|
Hejsa Er netop blevet tilbudt et gratis jopopslag på noget der hedde jopopslaget.dk. Nogle erfaringer? Jeg bliver altid utryg, når nogen tilbyder en gratis indrykning. |

Debat
|
|
// Jesper Skov
|
som så mange andre online forretninger handler det også for en job database om at opnå så stor volumen som muligt, derfor de gratis opslag. De fylder basen op og ringer efterfølgende ud og sælger baseret på denne volumen. Det lyder langt bedre at kunne sige "vi har 4000 annoncer allerede" end at sige "hvis du siger ja, så har vi én annonce" |
|
|
Hej Hans
Nej vi har ikke fået nogen respons på vores annonce, men nu søger vi heller ikke folk til faste stillinger. men hvis det er gratis kan det jo være at der var nogle der fik noget ud af det, og så er det jo godt nok.
Venlig hilsen John
|
|
Hvordan har I fået invitationen til den gratis service. mvh Hans |
en efter min mening underlig forretningsgang som igen efter min personlige vurdering blot understreger værdien af virksomhedens reelle produkt, men samtidig også en detalje indkøberne nok nemt kan overse. Dog er det en praksis som desværre har eksistereret og stadig gør hos en enkelte af de større udbydere. To skanner alle annoncerne hos AF og de samme to skanner også en del virksomheders hjemmesider uden beregning, hvorfor deres generelle annoncemængde umiddelbart kan virke anseelig. Men uagtet om de vælger at bruge "deres annoncemængde" eller deres term "unikke brugere" som salgsargument, så ledes annoncørens opmærksomhed på produktet jo behændigt væk. Til trods for at jeg ellers generelt har et udmærket kendskab til branchens gøren og laden, så må jeg tilstå at jeg kun via vor kundeservice er støt på ovennævnte virksomhedseksistens et par gange og de har som anført af anden bruger ligeledes fået et gratis tilbud. Jeg har dog hverken positivt eller negativt at sige om udbyderen ikke mindst fordi grundlaget er for spinkelt og da det jo må være op til den enkelte virksomhed hvilke signaler de ønsker at signalere gennem deres annoncering efter nye medarbejdere. |
Hvis du alene går efter gratis annoncering uden hensyntagende til resultatet, så kan jeg da oplyse, at hvis blot du indrykker din annonce på AF, så kommer den jo automatisk på OFIR/Matchwork samt JobIndex. Derudover vil du sikkert modtage "invitationerne" fra de mindste udbydere, mens vi andre ikke arbejder uden at vi også sender en faktura... |