Vi har ind i mellem kunder som henvender sig om at der mangler en eller flere varer i deres levering. Vi er nødt til at sende varerne til kunden da man jo ikke kan se om det er rigtigt eller forkert at der mangler en vare. Halvdelen af gangene stemmer informationerne ikke overens med vores lagerstyring. Så jeg spekulerede lige på hvad I andre gør i disse situationer? Ved nogen om der er lavet et eller andet system hvor man fotograferer hver ordre inden den pakkes, og billedet automatisk arkiveres med ordrenr. som lavt opløselig fil. Det kunne jo være rigtig smart hvis man så blot kunne tjekke en database på ordrenummeret og kalde billedet frem. Det er ikke så tit problemet er der hos os så vi behøver at gøre noget ved det endnu - men det kunne være interessant at høre jeres erfaringer? Mange hilsener Helle |
Fotografering af ordrer
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
|
Og hvis billedet så er vedhæftet den mail, man får om, at ordren er afsendt, så skulle det fjerne de sidste lykkeriddere. Og vi andre kunne faktisk opfatte det som en glimrende service. mvh Hasn |
Jeg har set flere gøre følgende: - over bordet, hvor der pakkes siddder 1 godt kamera som optager når der er bevægelse - alle ordrer plukkes af een medarbejder og kontrolleres/pakkes af en anden - disse to ting kombineret med lagerstyring, så man ved en reklamation hurtigt kan opgøre om restbeholdningen stemmer har gjort at når man erstatter har det kun været kulancemæssigt Har I kontrolleret at Jeres emballage ikke kan åbnes under transporten? Der hvor jeg er, modtager vi ofte endog meget dyre ting hvor emballagen ikke er sikret mod åbning. Med venlig hilsen Flemming |
Mange gode ideer - tusinde tak :·) Jeg hælder nok mest til den automatiske med kameraet - men jeg tænker at programmet skal laves således man taster ordrenr. ind hver gang man tager et billede således at filen hedder ordrens nr. - den skal jo kunne findes frem senere hen. Er der ikke en som lige kunne lave et super system der kunne fungere i praksis - vi må da være mange netbutikker som ville være interesseret :·) Mange hilsener Helle |
Jeg købte for ikke så længe siden en tapedispenser af en som gjorde det som du efterspørge. Da jeg modtog en mail om at min ordre var afsendt, var der vedhæftet 2 billeder. Et af produktet og et af den færdige pakke, med min adresse på. Hvis det er, vil jeg gerne spørge ham og jeg må give dig hans nr, så kan du ringe og tage en snak med ham om hvordan han gør det smartest. |
Jeg er lige med på en lytter her... Morols: Jeg vil også meget gerne høre mere om, hvor du har købt din tapedispenser ;-) |
Det lyder som en evt. løsning - og jeg vil meget gerne have en webadresse eller nr. :·) min mail er: mail@houseofkids.dk |
Hej Helle Et simpelt sted at starte er at sætte et "flueben" ud for hver ordre linie, når den pakkes. På den måde signalerer man at man har tjekket at alt er der. Det har virket for os og vi har "7,9,13" ikke oplevet det efter at vi er begyndt på det. Et system med billeder er selvfølgelig nr. 1, da der ikke vil være nogen tvivl overhovedet, men det andet er en god begyndelse :-) |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)