Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der findes faktisk rigtige bankrådgivere !

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Slet gerne dette indlæg ;) Jeg er åbenbart for ærlig til tider..

/Mikkel

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 17:32

haha

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:52

Ja, der findes faktisk rådgivere i nogle banker, ikke kun sælgere :-)

Se, bankfolk, revisorer og andre i den kategori er "opdraget" til at være super fornuftige. Jeg gik engang på HD med en bankansat, og han fortalte at hvis han kom til at lave overtræk på sin lønkonto, fik han automatisk en advarsel. Tre advarsler og han blev fyret, eller noget i den stil. Så det er med det mindset bankrådgiveren anbefalede dig at lukke virksomheden og få et arbejde.

På den anden side kan jeg huske Klaus Riskær engang sige i et interview, at han var så meget på røven, at det kun var som selvstændig han ville kunne komme op til overfladen igen. Kort efter stiftede han CyberCity.

Nu spørger du på et iværksætterforum, så flertallet vil sikkert sige at du bare skal give den gas med dit firma. Og det er jeg også tilbøjelig til at sige.

Mit råd er at give det 6 måneder, hvor du knokler igennem, og ser hvor langt det bringer dig. Hvis ikke du har flyttet virksomheden væsentligt i en positiv retning, og i sådan en grad at du kan betale dig selv minimum det samme som du kan få som lønmodtager, så er det måske en god ide at lytte til bankmanden.

6 måneder er en overskuelig periode. Meget kan (skal) udrettes på 6 måneder, og omvendt, hvis ikke du kan rykke en god, og ikke mindst stabil, løn hjem efter 6 måneder, har du trods alt ikke mistet for meget.

Du ved efter 6 måneder at du har givet det en fair chance, og enten kan du fejre et positivt resultat, eller søge nye udfordringer med overbevisningen om at du ikke gav op uden at give det en chance.

Jeg synes at du er NØDT til at sætte en deadline for hvornår en beslutning skal træffes. At leve i årevis med røven i vandskorpen er bare ikke godt. Har du lyst til at vende hver en mønt om 3 år, 5 år eller 10 år?

Mvh Carsten

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:58

Hej Carsten

Jeg kan sagtens følge dig og blev da også lidt ked af da han mente jeg skulle lukke det ned og slukke. 

Han mente dog lønarbejde var det bedste til mig da jeg så automatisk betalte skat inden jeg fik pengene i hånden og ikke stiftede yderligere gæld.

Jeg har jo ikke selv lyst til at lukke noget ned, nyder det jo og hader en arbejdsgiver skal bestemme, aldrig haft et arbejde mere end 1 år, da jeg virkeligkører træt i det indenfor få mdr.

Virksomhed elsker jeg, der har jeg dog også været godt rundt, men nyder jeg kan gøre hvad jeg vil når jeg vil :)

Men hvordan med at fortsætte en virksomhed men ikke have den lovpligtige nemkonto ? Så kan SKAT vel kræve mig lukket ?

/MIkkel

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:01

Har du prøvet de helt små banker?

Sommetider er de lidt mere fleksible.

Mvh Carsten

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:06

Det var den lille bank Østjysk Bank der ville rådgive og hjælpe, men ikke have mig som kunde :)

Jeg har været i de fleste i byen også de små, men uden held..

Jeg har også tænkt online banker,men kan ikke lige finde nogen

Jeg har også fået mulighed nogen steder, men må ikke få netbank til at betale regninger og pbs tilmelding, så er jeg ovre i den dyre med 25,- pr girokort hver mdr, da jeg ikke må få dem betalt over pbs eller netbank

Er man først ude er man laangt ude :(

Kan SKAT kræve mig lukket hvis jeg ikke får en nemkonto indenfor en periode ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20

Mikkel og Sarah:
Kan SKAT kræve mig lukket hvis jeg ikke får en nemkonto indenfor en periode ?

Nej - men det kan  give problemer med eventuelle tilbagebetalinger fra SKAT.

Hvorfor ikke bare få oprettet en nemkonto eller brug en allerede eksisterende konto. Alle har ret til en nemkonto (som minimum i form af en anfordringskonto). Så ned i banken og få lavet den.

/Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:22

Hej Henrik

Har idag danske bank og de vil simpelhen ikke lave en til mig !

Har derfor været i mange andre banker og der er det samme svar.

Jeg kan få en lønkonto nogen få steder, men uden nemkonto til viksomhed

Problemet ligger også i når der skalbetales regninger og overføres penge, det vil de ikke :(

De gør det ikke nemt og drive virksomhed..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28

Du har krav på en almindelig anfordringskonto (som kan bruges til nemkonto) Hvis banken ikke vil give dig den så er det bare at klage. Med anfordringskonto kan du sætte penge ind og hæve (som minimum).

Du har derimod ikke krav på en konto, hvor du via netbank kan betale regninger mv. Det er den enkelte banks afgørelse.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52

Som Henrik skriver har du krav på en anfordringskonto til at sætte penge ind på og hæve samme (uden overtræk) den skal de gi dig og den kan være din nemkonto og skat kan ikke gøre noget i den forbindelse
Du kan så ikke bruge netbank og pbs heller ikke tror jeg og det kan fordyre ting for dig. Dine kunder kan med held betale dig kontant ved pudsning og ellers ved overførsel til din anfordrings/nemkonto
Ved ikke om jeg husker rigtigt at du var i Ribers, men det er banker ret allergiske imod, men det er vel ikke en gammel økonomi du har mulighed for at rydde op i?
Jeg TROR i dit fald du kan ha det lettere med de små banker/lokalbanker. Hvis du kan vise dem, at du nu tjener penge (og jeg husker du var meget nøjsom med egne krav til indtjening og i begyndelsen havde dårlige betaler påmtoppen) så vil det lette med et godt budget der bygger på realiteter
God vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)