den bedste løsning er og bliver at han tester på om siden rent faktisk findes, via PHP og søgning i databasen, findes den ja så er det jo godt alt sammen, men findes den ikke skal han så 301 redirecte til sin forside. Selvfølgelig aller helst en side der matcher bedst, og hvis ikke den findes, så forsiden. MVH Kim |
Kim Tetzlaff
👉 Mere om mig
Hej Kim Denne kode virker fint, men den skaber så et nyt problem :-) Når index.php bliver permanent viderestillet til / så er der ikke nogen af de andre sider der virker. ALT bliver viderestillet til domænets root Min linkstruktur er sådan at alle sider er lavet med index.php?underside Kan man tilføje noget der gær at det kun er index.php uden noget ?underside der bliver viderestillet? Ellers er jeg nok nød til at sætte mig bedre ind i .htaccess alligevel :-) /Jens |
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
Netop det er derfor jeg, efter jeg postede den kode og fik at vide hvilken side der var tale om, postede dette:
Ja det kan man, men det vil ikke løse din problematik fuldt ud. Din problematik er jo at du i stedet for at vise en fejlside hvis man efterspørger noget der ikke findes, viser forsiden. Det efterlader et stort hul til dobbelt indhold. Så det du skal gøre nu og ikke mindst arbejde på, er at sikre dette hul, da du så pr automatik også kommer ind over den først nævnte problematik.
Det er nemmere at give dig løsninger, hvis man kan se hvordan du har lavet din index.php og ja hjemmesiden.
Htaccess vil på ingen måde løse dit problem, da dit problem stadig er at du glemmer at teste på om siden findes i systemet, eller hvis du allerede tester, så glemmer du at lave de fornødne handlinger som fx en 301 redirect eller en 404 side når en side ikke findes.
MVH Kim |
Kim Tetzlaff
👉 Mere om mig
|
Hej KIM hvorfor er du den enestes jeg kender som altid siger man ikke kan bruge htaccess @Jens jeg så lige denne her side Apache will take care of the query string automatically. All you need is this:
|
Fordi man ikke kan eller for den sags skyld, bør bruge htaccess i Jens tilfælde. Problemet ligger nemlig helt andre steder. Men det kan jeg godt se at du ikke rigtig har fanget. I stedet kopiere du htaccess ind, linker og anbefaler at han skal prøve noget som du ikke engang ved hvordan virker, og hvilket resultat man får ud af det. Men nu skal jeg da lige fortælle dig hvad det er der sker i den rewrite. går man til domæne.dk/index.php fjernes index.php og man ryger til / - Den er jo fin nok. Og ja det er hvad "Apache will take care of the query string automatically" betyder. kort sagt, den fjerner index.php fra urlen og lader query'en være i urlen. MVH Kim |
Kim Tetzlaff
👉 Mere om mig
kim han kan jo bare lige prøv om det virker og virker det ikke så fjerne man jo bare de to linjer fra htaccee igen Denne side siger Men kim prøv lige og læs side htaccess - removes index.php, but not index.php when index.php?z=abc
@jens Hvis det virker så virker det jo og så er det ikke |
Hvis man på forhånd ved eksakt hvordan noget virker, er der jo ikke nogen grund til at teste om det nu alligevel giver et andet resultat ;) det vil ikke virke på hans problematik, basta. test den selv og se hvilket resultat du får ud af det, og du vil se at du får eksakt det resultat jeg lige har fortalt. MVH Kim |
Kim Tetzlaff
👉 Mere om mig