Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Begynder moms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Aloha,

Min momsekspert er ude at rejse, så nu må jeg selv klare ærterne...

Er der nogen der har mod på at forklare et par ting om hvordan jeg udflyder tast selv moms på http://www.skat.dk?

Jeg har købt for 3457,- kr i afregningsperiode april (som jeg regner med er fra 1/2-2007 til 30/4-2007). 2724,- kr er køb i Danmark inkl. moms.

732,- kr er køb i udlandet. Der er ikke regnet moms med i 198,- kr af de 732,- kr, mens der er inkluderet moms i de resterende 534,- kr (den ene udenlandske shop regnede automatisk moms med, mens den anden slet ikke lagde nogen tax til).

Mit spørgsmål er nu: Hvilket beløb skal jeg skrive i "Moms af varekøb mv. i udlandet"?

Og er det ellers korrekt hvis jeg skriver 545,- kr i min købsmoms/indgående moms (20% af den totale pris for mine varekøb i Danmark inkl. moms)?

Tak for hjælpen, mvh. phi

Genvejen til en fantastisk blog

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 17:13
Afregningsperioden april er fra 1/4-30/6 - de følger kvartalet.
Jeg er dog ikke 100% sikker på det andet og vil derfor lade en af de andre svarer på det. Hvis du ikke får et svar, kan jeg dog finde ud af det i morgen, men desværre ikke før.

Mvh

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 22:55

198+(534 - den moms der er på fakturaen). Af summen er momsen af varekøb mv. i udlandet 25%. Husk også at lægge beløbet til din købsmoms, så det netto given 0.

Den moms der er på fakturaen på 534, kan søges tilbage ved momsmyndighederne i det pågældende land.

PS. moms for afregningsperiode april som går fra 1/4 til 30/6 skal først afregnes 17/8

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18
Hej!

Den moms der står på fakturaen kan ikke uden videre søges retur ved momsmyndighederne i det pågældende land,

idet der oftest først fra flere tusind kroner og opefter er mulighed for at få refusion.

Så nej, så nemt er det altså ikke, mads 624.

/Peter

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Skrevet kl. 08:25
Reglerne om hvor meget der kan søges retur er forskellige fra land til land.

I England skal det for en 3 til 12 måneders periode være minimum 130 pund og hvis det er mindre end 3 måneder skal det være mere end 16 pund.

Beløbsgrænserne er ikke pr. faktura men for alle samlet. Det heller ikke kun varekøb, men også billeje, hotel og restaurationsudgifter mv.

Blanketten kan findes på http://www.signform.com/dk/ det står i vejledningen om box 5 på blanketten

Blanketten hedder Refund of value added tax (uk)

Det er heller ikke kun EU, fx i Norge er grænserne 2000 Norske kroner/200 Norske kroner

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:49
Hej!

Stadig, det er ikke så nemt at få refusion, som du skriver det.

Har arbejdet rigtig meget med refusion af udenlandsk moms i mine yngre dage, og reglerne

er bureaukratiske og trekantede.

/Peter

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 10:08
Tak for de mange svar, selvom de er skræmmende :)

Alle mine køb i udlandet er online, dvs. fra fx. Amazon.com/Amazon.co.uk eller fra GoDaddy.com. Ændrer det nogen ifht. refundering af momsen eller er det stadig møgbureaukratisk.

De nævnte websites lægger jo selv dansk moms til når jeg køber noget.

Tak igen, mvh. phi

Genvejen til en fantastisk blog

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:22
Hej!

Sørg for at oplyse dit CVR. nr. til udlændinge.

Hvis der er dansk momas på, så træk den fra.

/Peter

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Skrevet kl. 10:22
Lægger de selv dansk moms til, skal det behandles som almindeligt dansk køb. Da de sandsynligvis så har et dansk cvr nr.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)