Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uddannelse? Helt spild af tid, eller stiller nogen en bedre?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Er startet op som iværksætter, og går og diskutere med venner og familie om en uddannelse overhovedet er tiden værd.

Hvis vi antager det ville være tiden værd, er der så nogen i mener er bedre end andre til formålet? Nu er i nok nød til at vide lidt mere om hvad jeg brænder for hvis i skal have en chance for at komme med konkrete bud.

Den store drøm har altid været at leve af ideer/koncepter/patenter. I første omgang er jeg dog gået en anden vej da førstnævnte er for dyrt/tidskrævende at starte med.

Lige nu er jeg startet i detail verden, og må indrømme jeg også brænder for dette. Primært fordi det er mit eget, og man elsker at passe sin egen lille baby, og få den til at vokse. Men i sidste ende vil jeg leve af ideer/patenter som beskrevet (inden for mekanik, elektronik, fysik og hverdags ting.)

Er der nogen uddannelser i mener passer til formålet hvis ellers de er tiden værd? Er fløjtende ligeglad med jobmuligheder i sidste ende, for det her handler kun om at stille mig selv bedre til at kunne drive egen virksomhed.

Og til dem der generelt har en mening om, om uddannelse er tid/energi værd.. Kom frisk med meningerne :)

Håber der er ild i blusset hos jer og i deler.

Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 22:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ser det ud som om du er en ung mand på billedet. Jeg er en "gammel" mand på 43.

Om uddannelse betaler sig? Tja, da jeg lukkede mit første firma og fyrede 23 ansatte, så var det rart at have en uddannelse, som gjorde at jeg fik et job med det samme.
Uanset hvor godt man gardere sig, så kan ens firma, lige pludselig forsvinde. Måske tror du ikke på det, men se på agnes cupcakes. Hvis din bank var Sydbank, så ville du også have problemer.

Selv om historien viser mange som aldrig har taget en uddannelse og som har klaret sig godt, vil jeg påstå at uddannelse betaler sig. Historien fortæller ikke om de hundredvis som heller ikke var uddannet og som ikke klarede det.

Brænder du for patenter, så er der en del papir og dokumentationsarbejde med det, så jurist eller ingeniør, er bestem 2 gode bud på en egnet uddannelse. Begge uddannelser er så også nogen hvor du kan køre et firma ved siden af.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 22:42

Hej Christian,

Det er helt naturligt at gøre sig de tanker, når man står i din situation.

Vi har tidligere haft nogle debatter om samme emne.

Jeg har for nyligt skrevet et indlæg på min blog, der berører emnet, men jeg skal nok uddybe på min blog på et senere tidspunkt også. Du kan læse indlægget her: http://www.casperlohse.dk/et-budskab-under-lup-den-der-ved-mest-tjener-mest/

Du kan også læse nogle tidligere debatter om emnet her (Hvor jeg også har delt nogle holdninger):

http://www.amino.dk/forums/t/160928.aspx

http://www.amino.dk/forums/t/157589.aspx

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)