Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg ansætte min kone som er på barsel.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

clauskc.dk:

Før blev selvstændig havde vi en massør i de virksomheder jeg var i. Det er rart når man sidder foran en computer 10+ timer om dagen.

Er det noget man kan trække fra når man er startet som selvstændig, hvis jeg også vælge at købe det?

Ja, det kan godt trækkes fra, men desværre kun til ansatte.

Som indehaver af en lille enkeltmandsvirksomhed, kan du ikke opnå de samme goder, som man kan stille til rådighed for ansatte medarbejdere.

Men hvis din virksomhed havde/har mange ansatte, så er sagen dog en anden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Men mon ikke din kones arbejdsplads bør tages med, hvis du ansætter hende medens hun er på barsel hos dem? Det går vel, hvis hun ikke øger sin samlede barselstid, men bare går ned i barselspengr. Ellers skal de så undvære hende og i virkeligheden tager hun ikke fuld barsel men er ansat hos dig, hvorefter de fysisk skal undvære hende igen, når hun så faktisk skal ha barsel.

De vil som jeg ser det, skulle vide, at hun har taget nyt job istedet for barsel på linie med det offentlige af hensyn til betalingen. Du må tale med dem der står for barselsdagpenge, så hun ikke ryger i konflikt med hendes arbejde, taber penge eller kan fyres
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 124
Fra  DataWise Skrevet kl. 19:23

Jep, det med at ansætte min kone var en dårlig ide. Det er droppet. Jeg venter til barslen er slut. Det drejede sig under alle omstændighedder max om nogle få  timer om ugen.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:49

Men mon ikke din kones arbejdsplads bør tages med, hvis du ansætter hende medens hun er på barsel hos dem?

Hej Cookie,

Jo, som jeg skriver tidligere i tråden, så skal det aftales med både kommunen og arbejdsgiveren.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11

Ja det ser jeg Martin (nu) men så tror jeg også det vil være svært at få nuværende arbejdsgiver med, men ja, vist er det muligt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

clauskc.dk:
Jep, det med at ansætte min kone var en dårlig ide. Det er droppet.

- og det var selvfølgelig en formuleringsfejl, at du kom til at skrive, at hun laver noget i din virksomhed - for ellers risikerer du, at hun i dagpengesystemet bliver betragtet som medhjælpende ægtefælle, og dermed kun meget vanskeligt kan få dagpenge, hvis hun skulle komme i sådan en situation.

Tjek det lige op med hendes a-kasse, hvis du senere gør alvor af at ansætte hende.

Venlig hilsen

Hans

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)