Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

affiliate programmer?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogen her med erfaringer med andre aff netværk end Tradedoubler?
F.eks.
Partnerads
zanox
affili.net
advertising.com
osv?

takker :)
ditlev

www.onapp.com

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:05
Jeg har erfaringer med advertising.com (og vil på intet tidspunkt sammenligne dem med Tradedoubler). Den side jeg har kørt dem på var betalingen baseret på leads og signups, og det var faktisk ganske givende - det er dog også muligt at få betaling ud fra antal visninger hos dem, ved sider hvor de mener der er potentiale nok for det.

Du skal have minimum 2000 kr. indtjent på din konto før du kan få dem udbetalt, hvilket så vidt jeg husker tjekkes hver gang d. 1. - har du så over 2000 skal du sende dem en faktura på det beløb du har til gode+moms.

Samtidig synes jeg dog også de roder en del - deres administrationssystem er rodet og mangler nogle væsentlige funktioner for at kunne følge sin indtjening optimalt, og den account manager jeg fik tildelt først havde heller ikke helt styr på sagerne - fik dog en ny senere, og her har intet været at klage over.
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:43

Håber på en masse respons på Ditlevs spørgsmål. Jeg ville stille det samme en af dagene, så jeg følger spændt med.

For mig er det dog mere interessant at høre erfaringer fra annoncører. Jeg har lidt på fornemmelsen, at det også er den side Ditlev står på (annoncør og ikke affiliate).

Men er et netværk lukrativt for deres affiliates, så er det forhåbentligt også lig større omsætning for annoncørerne - og ikke kun øgede omkostningerne.

Nå, jeg tager et par skridt tilbage og håber på lidt guldkorn...
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:58
Jeg har erfaring med følgende.

www.adfair.dk

Begge er "mindre" netværk, men har en række gode kampagner, og begge er utrolig flinke til at hjælpe og besvare spørgsmål når der ringes til dem.
Hvad angår indtjeningen er det svært at sige, for mit vedkommende gik det nogenlunde.

Vi har idag skiftet til
som dog kræver en del besøgende og en rimlig omsætning før de tager dig med ind i netværket. Det har dog resulteteret i rigtig rigtig fine resultater for mig. Samt du får utrolig gode statistikker fra dem.

De er ligeledes rigtig venlige og nemme at snakke med.

(overstående er set udfra en affiliates synspunkt, og ikke annoncør)
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Skrevet kl. 13:48
Er der virkelig ingen annoncører, der har erfaring med (performancebaserede) affiliateaftaler? Altså hvor der afregnes provision (procentdel eller fast beløb) pr. salg eller lead, frem for pr. besøgende?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:00
Både kliks, lead generering, downloads og salg regnes normalt for performance baserede løsninger. Det der ikke er performancebaseret er impressions (annonce vinsinger) alene eller sponsorater.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Skrevet kl. 14:07
Ja, du har selvfølgelig ret Mikkel. Jeg er personligt mest interesseret i løsninger, hvor jeg betaler en pæn sum for et "salg" (i mit tilfælde brug af en gratis service) og en til gengæld ret lav sum for et klik.

F.eks. 20 kr. pr. "salg" og 0,2 kr. pr. klik/besøgende.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:10
Som affiliate vil jeg sige at du heller skal øge salgsafregningen og så helt fjerne klikafregningen. Det vile jeg i hvert fald finde mere attraktivt og så eliminerer du også al eventuel klikfusk. Personligt vil jeg heller afregnes på den værdi mine "kunder" får fremfår "tomme" kliks :)
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Skrevet kl. 14:38

Dato: 1/2/2006 2:10:20 PM Forfatter: Mikkel deMib Som affiliate vil jeg sige at du heller skal øge salgsafregningen og så helt fjerne klikafregningen. Det vile jeg i hvert fald finde mere attraktivt og så eliminerer du også al eventuel klikfusk. Personligt vil jeg heller afregnes på den værdi mine ''kunder'' får fremfår ''tomme'' kliks :)

Ja, det er også min tanke. Derfor er jeg også meget mere interesseret i deciderede partner/affiliate aftaler, frem for blot at annoncere via diverse bureauer og betale udelukkende pr. klik.

Variable omkostninger kan vi jo godt li''.

Den lave afregning pr. klik som supplement til provisionen, vil jeg vælge for at tiltrække flere affiliates (der skal temmelig mange kliks til med en konvertering på 0 %, før det vælter budgettet).
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:20

> Variable omkostninger kan vi jo godt li''

Jeps, du skal blot være opmærksom på hvorfor vi også bedst kan lide det på denne måde - vi tjener simpelt hen flere penge end når vi fakturer timer (selv med vores høje timepriser) - og så beholder vi magten 100%. Du skal tænke nøje over de langsigtede forhold i denne markedsføringform...

Hvis først du bliver afhængig af det salg dine affiliates bringer med sig sidder du i "saksen" så er det reelt set dine affiliates der har magten over din virksomhed, og hvis vi (ja, vi snakker sammen!) ikke kan lide det du gør, så ringer vi bare til en af dine konkurrenter og sælger trafikken til ham. Så, hvis du først går denne vej er det afgørende vigtigt at du behandler dine affiliates som "guder" - eller i hvert fald rigtig, rigtig godt. Vores loyalitet varer kun indtil næste check :)

En anden ting du skal tænke over, som jeg ved skaber problemer hos nogle, er det faktum at jeg, som affiliate til din virksomhed, muligvis kommer til at tjene mere end dig, din direktør og alle andre i virksomheden - vel og mærke UDEN at skulle møde på arbejde - ja, måske endda uden overhovedet at arbejde. Kan du leve med det? Hvis ja, så er det helt fint - jeg ved bare at mange har problemer med dette.

Det kan godt lyde lidt hårdt, men det er rå kendsgerninger på affiliate markedet :)
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)