Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det nu med barsel?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er selvstændig og har været det i mere end 10 år. Jeg driver en enkeltmandsvirksomhed inden for kommunikation og nu står sagerne sådanm at jeg skal på barsel i to måneder til næste forår. 

Jeg er begyndt at spare op, for sådan har jeg altid financieret den tid jeg har ikke har været på arbejde. - Men spørgsmålet er: 

Er jeg berettiget til en eller anden form for overførselsindkomst i de måneder, jeg er på barsel?

Det skal siges, at jeg ikke er medlem af nogen forsikringsordninger, a-kasser og andet tjavs. Der kan heller ikke blive tale om at jeg tager noget af min kærestes barsel, da hun bruger al den tid hun har til rådighed. Sidst men ikke mindst ønsker jeg heller ikke at lukke min virksomhed officielt i min barsel. 

Er der nogen der har stået i situationen? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Jun 08
Indlæg ialt: 60
Fra  Company Pictures Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mig bekendt er du berettiget til to ugers betalt barsel som far. Det har jeg selv fået for nyligt - men jeg er også medlem af en A-kasse, så jeg skal ikke kunne sige, om det også gælder, hvis ikke man er det...men derudover er der intet at hente, med mindre man lukker virksomheden...det er i hvert fald den melding, jeg har fået.

Videoproducent hos Company Pictures

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)