Hej venner! Amino buner med unge iværksættere som gerne vil opnå succes og mange af dem arbejder også røven ud af bukserne for at opnå denne succes, hvilket jo er super skønt at se og jeg kan kun sige; Velkommen på holdet! Dog ser jeg desværre ofte, at når de yngste iværksættere skal sælge sig selv, så er den eneste måde de fleste vælger at differentiere sig på fra konkurrenterne på: pris-dumping. Hvilket selvfølgelig også er et let og naturligt valg, da unge mennesker som bor hjemme hos far og mor, selvfølgelig ikke har så mange omkostninger som ham på 40 år, som skal brødføde en hel familie og derfor godt kan tage sig til takke med 1000,- i stedet for 5000,- Men kan vi unge mennesker virkelig ikke finde på noget mere innovativt? Altså pris-dumpingen opstår jo kun, fordi man vil have en fod indenfor på markedet på en nem og hurtig måde. Det er vel ikke fordi de ikke ønsker at tage mere for deres ydelse/produkt ligesom alle konkurrenterne. Der er i mine øjne helt vildt mange alternativer som gør at netop DU bliver taget i betragtning, selvom du er ung og ny i branchen. Hvorfor vælger man ikke at skrue op for servicen, kreativiteten, humøret, charmen osv. I stedet for bare at dumpe prisen til 50% af hvad konkurrenten gør? Ofte ser man jo at forbrugeren slet ikke går så meget op i prisen, hvis bare produktet spiller. Mangler der innovativitet og kreativitet hos unge? Hvad synes I? Personligt, så mener jeg at svaret er både ja og nej. Vi unge kan jo godt skille os ud på andre måder og levere en god kvalitet til den pris produktet er værd, hvis vi altså vil arbejde lidt på f.eks. brand, service og har lidt viljestyrke. Ofte ser man bare at folk vælger pris-dumping, da den er effektiv og nem. Der kommer kunder ind hurtigt + lidt penge. Jeg har selv dumpet prisen for nogle år siden, så ingen konkurrenter kunne følge med og resultatet var bare at jeg fik en masse kunder, som vil have en helt masse for ingen penge, hvilket jo også er klart. Deres produkt skal jo fungerer uanset om de betaler 300,- eller 3000,- Ellers er det jo penge ud af vinduet for kunden. Så dette var ikke en succes. Skyd mig gerne ned, hvis I ikke mener dette har noget på sig. Det var bare en tanke her fra morgenstunden af.
Ha' en super dag! |
Ebbe Hansen:Mangler der innovativitet og kreativitet hos unge?
Helt klart!
Jeg har været så heldig at møde nogle stykker af de unge iværksættere, og der er slet ikke nogen tvivl om at de både er talentfulde og villig til at knokle for det - men det kniber gevaldigt med at finde den indre original frem.
Surfer man lidt på nettet er der jo ingen tvivl om at man sagtens kan finde ud af hvor "inspirationen" til de unges arbejde kommer fra, og selvom jeg ikke vil gå så langt som at skrive at de "kopierer" - så sammensætter de ofte nogle ting som de har fundet på nettet, - men desværre ikke på en ny og anderledes måde - men nok snarere for at sløre hvor det stammer fra. Det er skrevet med et glimt i øjet, - men jeg oplever det tit og jeg har vel i snit 10 opgaver om måneden i udbud.
Desværre er der blevet længere mellem det helt ekstraordinære gode, eller også er oddsene bare blevet dårligere pga tilstrømningen af (lidt for) naive der tror at "internettet" er brolagt med guld.
Et eksempel på manglende innovation? GOOGLE ER GUD! Der bliver jo brugt uhyrlige mange timer på at skrive tåkkrummende indlæg og kommentarer med henblik på googleplaceringer, - men i virkeligheden er Google jo et relativt nemt medie at operere på, ikke mindst fordi Google jo selv hjælper til jvf. den nuværende Aminokampagne - og her kan jeg jo selv sagtens være med. Hvis ikke, - så er det jo fordi jeg enten ikke gider eller har tid, - og så bliver det et spørgsmål om hvad jeg skal betale for at slippe. Sådan groft sagt.
Hvor er så den unge Amino, der har specialiseret sig i en anden søgemaskine? Der er jo markeder med et købestærkt publikum, hvor Google nærmest er på linje med Jubii i Danmark, og andre har større værdi. Med en Googlerelateret indsats bliver den ekstra konvertering på nogle få procenter, - men på et nyt marked bliver den jo 100%.
Hvorfor overser nye unge iværksættere en så oplagt mulighed?
Michael