Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimering efter nogle måneder?

Side 1 ud af 8 (80 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 426
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Når man efter noget tid har fundet ud af hvilke keywords man gerne vil forbedre sin placering på og sådan, er der så nogle ting der er gode at gøre?

Altså man har vel i princippet optimeret efter dem i starten, men hvis man ikke er tilfreds hvordan finder man så ud af hvordan man skal gøre det bedre?

Nogle gode råd :) ?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 426
Skrevet kl. 17:21

Ingen med gode råd :) ?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jo da: Køb SEO-LEX og lær hele processen. Beklager hvis jeg pusher et produkt, men et kvalificeret svar på dit spørgsmål fylder omkring 100 A4 sider, og det er nok rigeligt her ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:
Beklager hvis jeg pusher et produkt, men et kvalificeret svar på dit spørgsmål fylder omkring 100 A4 sider, og det er nok rigeligt her ;-)

Jeg synes det er ok, hvis du bruger lidt spalteplads på det, så gi' den bare gas ;o)

MVH

Thomas

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:50
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob

Hvis du vil have lidt mere konkret svar, så vil det være en god ide at få uddybet, hvad du mener.

Er det Adwords eller SEO?

Det er som sådan meget simpelt at forholde sig til, så jeg er lidt uenig med Hr. Rosenstand om at det skal fylde over 100 sider at svare på.

Adwords:

Hvis du efter nogle måneder ved, hvilke ord der virker for dig, så gælder det om at skrue op for volumen. Hvis du har søgeord A og søgeord B, som konverterer godt, så gælder det om at byde dem op til top3 placeringer, så du får maksimal eksponering. En rigtig god ide vil være at sætte de ord i en separat kampagne, da du netop kan allokere et specifikt og højere budget til dem. Dernæst gælder det at arbejde med teksterne. Hvis du konverterer godt på ordene, så gælder det om at få ekstra volumen, og hvis du allerede ligger op i top3, så gælder det om at få forøget din CTR. Så løsningen med de velfungerende søgeord vil være at byde dem op i top3 og arbejde på at få en højere CTR via nye annoncetekster løbende.

SEO:

Hvis du har et søgeord, som f.eks. ligger oppe i top3, så gælder det helt klart om at dykke ned i Analytics og se på nøgletal. Hvis du har en CTR på lavere end 10 %, så skal du helt klart arbejde med dit Title Tag. Husk på, at det ikke nytter noget at ligge op i toppen, hvis ingen klikker på din annonce. Når du så endelig har fået en høj placering, så skal den også malkes, så arbejd løbende på at forøge din CTR.

Et andet aspekt vil naturligvis også være at se efter afvisningsprocent ( nyt ord i Analytics er enkeltsidefrekvens ) og derefter konverteringsfrekvens. Typisk vil du se at en høj afvisningsprocent medfører en lav konverteringsfrekvens og vice versa. Så se efter, om du kan forbedre din landingpage. Det nytter jo heller ikke noget at få folk til at klikke på dit link og besøge din side, hvis de ikke køber noget!

En afvisningsprocent skal helst være på mellem 15-25 % og du skal gerne sigte efter en konverteringsfrekvens på min 2 %, så hvis du ligger under de tal, så vil det være en god ide at bearbejde siden.

Hvis du både i Adwords og SEO klarer dig rigtig godt med placeringer, CTR, afvisningsprocent og konverteringsfrekvens, så gælder det om at udvide og få mere trafik. Dertil kommer Display Network så meget naturligt ind i billedet, da mulighederne er mange. 

Håber du kan bruge mine gode råd, og jeg håber da også at se dig som shopkunde på www.marketingbogen.dk :-)

Held og lykke

Mvh

Mohammad Dadkhah

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:36

Jeg kan godt lide at du gør det enkelt - det er lige mig. Og med i snit 114 virksomheder som kunde pr. år er du også nødt til at gøre det enkelt, hvis du skal kunne nå det ;-) Men du skriver:

Mohammad Dadkhah:
Hvis du har et søgeord, som f.eks. ligger oppe i top3, så gælder det helt klart om at dykke ned i Analytics og se på nøgletal. Hvis du har en CTR på lavere end 10 %, så skal du helt klart arbejde med dit Title Tag. Husk på, at det ikke nytter noget at ligge op i toppen, hvis ingen klikker på din annonce.

Hvad har title tag at gøre med en annonce? Den forstår jeg ikke?

Og hvis han ikke har noget i top 3 - hvad så?

Enig i at det gælder om at udvide og få mere trafik - men hvordan?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:42

Mohammad Dadkhah:
Det er som sådan meget simpelt at forholde sig til, så jeg er lidt uenig med Hr. Rosenstand om at det skal fylde over 100 sider at svare på.

Der er mange ting der spiller ind når Google skal placere ens website, der kan altså ikke beskrives i en spalte. Desværre. 

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er jo derfor, jeg starter med at skrive, at han skal uddybe sit indlæg mere, så man ved mere om hans behov.

Hvis hans spørgsmål er omkring Adwords, så taler vi annoncer.

Hvis hans spørgsmål er omkring SEO, så taler vi om title tag

Jeg forsøgte jo netop også at dele svaret op, så han fik et svar på hans spørgsmål, uanset om det var ment med Adwords eller SEO ;-)

Hvis du vil have mere trafik via Adwords, så er Display som sagt et godt valg. Det er meget naturligt at starte med Contextual annoncering, dvs. søgeordsbaseret. Du kan principielt via Adwords Editor kopiere din Search kampagne og ændre indstillingerne fra Search til Display.

Hvis du så gør brug af Display Network, så skal du helt klart også have en Remarketing kampagne, så du netop rammer de brugere, som ikke har købt første gang, igen på Display Network.

Når du så via din Contextual kampagne ser, hvilke sider der konverterer bedst, så er det meget oplagt at føre de sider over i en Placement kampagne og byde igennem på dem. Hvis du stadig rider på en bølge af succes, så kan du udbygge din Display annoncering via Topic annoncering, så du rammer rigtig bredt.

Hvis han ikke er i Top3 på SEO, så skal han naturligvis sørge for at komme deroppe. Det gør han ved effektiv og grundig søgemaskineoptimering af hans side og derefter linkbuilding - her behøver jeg vel ikke at forklare dig mere omkring det? ;-)

Når han så er på top3 på f.eks. side abc.dk/damecykler, så han den side jo også en naturlig høj styrke. Det betyder så også, at Google vil rankere ham på flere søgeord og søgeordskombinationer, hvis han har et effektivt Title Tag vel og mærke. Jo bedre Title Tag med flere søgeordskombinationer, jo flere søgeordskombinationer er han relevant for og dermed også potentiale til at få flere placeringer og mere trafik.

Side 1 ud af 8 (80 indlæg)