Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min forsides URL fejler hos google

Side 3 ud af 11 (104 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

hej Kim

den er meget stor sikkerhed det er samme bruger der opretter lige nu 1-2 bruger næsten hver dag nu , jeg forstår ikke han har tid til og gider bruge på det for er sikkert over 100 nye bruger der er oprettet for jeg så også nogle sidste år , men jeg tvivler meget han overhovedet ved hvorfor kim hvad han skriver

han tjener 1,7 millioner skriver han men har over et år tid tit dagligt oprette nye profiler det hænger bare ikke samme og så nogle gange hans sprog brug og skriver alt muligt som arbejde lige på Københavns kommune til web udvikler

men i alt vi alle har mest tillid dine indlæg Big Smile

Det ved jeg skam godt, men derfor kan man jo godt prøve at lære ham noget alligevel :)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:43

111

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:44

SEO SUTTER R:
er det så ok kim  det sku da let
Ikke for at være provokerende, men har du testet det du har skrevet?

SEO SUTTER R:
RewriteCond %{QUERY_STRING} ^$
RewriteRule ^/index.php$ / [R=301,L]

vil ikke virke ud fra det du nævner, ikke i de tests jeg har kørt på den. Men den skal se ud sådan:

RewriteCond %{QUERY_STRING} !^(.*)$
RewriteRule ^/index.php$ / [R=301,L]

Men igen, det løser kun halvdelen af hans problematik, for det er nemlig sådan at hvis man kommer til at skrive forkert i den query, så vil den vise forsidens indhold, og dermed kan det også blive indekseret af Google. og så er problematikken der jo igen kan man sige.

altså fx hvis man skriver index.php?reel-underside så vises den korrekte underside, men skriver man index.php?ikke-reel-underside så vil forsidens indhold blive vist på den webadresse.

Så igen, den bedste løsning er og bliver at han tester på om siden rent faktisk findes, via PHP og søgning i databasen, findes den ja så er det jo godt alt sammen, men findes den ikke skal han så 301 redirecte til sin forside. Selvfølgelig aller helst en side der matcher bedst, og hvis ikke den findes, så forsiden.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:46

KTJ-Media.dk:

if(strpos($_SERVER['REQUEST_URI'],"index.php")){

header("HTTP/1.0 301 Moved Permanently");
$domain = "http://".$_SERVER['HTTP_HOST']."/";
header("Location: $domain");

}

Hej Kim

Denne kode virker fint, men den skaber så et nyt problem :-)

Når index.php bliver permanent viderestillet til / så er der ikke nogen af de andre sider der virker.

ALT bliver viderestillet til domænets root

Min linkstruktur er sådan at alle sider er lavet med index.php?underside

Kan man tilføje noget der gær at det kun er index.php uden noget ?underside der bliver viderestillet?

Ellers er jeg nok nød til at sætte mig bedre ind i .htaccess alligevel :-)

/Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:03

Jens Andersen:

KTJ-Media.dk:

if(strpos($_SERVER['REQUEST_URI'],"index.php")){

header("HTTP/1.0 301 Moved Permanently");
$domain = "http://".$_SERVER['HTTP_HOST']."/";
header("Location: $domain");

}

Hej Kim

Denne kode virker fint, men den skaber så et nyt problem :-)

Når index.php bliver permanent viderestillet til / så er der ikke nogen af de andre sider der virker.

ALT bliver viderestillet til domænets root

Min linkstruktur er sådan at alle sider er lavet med index.php?underside 

Netop det er derfor jeg, efter jeg postede den kode og fik at vide hvilken side der var tale om, postede dette:
KTJ-Media.dk:
Oki, jamen så vil du reelt set ikke kunne bruge den metode jeg skriver, så der skal du benytte andre metoder.

Jens Andersen:
Kan man tilføje noget der gær at det kun er index.php uden noget ?underside der bliver viderestillet?
Ja det kan man, men det vil ikke løse din problematik fuldt ud. Din problematik er jo at du i stedet for at vise en fejlside hvis man efterspørger noget der ikke findes, viser forsiden. Det efterlader et stort hul til dobbelt indhold. Så det du skal gøre nu og ikke mindst arbejde på, er at sikre dette hul, da du så pr automatik også kommer ind over den først nævnte problematik.

