Hej jeg ved ikke om det var i det rette emne men prøver aligevel min kone overvejer at starte firma i dk hvor hun skal importere vare til dk i første omgang men hun overvejer at starte firma i udlandet som sælger varene videre til firmaet i dk eller andre købere af varene hvad siger skat til det skal man betale skat til dk af firmaet i udlandet og er det en økonomisk fordel at have hoved firmaet i udlandet eller er det best at have det i dk |
Det korte svar er at hvis din kone befinder sig i danmark og leder det udenlandske selskab herfra så vil det være skattepligtigt i Danmark.
At lave "kreative" lø sninger med indsat ledelse i udlandet vil sammen med eksempelvis kravet om markedsmæssig afregninig mellem udenlandsk og dansk selskab samt ikke mindst nødven dig rådgivning til setuppet kræve rigtig rigtig megen omsætning før disse omkostninger kan betale sig.
Start med import og når det når en tilstrækkelig stor omsætning (her taler vi om flere millioner) kan udgiften til "internationalisering" måske være relevant.
Jeg kan betro dig at danskerne lever i en slikbutik når det gælder om at starte virksomheder op. Jeg kender ikke mange lande, hvor det at starte virksomhed kan ske hurtigt og enkelt via internettet.
/Henrik