Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

firma i udlandet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Falster
Tilmeldt 15. Jul 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Blik og Lavenergi Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

jeg ved ikke om det var i det rette emne men prøver aligevel

min kone overvejer at starte firma i dk hvor hun skal importere vare til dk i første omgang

men hun overvejer at starte firma i udlandet som sælger varene videre til firmaet i dk eller andre 

købere af varene 

hvad siger skat til det skal man betale skat til dk af firmaet i udlandet

og er det en økonomisk fordel at have hoved firmaet i udlandet 

eller er det best at have det i dk

Blik og lavenergi (næsten ) alt i lavenergi og blikkenslager arbejde Privat, Offentlig og Erhverv, Medlem af Dansk byggeri

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det korte svar er at hvis din kone befinder sig i danmark og leder det udenlandske selskab herfra så vil det være skattepligtigt i Danmark.

At lave "kreative" lø sninger med indsat ledelse i udlandet vil sammen med eksempelvis kravet om markedsmæssig afregninig mellem udenlandsk og dansk selskab samt ikke mindst nødven dig rådgivning til setuppet kræve rigtig rigtig megen omsætning før disse omkostninger kan  betale sig.

Start med import og når det når en tilstrækkelig stor omsætning (her taler vi om flere millioner) kan udgiften til "internationalisering" måske være relevant.

Jeg kan betro dig at danskerne lever i en slikbutik når det gælder om at starte virksomheder op. Jeg kender ikke mange lande, hvor det at starte virksomhed kan ske hurtigt og enkelt via internettet.

/Henrik

Fra Falster
Tilmeldt 15. Jul 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Blik og Lavenergi Skrevet kl. 22:58

Mange tak Henrik for dit indlæg i min debat.

sådan som du beskriver det kan jeg godt se at det ikke man betale sig

Blik og lavenergi (næsten ) alt i lavenergi og blikkenslager arbejde Privat, Offentlig og Erhverv, Medlem af Dansk byggeri

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)