Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vi unge ikke innovative nok?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er jeg jo ikke helt ung længere, men jeg synes at jeg tit får at vide at jeg måske skal tænke på at sænke min pris for at få kunder. Ikke mindst her på
Amino.
Jeg synes egentlig ikke at min pris er høj, så derfor retter jeg mig ikke direkte efter det.
Min timepris er stadig den samme, men jeg har dog sat prisen på et af mine primære produkter lidt ned.

Jeg synes ikke det gør nogen forskel, så heg vil give dig helt ret. Det virker nok, i de fleste tilfælde, meget bedre hvis man yder god service, er glad og imødekommende og giver sine kunder noget andet en ens nærmeste konkurrent.

Det er min erfaring at venlighed og ærlighed kommer man længst med.

/Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 20:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det bliver til en tvist på ord, men jeg mener der er forskel på iværksættere og diverse andre former for indtægt som freelance arbejde. Fordi man sælger en service online eventuelt kun med andre freelancere eller outsourcing som 'medarbejdere' så er man ikke nødvendigvis en iværksætter. Det er snarere et udtryk for et nyt arbejdsmarked med mindre stive opdelinger i arbejdsgiver og arbejdstager. I takt med at teknologien udvikler sig tror jeg denne form for selvstændig arbejde vil vinde langt mere frem. Ad hoc samarbejde i stedet for egentlige virksomheder i traditionel forstand.

Jeg mener en egentlig iværksætter skaber et produkt som kan stå på egne ben, dvs at man i sidste ende kan tage sig selv ud af ligningen. Det gør man ikke som freelancer. Tilgengæld behøver alle jo heller ikke være den næste Steve Jobs. Bare det at kunne skabe tilstrækkelig værdi på markedet til at klare sig selv, mener jeg er en ubetinget successSmile

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 20:53

hej eppe
jeg tror bare at de tænker at pga. vi er unge kan vi ikke forlange mere, men det kan vi! Vi er måske bare ikke innovative nok :) jeg er desværre også en af dem som konkurrer på prisen :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 21:18

Jeg tror såmænd, at der er masser af både innovative og ambitiøse unge mennesker derude. Men de er nok ligeså undervurderede som de er overvurderede, og der findes efterhånden så meget derude, at kreativiteten virkelig skal på hårdt arbejde.

Dermed ikke sagt at der ikke findes nye og spændende projekter derude - det ved jeg, at der gør. Men jeg tror at den tid vi lever i, kræver en helt ny form for tankegang, som tænker forbi bane A og B, og helt hen til Æ, Ø og Å. 

Vi skal nok se en masse fede projekter, dét er jeg sikker på. Måske skal der bare være lidt mere fokus på kvalitet og personlig interesse og drive, end på penge. 

Jeg krummer tæer når jeg ser nye projekter drukne i reklamer, i et desperat forsøg på at tjene penge, på noget som fungerede glimrende i forvejen. Jeg forstår godt det er tillokkende, men hold da op jeg er blevet skuffet mange gange. 

Men lad os nu se. Kvalitet og originalitet ophører aldrig derude!

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er ikke helt enig i dine pointer...

For før du kan begynde at sige, at nogen ikke er innovative, så skal du måske diffinere ordet innovativ? Er man innovativ, fordi man laver et debatforum eller webshop? Eller skal det være et helt nyt produkt, som aldrig er set før? Ja hvad lægger der i ordet?
Dernæst så behøver unge mennesker ikke ligefrem opfinde hjulet på ny. Det ville være direkte idiotisk. Og fordi man sagtens kan videre udvikle andres ideer eller services, så kan man stadigvæk godt sætte sit eget præg eller stil...

Ebbe Hansen:

Dog ser jeg desværre ofte, at når de yngste iværksættere skal sælge sig selv, så er den eneste måde de fleste vælger at differentiere sig på fra konkurrenterne på: pris-dumping. Hvilket selvfølgelig også er et let og naturligt valg, da unge mennesker som bor hjemme hos far og mor, selvfølgelig ikke har så mange omkostninger som ham på 40 år, som skal brødføde en hel familie og derfor godt kan tage sig til takke med 1000,- i stedet for 5000,-

Ebbe Hansen:

Jeg har selv dumpet prisen for nogle år siden, så ingen konkurrenter kunne følge med og resultatet var bare at jeg fik en masse kunder, som vil have en helt masse for ingen penge, hvilket jo også er klart. Deres produkt skal jo fungerer uanset om de betaler 300,- eller 3000,- Ellers er det jo penge ud af vinduet for kunden. Så dette var ikke en succes.

Hvis man har udgifter mm for 1000 kr om måneden, så har man ikke et direkte behov for at skaffe 1 million kr om måneden, for at kunne dække sine udgifter. Eller sagt på en anden måde, så skal indtægt og udgifter gerne gå hånd i hånd, eller med en overvægt imod indtægterne. Og som ung har man ikke de store udgifter, hvorfor unge mennesker kan arbejde billigere, men samtidig lære en masse...

