Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aminoer BITCHER

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-06-2007 18:39:58
Forfatter: Mikkel deMib
Shit, vi er blevet afsløret! OK, jeg går til bekendelse. Jeg ved i virkeligheden næsten ingenting om søgemaskiner - det er lykkedes mig at snyde alle Aminobrugerne, og titusndvis af andre mennesker i det meste af verden. Sorry. Og ja, Martin Thorborg ved ikke noget om iværksætteri, Hans ved ikke en pind om PR. Sebastian ved intet om PPC, Peder ved intet om udvikling, og Sune er en hosting-amatør. Undskyld, undskyld, undskyld, på mine og alle de andres vegne.

Hvor ville Amino dog blive et dejligt sted, hvis vi alle sammen holdt op med at udtale os os alt muligt. Helt stille og uden noget der kan sætte spørgsmålstegn ved ens egen ufejlbarlighed.

Skal vi lave en pressekonference om det og lægge den op på Youtube som Drengen Fra Angora gjorde det da dopingskadalerne rullede?
Jeg vil også være med til at indrømme at jeg er dum i hvert fald...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:23
Måske det også er værd at sige, at "klog af skade" bestemt ikke er dårligt. Hvis man kan lave fejl og lære af dem er man både et stort menneske og en klogere person. MEN der er jo ingen grund til at lave sammen fejl som 40 andre har lavet før en.
Så hvis man er på vej ud i noget, hvor andre tidligere har brændt nallerne/pengene så synes jeg da man skal lytte til dem hvis de vil dele ud af deres viden opnået gennem fejl. Dermed ikke sagt at man ikke selv kan være den 41. som ikke fejler - måske man lige præcis ikke fejler fordi man har lyttet til andre kritik af ens koncept og ændret på det hvor der var potentielle faldgrupper.

Fra Herlev
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:47
Hej

Jeg synes helt ærligt at det er utroligt at så mange (inkl. mig selv) gide at respondere med en person der ikke vil stå ved sit sande jeg.

Kom ud af busken, da du jo skriver at det ikke er dig selv der er blevet "bitchet" af alle de andre KLOGE aminoer.

Jeg har i den korte tid jeg har været på amino hafr stor glæde af det, og det er jeg helt sikker på at jeg også vil få i fremtiden.

Flemming Gravesen Unique indretning
Skrevet kl. 20:53
Meget af det der bør siges er allerede sagt her, men en lille ting bed jeg mærke i

i min verden behøver en ide ikke at være unik eller super speciel for at være en succes. man kan godt have en go forretning og tjene penge selv om der er 5000 der gør det samme som dig

Jeg vil medgive at der ofte er en tendens til afvise ideer herinde, hvis de ikke er vildt unikke eller nyskabende. Jeg synes en iværksætter påkalder sig lige meget respekt om de starter en almindelig bagerforretning, eller åbner en ny YouTube.

Modsat er det betryggende at folk bliver bedt om at overveje det en ekstra gang inden de kvitter jobbet for at leve af en webshop med børnetøj. Folk må godt have et vist realistisk blik på udbud og efterspørgsel.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 21:05
Dato: 18-06-2007 20:53:09
Forfatter: Jesper Jørgensen
Meget af det der bør siges er allerede sagt her, men en lille ting bed jeg mærke i

i min verden behøver en ide ikke at være unik eller super speciel for at være en succes. man kan godt have en go forretning og tjene penge selv om der er 5000 der gør det samme som dig

Jeg vil medgive at der ofte er en tendens til afvise ideer herinde, hvis de ikke er vildt unikke eller nyskabende. Jeg synes en iværksætter påkalder sig lige meget respekt om de starter en almindelig bagerforretning, eller åbner en ny YouTube.

Modsat er det betryggende at folk bliver bedt om at overveje det en ekstra gang inden de kvitter jobbet for at leve af en webshop med børnetøj. Folk må godt have et vist realistisk blik på udbud og efterspørgsel.

Hehe, jeg tror aldrig jeg har set nogen blive sablet for at en ide skulle være uoriginal.
Så vidt jeg lige husker er der ca. 16k webbureauer i danmark, så en meget stor del af amino er ikke lige frem det der originale..

Peder

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:18
Dato: 18-06-2007 21:05:21
Forfatter: Peder TakeTwo.dk
Dato: 18-06-2007 20:53:09
Forfatter: Jesper Jørgensen

Jeg vil medgive at der ofte er en tendens til afvise ideer herinde, hvis de ikke er vildt unikke eller nyskabende. Jeg synes en iværksætter påkalder sig lige meget respekt om de starter en almindelig bagerforretning, eller åbner en ny YouTube.

