Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg starte nyt firma igen ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft et firma, som blev tvangsopløst december 2009, dog officielt 6 mdr senere i 2010 ifølge cvr. - SKAT + andre leverandører er ikke blevet snydt, dog har nogle af kreditorerne haft tab grundet lukningen. - Firmaet var et ApS.

Mit spørgsmål er nu - Må jeg have lov til at starte nyt firma igen ? - Kan jeg komme til at "hænge" på noget fra det "gamle" firma, hvis jeg starter nyt firma ? - Jeg mener, at min daværende advokat nævnte en tidsfrist på 5 år, men er ikke sikker.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 59
Fra  Bottelet Consult Skrevet kl. 22:32

Jacob:

Jeg har haft et firma, som blev tvangsopløst december 2009, dog officielt 6 mdr senere i 2010 ifølge cvr. - SKAT + andre leverandører er ikke blevet snydt, dog har nogle af kreditorerne haft tab grundet lukningen. - Firmaet var et ApS.

Mit spørgsmål er nu - Må jeg have lov til at starte nyt firma igen ? - Kan jeg komme til at "hænge" på noget fra det "gamle" firma, hvis jeg starter nyt firma ? - Jeg mener, at min daværende advokat nævnte en tidsfrist på 5 år, men er ikke sikker.

Hej Jacob

Advokat Jacob Tøjner har i juni skrevet et indlæg om tvangsopløsning. Du kan se det her

Mvh Oliver

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44

Det værste som du kan komme ud for er at du evt. skal slås med SKAT omkring en sikkerhedsstillelse for at blive momsregistreret. Dette kræver at SKAT at din tvangsopløsning efterlod SKAT med et tab på mere end 50.000 kr.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)