Tager du dine to citater herover i betragtning, så har du på et relativt tidligt stadie lært meget. Du lærte at pris og kvalitet ofte går hånd i hånd, men at pris og kundens forventninger til kvaliteten ofte afviger voldsomt. Derfor lærte du på en lidt hård måde, at den måde, som du håndterede prissænkning mm, det var ikke smart. Du retter til, og laver med sikkerhed ikke samme fejl igen. 
Med andre ord så har du lært en masse tidligt omkring forretning og forventninger. Du blev ik millionær, men det kostede dig heller ikke alverdens. Og det er lige præcis de erfaringer og mange andre erfaringer, som unge mennesker idag har mulighed for at gøre sig, uden at de sætter alt over styr...

Og så skal tingene vel også lige passe sammen. En ung person med en begrænset likviditet kan altså ikke bare gå ud og udvikle en ny generation af motorer til krydstogtskibe. Ene og alene fordi økonomien næppe er til det. Og derfor kommer vi igen tilbage til dit spørgsmål om, unge er innovative...

Jeg mener ikke unge er super innovative, men de tager de muligheder der er, og prøver at udvikle dem på nye måder. Eller de forsøger at gøre ting på en anden måde, hvor resultatet måske i sidste ende er det samme, men hvor processen er anderledes. Og det ser jeg intet forkert i... Tværtimod så kaldes det vel nytænkning og revurdering af måder at gøre tingene på... 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:15

der er mange iværksættere der ikke har råd at starte grundet store start omkostninger vis skulle betale de dyreste i branchen og vis en ung kan hjælpe en iværksættere som ellers ikke havde haft råd , for amino.dk er en iværksættere portal og ikke alle har en fyldt tegne bog og bank konto så man bare kan kaste 10.000 kroner ud til en webmaster

de dumper ikke prisen de arbejder til den pris da de er ved at op starte og der er også nogle ældre der tit giver en billige pris så det er lettere for os iværksættere at starte af os der ikke er webmaster , jeg kan dog godt se for din side af , for de presser prisen ned ad , men der er mange der aldrig havde starte vis de ikke havde fundet en der gør det billigere end de dyrere webmaster som de ikke har råd til og vis levere samme kvalitet er det dejligt der findes  nogle der kan hjælpe os iværksættere i starten og som vil give et billigt tilbud som man kan betale

jeg er dog uenig i at det er forkert de laver til den billige pris , da jeg synes det er okay de hjælper nogle der aldrig var kommet i gang nogle gange , så jeg forstår ikke rigtigt din modstand  mod prisen unge har desuden både erfaringer de skal lære i livet og har færre udgifter og så er det dejligt der findes unge flinke iværksættere som levere kvalitet og gør det så flere kan starte op , dog tror jeg du er flink nok , men jeg forstår ikke din modstand mod nogle levere en billigere pris?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 01:02

Som der er skrevet i noget af det ovenstående, er der forskel på traditionelle iværksættere og freelancere. Jeg er selv en ung gut på 16-år, der er lidt freelancer i fritiden (hjemmesider), fordi det giver en meget højere indtægt end et andet arbejde. I og med jeg kun er selvudlært, ikke kan påvise mine evner (når der kommer en del referencer er den del selvfølgelig løst) og ikke er til stede 8-16, men på skæve tidspunkter i stedet, kan man ikke stille sig på niveau med proffer i den her branche. Jeg er heller ikke proff. indenfor det jeg laver - men ved at holde sig til det man kan, kan man godt få kunder. Et punkt er dog aldeles vigtigt: hvorfor skulle kunder vælge en som mig uden de store referencer, hvis min pris var den samme som en erfaren/proff virksomhed med gode referencer? Det er der (stort set) ingen der vil. 

Ved at være ærlig og fortælle om det man kan, give gode vilkår som "no cure no pay" og være meget åben og måske bruge mere tid end man egentlig bonner og have priser, der er lavere, kan man få kunder. Specielt unge er jo netop nye på markedet - og derfor går der noget tid, før de har nok baggrund til at påvise deres evner og køre på samme vilkår som proffer.

Ud fra det jeg har set tager mange proffer indenfor min branche (hjemmesider) 400-1000 kr. i timen. Det er en del, men de har også flere udgifter og kan bevise deres værd. Jeg tager måske 200 i timen, men kører ofte på fast pris og arbejder sikkert for lidt mindre, samtidig med kommunikationen ikke koster. Men sammenlignet med mit fritidsjob som opvasker hvor jeg får ca. 70-75 i timen (som i øvrigt er meget for et normalt fritidsjob som ung), er det jo en formidabel løn.

-- Men selvfølgelig ville man ønske, man bare kunne tage det samme og få masser af kunder. Får man sig brandet godt og virkelig er dygtig, er det også muligt næsten fra starten: men det er jo ikke liige enhver der gør det. Derfor er prisen for freelancere et vigtigt element - og i mit tilfælde tjener jeg stadig ufattelig meget i forhold til de fleste på min alder. 

