Lad mig spille ud.
Hjemmesiden kunne være et par tusinde værd.
Når du får salg igennem, vil en køber måske give 1-2-3 gange dit årsoverskud + lager.
Men for du beviser andet end designet nok kun et par tusinde.
Vær obs på at medier i sig selv bliver solgt af dsi for en slik. Uden print kan du ikke værdi berige produktet og har så kun yderst lav avance.
Hej Martin
Det var sku dejligt med et input som jeg synes er skrevet i en retning jeg fra start gerne ville hen.
Som tilføjelse til det du skriver : DSI og priser i DK.
* Roll Ups som jeg tilbyder at sælge med er billigere end det som tilbydes på det danske marked.
* Printmedie som jeg tilbyder at sælge med er billigere end det som tilbydes på det danske marked.
Såfremt en der er interesseret i "dette", så vil vedkommende ikke udnytte den konkurrencesituation som iøvrigt gives her, hvis denne ikke har adgang til en storformat printer. Egen print giver frihed og bedre pris.
Såfremt man ikke selv har print mulighed in-house, så skal der arbejdes i et andet segment prismæssigt, og der skal satses lidt anderledes end der er lagt op til med den meget simple webshop med kun 5 produkter online... Det vil klart virke bedst med egen printer. Her kommer det jo også an på hvor opfindsom man er og hvor man er placeret i landet.
Til gengæld kan man starte med at købe sig til print, og holde prisen nede og når man mener volumen er til det - Når man så satser på at have print selv, så er resten af pakken klar til at køre discount-modellen.
Problemstillingen er netop at dette ikke projekt ikke er brugt til at forsøge at lave penge. Derfor er modellen for prisfastsættelse også lidt i kanten af hvad jeg forventer man kan trække ned over dette projekt. Man kan selvfølgelig ikke prisfastsætte sådan noget ud fra et "budget".
Lige for at opridse kort - Det jeg synes man får - Og som var tanken der skulle tænkes over en pris på:
* Webshop med 5 Roll Up Displays online (Oplæg til køre discount på Roll Up Displays) - Såfremt en som har interesse i det gerne vil have mindre ændringer så er jeg imødekommende. Den er ikke lagt online med domænenavnet, så man skal selv betale for hosting fremadrettet. (F.eks. 1500kr. om året ved Magentohotel). Webshoppen er en af de mere avancerede modeller, hvor der også findes masser af moduler til online-chat support osv.. Få ændringer kan vel aftales tilkøbt/givet, hvis det var det der skulle være hindringen i en aftale.
* Domæne-navn som passer godt til formålet - JustRollUp.dk
* Leverandør-aftaler (Afprøvede Import forbindelser : Til priser der gør projektet mere rentabelt end ved indkøb i DK) - Både Roll Up Displays og Printmedier
* Mulighed for fra start af overtage materialer til at arbejde med. (Roll Up Displays / Printmedie)
* (ANTAG 0KR.) Plan for hvordan der lidt aggresivt kan/skal skaffes kunder på discount måden - Udgangspunkt er taget i primær aktivitet på Sjælland.
* (ANTAG 0KR.) Sparring med en som har gjort sig tanker omkring hvordan sådan noget kan drives og en som har drevet virksomhed i en årrække. (Det er ikke sparring der ønskes solgt/vurderet.)
De ting jeg ikke har i ovenstående pakke, men som en interessent selv skal overveje hvordan vedkommende vil klare:
* Print (Køb hos andre eller invester i egen printer - Projektet kan startes op ud fra begge scenarier)
* Markedsføringsarbejde / Kunder - Man starter fra 0.
* Visitkort og stærkt fodtøj
/Niels