Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulent virksomhed, smart start..?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

Jeg søger lige lidt gode råd..

Min mand og jeg har begge vores alm. arbejde men to dage om måneden arbejder vi bla. som konsulente for ASK, vi har vendt problematikken omkring SKAT, virksomhed ect . MANGE gange hvad er smartest, pt. kører det som B inkomst vores konsulent arb, men hvad tænker i smarte mennesker her inde er det bedste..?

At fortsætte som B- inkomst el oprette firma..??

Håber på gode bud..Big Smile

MVH Stine

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 11:11

Opret et firma. Så kan i trække udgifter fra. Det er også et krav hvis i omsætter for mere end 50k om året. Yderligere har i mulighed for at udskyde personlig beskatning af pengene hvis i begynder at tjene for meget i forhold til topskat mv.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 14:50

Hmm er det for kompliceret rent skatte mæssigt osv, så man skal have fat i en revisor..?

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 14:57

Lige et spørgsmål mere, hvad kan trækkes fra..? Bil, tøj pc ect..?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00

StineR:
Lige et spørgsmål mere, hvad kan trækkes fra..? Bil, tøj pc ect..?

Som hovedregel kan de udgifter der er nødvendige for at drive virksomheden trækkes fra.

MVH

Thomas

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 15:32

Mange tak for svar..Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57

I kan også trække direkte udgifter ved erhvervelse af b indkomst fra på selvangivelsen
Tøj kun hvis det er helt specielt arbejdstøj ( firmaer kan dog trække ansattes tøj i vist omfang hvis der er tydeligt logo på) jeg tvivler på i får godkendt alm tøj, jakkesæt o.l. som konsulenter
Bil fratræk som b indkomst eller firma som km penge ved kørsel til kunden. Firmabil er næppe aktuelt som i beskriver det med et par gange om måneden
Personlig virksomhed kræver ikke revisor men vil i bruge virksomhedsordning og udskyde skat vil jeg tilråde det.

Umiddelbart vil jeg sige at honorar og b skat som I gør det idag er fornuftigt med mindre det overstiger 50.000 pr lbd 12 mdr, det er i alle fald enklest

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:02

Alt tøj kan trækkes fra så længe der er et synligt logo på ! 

Vi laver tit flotte jakke sæt i eks. sort med sort logo på det ser rigtig stilet ud !

Tilmeldt 6. Aug 12
Skrevet kl. 16:10

Pt er indtægten ca 80.000 for os hver, og så kræver det vel firma status..?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43

Man kan godt være lønmodtager i princippet - og der kan man jo tjene som man vil. Man kan vel også være honorarmodtager med AM bidragspligtig indkomst og der tjene som man vil, men HVIS man er selvstændig - og det er der regler for -http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30530 skal gerne åbne en PDF fil om det - så skal man være momsregistreret - og så har i faktisk et ganske stort problem, for det skal man være lige så snart man FORVENTER at nå 50.000 kr i omsætning inden for 12 lbd måneder og så kan og vil de førstindtjente penge give jer et momsproblem.

Mon ikke i faktisk er OK med honorar som af arbejdsgiveren opgives som bidragspligtig AM indkomst.

I kan lige vente til en mere regnskabskyndig - evt revisor kommenterer, men jeg mener ikke der er grænse for indtægten hvis det er almindeligt honorar - men det er en let flydende grænse - honorar eller selvstændig, og måske skulle i trods alt lige høre en revisor om hans synspunkt - det ville være surt hvis I ryger ind i en alvorlig momsproblematik på det allerede indtjente bagudrettet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)