Modsat er det betryggende at folk bliver bedt om at overveje det en ekstra gang inden de kvitter jobbet for at leve af en webshop med børnetøj. Folk må godt have et vist realistisk blik på udbud og efterspørgsel.

Hehe, jeg tror aldrig jeg har set nogen blive sablet for at en ide skulle være uoriginal.
Så vidt jeg lige husker er der ca. 16k webbureauer i danmark, så en meget stor del af amino er ikke lige frem det der originale..

Peder

Hvad si''r du?
Jeg troede jeg var den eneste. Hvad bli''r det næste, at der også er andre som sælger CMS?

Men hvad ved jeg, jeg er jo bare en dum ikke-ekspert som ikke må udtale mig

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:17
Hvis trådens ophavsmand stadig lytter med, så vil jeg da gerne også lige knytte et par ord til debatten, nu, hvor låget er taget af rødbedeglasset:

I den tid jeg har været på Amino, er der sket mange ting. I starten var det inderligt spændende at læse omend flere måneder baglæns for at suge guld og grønne skove til sig i de mangfoldige indlæg, der er blevet skrevet her. Senere begyndte jeg selv at skrive - deltage - lytte til svar - og udvide min horisont. Og nu er jeg nået til et vendepunkt, hvor jeg egentlig ikke har "brug for" Amino mere. Jeg frekventerer stedet dagligt for at se, om der skulle være en tråd, der vækker min interesse, men jeg kan mærke, at de kommer mere og mere sjældent.

Det skyldes sandsynligvis, at Amino er et sted for iværksættere - og der kommer hele tiden nye til, og efterhånden er mange standardemner taget op. Det betyder altså at der bliver færre og færre tråde med noget helt nyt. Og det er naturligt, for det betyder at jeg har udviklet mig. Det betyder, at jeg ikke længere har brug for at læse den type tråde, som jeg havde brug for, da jeg først kom ind på forummet.

Det er ret vigtigt, at I læser dette sidstnævnte om en ros til alle (langt de fleste...!) og ikke som en "øvbøv! I er ikke noget værd mere!".

Tilbage til dit oprindelige indlæg: Du mener at folk herinde generelt agerer stopklodser for innovation, som jeg læser det. Og jeg kan på enkelte områder give dig ret. Men det afhænger altså af, hvilke briller man har på, når man læser tråde herinde.

Der er himmel til forskel på, om man har sorte eller hvide briller på, når man læser en tråd, hvor Jesper/Mediamouse eller jeg selv skriver til en håbefuld iværksætter i færd med at starte op som skiltemand/grafisk arbejder, at der altså udover simple maskiner er behov for erfaring, blod, sved og tårer.

Det kan læses som: "Du er for dum til at starte op som selvstændig - og du skal ikke bevæge dig ind i vores branche!" eller som "Vi vil hjertens gerne hjælpe dig i gang - har du tænkt på, at du for at få succes har brug for følgende... ?". Det afhænger af brillerne. Men det afhænger så sandelig også af den indgangsvinkel, som indlægsskribenterne herinde lægger for dagen.

Jeg vil slutteligt opfordre dig til at give nogle eksempler, hvor du mener at dine kriterier i dit oprindelige indlæg bliver mødt. Det vil synliggøre i højere grad, hvad du nøjagtigt mener - og hvem véd... Måske kan det ændre noget, hvis du sagligt kan vise os, hvor du opfatter indlæg som værende ukonstruktive og demotiverende.

I håbet om, at du lige blev tippet af dråben, der fik bægeret til at flyde over - fortsat velkommen på min del af Amino :-)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 22:55
Jeg syntes at det er vandvittigt imponerende, at alle Aminoer der besvarer dit indlæg, skriver så positivt og konstruktivt - på trods at dit oprindelige indlæg, som vel med rette kan kaldes krigerisk. Det beviser vel de flestes intention herinde, nemlig at vi netop ønsker at være med til at udvikle andre Amino''er.

Jeg finder det derimod ærgerligt, at du vælger at gemme dig bag en pseudo-profil, fremfor at stå frem. Det ville have kastet et lys på de modgange, du føler du har oplevet på Amino - og dermed måske også bedre foreklare din frustration på de spørgsmål, du har fået svar på.

Du har fået rigtig mange gode svar i denne tråd, og jeg håber at alle de svar ikke er forgæves. At du stadig lytter med og overvejer, om du måske kan have formuleret eller udtrykt dig forkert i dine indlæg. Læs dine indlæg igen og overvej, om du havde stillet spørgsmålene på samme måde hvis du stod overfor personen.