Blot lidt tanker fra mig inde i den her branche. :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23

Fashion-Seller:
For før du kan begynde at sige, at nogen ikke er innovative, så skal du måske diffinere ordet innovativ? Er man innovativ, fordi man laver et debatforum eller webshop? Eller skal det være et helt nyt produkt, som aldrig er set før?

Hej!

Folk skal lave det de nu engang brænder for om det er unikt eller ej :-) Jeg mener bare at når det gælder om at sælge produktet, så vælger de fleste unge menneske at skille sig ud på én ting: Pris. Hvilket jeg synes er en skam, da det er så nemt og ligetil, at de unge helte ikke vælger at differentiere på en anden måde og dermed tænker lidt ud af boksen.  Det ville i mine øjne skabe nogle dygtige og kreative iværksættere og samtidig skabe lidt glæde for forbrugerne.

Ha' en super dag!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:37

Ebbe Hansen:

Fashion-Seller:
For før du kan begynde at sige, at nogen ikke er innovative, så skal du måske diffinere ordet innovativ? Er man innovativ, fordi man laver et debatforum eller webshop? Eller skal det være et helt nyt produkt, som aldrig er set før?

Hej!

Folk skal lave det de nu engang brænder for om det er unikt eller ej :-) Jeg mener bare at når det gælder om at sælge produktet, så vælger de fleste unge menneske at skille sig ud på én ting: Pris. Hvilket jeg synes er en skam, da det er så nemt og ligetil, at de unge helte ikke vælger at differentiere på en anden måde og dermed tænker lidt ud af boksen.  Det ville i mine øjne skabe nogle dygtige og kreative iværksættere og samtidig skabe lidt glæde for forbrugerne.

Ha' en super dag!

der er jeg uenig med dig mange af de unge levere et yderste godt produkt og kreative det er ikke kun prisen de slår de levere også et godt produkt og så er det oveni noget som flere iværksættere kan betale vis alle var din prisklasse var der bare færre der startet så det kun godt der er nogle der sætter en pris så flere kan købe disse webmaster ydelser

du lever af du har et brand og har erfaring laver godt arbejde de fleste har ikke din klasse af brand omkring og dem som gør det billigere hjælper mange af de iværksættere der ikke kunne have valgt de dyrere webmaster så de truer ikke din ydelse

jeg forstår dit indlæg mest du ønsker en høj priser men så er der bare færre der har råd til få en hjemmeside og det betyder færre iværksættere kan starte op , men er det dit ønske færre starter op eller hvordan skal jeg forstå dit indlæg jeg forstår ikke helt din modstand mod nogle sætter en pris så nogle flere har råd til hjemmesider for det er ikke ligefrem gratis vi snakker tit 10.000 kroner eller 30.000 kroner vis skal laves mere og der kræver det en god bank konto , så prøv lige forklare hvad og hvorfor du mener flere ikke skal kunne starte op med en hjemmeside ???

men i alt har du i hvert fald slået meget fast på prisen lav betyder ikke altid dårlig kvalitet så det gør flere iværksættere har det lettere at starte med de billige så noget viden synes jeg da du har videre formidler i tråden  især til dem som ikke har råd til de dyrere webmaster , denne her tråd gør nok mange mere tryg dem som ikke har råd til de dyrere webmaster at de vælger de billigere webmaster da de ikke har råd til de dyrere webmaster

dog 100% sikker vis prisen høj forsvinder meget af ideen at lave et indlæg jeg søger en webmaster her inden  da prisen er meget afgørende i start fasen da vi alle ikke har de kroner ellers skal vi låne penge i banken , men flere end du tror går altså efter prisen , vis prisen ikke betyder noget henvender man sig bare til et af de større web bureauer som har flere gode webmaster ansat og man er 100% sikker på varen der leveres er høj kvalitet men mange har bare ikke disse kroner og derfor lever amino.dk iværksættere ekstrem meget på prisen da den betyder ekstremt meget at vælger den til sin opgave da man ikke har de kroner som du kræver for du kan levere opgaven lavet

jeg kan dog udmærket godt regne ud budskabet du starter ud med i tråden er der mange der bruger på den omvendte måde end du havde har til tænkt dig til altså en højere pris til webmaster man skal ikke kun slå på prisen selv om du nok ved det er en af de vigtigste faktor i at kunden vælger dig for de havde sådan set slet ikke råd , men gruppen er meget stor der ikke har råd og det lever amino.dk meget meget højt på så lad dem forsætte for det er meget afgørende en lav pris for mange for de kunne ellers ikke have startet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ebbe Hansen:

Jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvordan du synes en ung person med en begrænset likviditet, skal sælge et produkt? Hvis ik pris er en del af det, hvad skal der så være fokus på? Husk nu og tage i betragtning, at mange hverken har samme erfaringer eller arbejdstider, som et prof firma. Det skal der vel også tages højde for i prisen eller?

Jeg synes du beskriver nogle ting, som lyder meget flotte, men som i praksis enten virker umulige eller ubrugelige... Men det kan godt være, at jeg misforstår dit indlæg Smile 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)