1. Du skal opsætte en søgning i databasen, på det der står efter ?, det regner jeg med du allerede nu gør, ellers ville du jo ikke kunne vise det rette indhold.
  2. Men du skal ikke vise forsidens indhold, hvis der bliver skrevet forkert efter ?, men der imod bare lave en 301 redirect til /
  3. Du skal opsætte en 301 redirect til / hvis der ikke er sat nogen query samtidig med at index.php bliver kaldt via urlen.
Det er nemmere at give dig løsninger, hvis man kan se hvordan du har lavet din index.php og ja hjemmesiden.
Jens Andersen:
Ellers er jeg nok nød til at sætte mig bedre ind i .htaccess alligevel :-)
Htaccess vil på ingen måde løse dit problem, da dit problem stadig er at du glemmer at teste på om siden findes i systemet, eller hvis du allerede tester, så glemmer du at lave de fornødne handlinger som fx en 301 redirect eller en 404 side når en side ikke findes.
MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:10 | Låst
Dette indlæg er blevet slettet.
Tilmeldt 24. Aug 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:56
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Hej KIM hvorfor er du den enestes jeg kender som altid siger man ikke kan bruge htaccess

@Jens   jeg så lige denne her side

http://stackoverflow.com/questions/8750822/htaccess-removes-index-php-but-not-index-php-when-index-phpz-abc

Apache will take care of the query string automatically. All you need is this:

############## lav en .htacess i rode på dit websiet #######

RewriteEngine
on
RewriteRule ^index.php / [L,R=301]

########################################

Nu ved jeg ikke om det virker jeg har ikke prøvet den -- men prøv det - hvis det passer det de siger så skulle Apache selv se din query string

så bliver det ikke nemer vel KIM

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

htaccess til jens:

Hej KIM hvorfor er du den enestes jeg kender som altid siger man ikke kan bruge htaccess

@Jens   jeg så lige denne her side

http://stackoverflow.com/questions/8750822/htaccess-removes-index-php-but-not-index-php-when-index-phpz-abc

Apache will take care of the query string automatically. All you need is this:

############## lav en .htacess i rode på dit websiet #######

RewriteEngine
on
RewriteRule ^index.php / [L,R=301]

########################################

Nu ved jeg ikke om det virker jeg har ikke prøvet den -- men prøv det - hvis det passer det de siger så skulle Apache selv se din query string

Fordi man ikke kan eller for den sags skyld, bør bruge htaccess i Jens tilfælde. Problemet ligger nemlig helt andre steder. Men det kan jeg godt se at du ikke rigtig har fanget. I stedet kopiere du htaccess ind, linker og anbefaler at han skal prøve noget som du ikke engang ved hvordan virker, og hvilket resultat man får ud af det.

Men nu skal jeg da lige fortælle dig hvad det er der sker i den rewrite.

går man til domæne.dk/index.php fjernes index.php og man ryger til / - Den er jo fin nok.
går man til domæne.dk/index.php?underside fjernes index.php og man ryger til domæne.dk/?underside - Hvilket ikke fjerner problematikken han står over for, men bare flytter problemet et andet sted hen.

Og ja det er hvad "Apache will take care of the query string automatically" betyder. kort sagt, den fjerner index.php fra urlen og lader query'en være i urlen.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 24. Aug 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

kim  han kan jo bare lige prøv om det virker og virker det ikke     så fjerne man jo bare de to linjer   fra htaccee igen   

Denne side siger

Men  kim prøv lige og læs side        htaccess - removes index.php, but not index.php when index.php?z=abc   

http:// domain.com/index.php -> http:// domain.com/ - OK

http:// domain.com/index.php?z=abc -> http:// domain.com/index.php?z=abc - not OK, stays the same. This works using the code below:

@jens

Hvis det virker så virker det jo   og så er det ikke

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

htaccess til jens:

kim  han kan jo bare lige prøv om det virker og virker det ikke     så fjerne man jo bare de to linjer   fra htaccee igen   

Hvis man på forhånd ved eksakt hvordan noget virker, er der jo ikke nogen grund til at teste om det nu alligevel giver et andet resultat ;) det vil ikke virke på hans problematik, basta. test den selv og se hvilket resultat du får ud af det, og du vil se at du får eksakt det resultat jeg lige har fortalt.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 3 ud af 11 (104 indlæg)