Når du har gjort det, vender du selvfølgelig tilbage. Amino''er er også en slags mennesker, vi er bare ikke overnaturlige.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:15
... og så til gættekonkurrencen.

Hvem er Bitcheren?

Mit bedste gæt er, at det er Martin Thorborg, som er gået fra en manisk til en depressiv periode, og som derfor har brug for at straffe sig selv verbalt med henblik på at vinde andres opmærksomhed og få dem til at sige: "Såså, lille Martinbasse. Det er et fint lille forum, du har bygget."

Men nu er jeg jo ikke revisor, så hvad ved jeg om psykologi.

Måske er jeg nu et pikhoved, fordi jeg ikke tager det oprindelige indæg alvorligt?

Men kære Bicheren
Hvis det er mig, der har såret dig eller gjort dig vred gennem mine svar (og det kan da sagtens tænkes), så skal du bare vide, at jeg står 100% ved hvert eneste ord, jeg har skrevet på amino. Hvis det er min eksperthjælp, der har generet dig, skal du bare vide, at når jeg skriver uden forbehold, så har jeg 100% belæg for det, jeg skriver. Hvis det er kontakten med mig, der er glippet, så må du endelig ringe igen.

På onsdag mødes en lille flok aminoer i Videbæk for at starte et vestjysk aminonetværk. Det er ikke meningen, at vi kun skal sidde og klappe hinanden på skuldrene, så hvis du har lyst til at komme og Bitche os lidt, så meld dig endelig til.''

På den anden side, kære Bitcheren.
Måske skulle du kigge lidt ind i dig selv, når du bliver så vred over amino. Hvad er det, der gør, at du ikke kan tåle at se, når vi andre udvikler vores forretninger gennem den viden og de kontakter, vi får her? Når vi mennesker bliver vrede på andre mennesker, skyldes det i følge nogle psykologiske retninger at vi bliver konfronteret med sider af os selv, som vi ikke bryder os om. Hvis den analyse passer på dig, så har du måske selv et problem med at udtale dig lidt mere skråsikkert, end der er belæg for? Eller måske er du misundelig på de, der har opnået ekspertstatus (som du kalder det), selvom de i virkeligheden er ganske almindelige mennesker?

Når jeg selv har været vred, forsøger jeg at komme igennem det ved at "tage en snak med mig selv". Hvorfor lod jeg mig provokere? For det meste ligger svaret inde i mig selv - andre ville måske ikke have ladet sig provokere i den samme situation?
Jeg ved selvfølgelig ikke, om jeg går for hårdt til dig lige nu, Bitcheren. Men jeg forsøger at dele ud af min erfaring med det formål, at du som har stillet en problemstilling op skal kunne komme igennem den. Hvis du ikke kan bruge min hjælp - så krøl den sammen og kast den bort. Og hvis du har brug for at Bitche mig lidt, så kom bare an. Mine skuldre er brede, så jeg kan tage det.

Må du finde ballancen igen.

mvh Hans

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:08
Jeg skal være ærlig fra start og sige, at jeg ikke har læst alle indlæg i denne tråd, men bare løbet hurtigt hen over tråden.

Men jeg sige, at jeg synes at Amino har ændret tone siden jeg startede på forumet (et par dage efter Martin lancerede det). Vi snakkede faktisk om det i Amino Nord i mandags, og der var flere som havde den opfattelse. Amino er STADIG en af de aller mest venligsindede fora på nettet, men i takt med successen og tilgangen af brugere, er der altså også kommet folk ind som har meget kort lunte, og som ser det som sit mål i livet at generer andre mest muligt.

Nogle tråde udvikler sig til et sandt cirkus, og mudderkast som kun Christiansborg kan måle sig med. I starten var mudderkast og lignende noget som kun foregik i MLM-kategorien, men jeg synes oftere og oftere at det breder sig til andre kategorier. Det starter som regel med "min er længere end din". Men hurtig drejer det sig over i en krig hvor hvert ord bliver målt og vejet, vendt og drejet. Jeg synes at det er en uheldig tendens.

Måske man skulle til at benytte sig af "Anmeld dette indlæg" - men det giver jo nok desværre mere arbejde til vores i forvejen travle vicevært

Nå, men heldigvis er langt de fleste tråde positive, og der er rigtig meget hjælp og inspiration at hente på Amino. Amino er trods alt stadig et af de mest venlige fora på nettet.

mvh Carsten
Side 3 ud af 5 (43 indlæg)