Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmagymnastik..?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Et af mine nytårsfortsætter er, at jeg må se at starte på noget træning/yoga/pilates-halløj, fordi jeg kan mærke, at jeg bliver "krumrygget" af at sidde foran denher computer hele tiden.
Jeg kiggede lidt rundt på forskellige hjemmesider - og en af stederne der tilbyder begge dele (sats.dk) tilbyder at man laver en ehvervsaftale: "Få sunde og kreative medarbejdere".

Nu er mit spørgsmål så, om jeg som selvstændig med mit enkeltmandsfirma, vil kunne trække den slags personlig pleje fra? Jeg har læst, at det vist er ret almindeligt efterhånden, at firmaer tilbyder deres ansatte et motionskort, rygestop, kostrådgivning osv., men hvordan er det skruet sammen?

Personligt tror jeg det godt kan omskrives til at være en invistering mit firma gør sig, hvis jeg bestemmer og jeg selv lige må tage mig sammen og få en bedre fysisk og måske derfor blive lidt skrappere i pæren, som altsammen måske vil gøre et bedre firma :)

Men, hvordan mon ToldSkat ser på det? Og hvad synes I?

Hilsen David

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:37

Hej David

Først og fremmest syntes jeg du skal kigge på din arbejdsstilling. Sørg bl.a. for at din skærm står så højt, at du hvis du kigger lige ud, kigger du lidt over midten af skærmen. Min skærm er løftet ca. 40 cm. op og det betyder at jeg ikke "knækker i nakken".

Dbh Martin
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 11:57
Tak Martin. Jeg må stable ting under min bærbare eller få mig et højere bord :)

Men jeg tænkte nu også på at noget motion og udstrækning odsl. måske ville kunne gavne på et måske mere mentalt plan - og forhåbentlig på bundlinien. Altså firmafinansieret bundlinie-yoga.. Lyder det helt hen i vejret?..

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:59

Køb en ekstern skærm, det vil du blive glad for.  En ordentlig 19" koster ikke alverden og jeg kan garantere dig for at du hurgtig ser resultater. Og få så også lige et godt keyboard, at skrive på de bærbare er IKKE godt i længere tid.
Mht. motion, så løb en tur hver morgen på et par kilometer og lav lidt mave- og armbøjninger, så er du fint kørende uden det koster dig en krone.

Dbh Martin

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 12:03
Hej David,

- Jeg har også gode erfaringer med at se på hvordan arbdjer jeg idag. Er der "småtinf" jeg kan ændre, og gøre det bedre for mig selv.

F.eks. Har jeg anskaffet mig en støttepude til håndleddet, når jeg arbejder med med musen. Det har gjort det væsentlig mere behageligt. Udover dette, har jeg haft tendens til at skyde min albue frem, når jeg arbejder med musen. Dette har jeg også ændret på, således albuen peger mod gulvet, fremfor over mod væggen.

Inden du køber en masse, ville jeg som Martin skriver, kigge på din arbejdesstilling.

Men ja, du kan trække det fra, his du kan relaterer det til dit arbejde.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 12:24

Hvor har I dog ret når jeg nu tænker over det.. Jeg vil jo nok alligevel ikke synes det er superhyggeligt at gå ned i sådanet motionscenter - men det ar jo bare lige det billede jeg sad med i hovedet.

Jeg må igang med at lave min egen plan - og så gælder det vel bare om så også at føre den ud i livet. Motivation kan man vist ikke hverken købe sig til eller trække fra

Tak for lige at få dét sat på plads :)

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 13:37

Bare det at få gjort små ting 3-4 gange om uge (det er det jeg gør) kan gøre en forskel.

* hovedrulninger. fre side til side. ikke frem og tilbage.

* strække armene ud fra kroppen, så kroppen danner et kors. stil dig på tæer, og stræk så kroppen tilbage.

* stræk nakken, ved at stå med let spredte ben, og forstil at du blivet trukket op i håret/issen

gode øvelser !!

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:39
Tak for guldkorn omkring skærmens position - jeg følte mig lidt truffet da jeg læste indlægget med nakken bøjet nedad, og samtidig sad og bandede inde i mig selv over ondt i nakken ;)

En af de ting jeg har gjort i det forgangne år er at udskifte mit gamle skrivebord med et hæve- sænkebord, men jeg må ærligt erkende at jeg efter de første par måneder står op ret sjældent
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:45
En super øvelse for ryggen, som ser rigtig tumpet ud, går ud på at du går på alle 4. Herefter løfter du højre arm og venstre ben ud i en "supermand flyver" stilling og efter det gentager du med venstre arm og ben. Det gør du 20 gange.

Efter det lægger du dig på gulvet på ryggen og trækker venstre ben op mod brystet og holder det i 30. sek. hvorefter du skifter ben. Efter det trækker du igen venstre ben op mod brystet og lægger trykket mod siden, så det strammer i ballen og så skifter du ben.

Til slut lægger du dig på maven og trækker overkroppen så højt du kan, mens dine ædlere del bliver i gulvet. Den øvelse gentager du 10 gange.

De 3 øvelser laver du 1 gang hver dag, de er super!

Dbh Martin
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:29

Andre er naturligvis velkomne til at gøre tingene på deres egen måde, men jeg dyrker udelukkende "nyttig motion".

Nyttig motion er motion, hvor du får andet og mere ud af motionen end blot motion.
I julen har jeg bl.a. lagt en masse fliser i min nye garage - det er i høj grad nyttig motion: man pruster og sveder, og bagefter er der et synligt resultat. På samme måde betragter jeg det som motion, nårjeg laver forskellige ombygninger på huset, eller når haven kalder.
Jeg tror, det er enormt sundt at koble hovedet fra og lave noget fornuftigt med hænderne og kroppen - men jeg ville aldrig kunne trives i et fitnesscenter. Når jeg er færdig med at dyrke nyttig motion, har jeg et synligt resultat - f.eks. et ukrudtsfrit urtebed eller et væltet træ, som er lavet om til pejsebrænde. Når man er færdig med at dyrke motion på et fitnessapparat, ligner apparatet sig selv. Den eneste ændring er, at man er udmattet.

I øvrigt læste jeg ét eller andet sted om, hvor ufatteligt mange fitnessabonnementer, der aldrig bliver brugt. Jeg husker desværre ikke hverken tallet, eller hvor jeg læste det, men det var vist en betydelig del af branchens indtægt, der stammede fra mennesker, som aldrig dukker op. Det forstår jeg godt, for motionen er ikke "nyttig motion".

Derfor:
Dyrk nyttig motion!
Støb et fundament, byg en udestue, skovl noget sne, leg med ungerne, dyrk noget sex.

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)