Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par SEO-inputs til mit site :-)

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trine Sofie Vestergaard Nielsen:
Under "Kategorier" og "Tags" sætter du ud for "Meta Robots" et flueben ved "noindex, nofollow".

Heldigvis er det NoIndex, follow man sætter på ;)

Hvis man kunne vælge NoIndex,Nofollow ville det absolut ikke være smart at sætte på kategorisider.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Om der er sat description ind tjekkes ikke i Google men i kildekoden på hjemmesiden. Det er også i kildekoden det let kan ses, at der bliver brugt Yoast WordPress SEO-plugin.  

Der kan vel godt være mening i at få indekseret kategorisider, da forskellige det giver mulighed for at forskellige kombinationer af long-tailsøgninger så fanges. Jeg er ret sikker på at have læst Frank Hellerup Madsen har skrevet om det på her på Amino på et tidspunkt, men kan ikke finde det. Det er efter min egen hukommelse - så det står for egen regning. Kan dog også være at sådan kan være skadeligt for bounce rate, hvis folk hurtigt opdager siden er en nitte. Hvis du vælger at gå efter det kan det være en idé at få en særlig beskrivelse på siden. I det her tilfælde med et nyt website som sikkert er svagt endnu, vil kategorisiderne jo nok bare konkurrere mod de andre sider. 

Mht at bruge Noindex og Canonical tag, ville jeg passe på med at bruge dem sammen. I hvert fald som minimum være klar over at det kan gå galt. Det er lidt over min forstand, men Thomas Rosenstand har skrevet om det her:
http://www.concept-i.dk/blog/noindex-og-canonical.html

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Dublin
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:16

Thomas Frost:

Charlie Johansen:
Hvis du vil blokere Google fra at indeksere visse sider, kan du benytte Google's robots.txt fil.

Med robots.txt kan du ikke bestemme om Google skal indeksere en side, derimod kan du fortælle den ikke skal crawles. Sidens URL kan stadig godt blive indekseret, hvis du spærrer den i robots.txt.

Den bedste måde er at sætte NoIndex på.

My bad. Du har selvfølgelig ret Smile

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:31

Gita Street:
Der kan vel godt være mening i at få indekseret kategorisider, da forskellige det giver mulighed for at forskellige kombinationer af long-tailsøgninger så fanges. Jeg er ret sikker på at have læst Frank Hellerup Madsen har skrevet om det på her på Amino på et tidspunkt, men kan ikke finde det. Det er efter min egen hukommelse - så det står for egen regning. Kan dog også være at sådan kan være skadeligt for bounce rate, hvis folk hurtigt opdager siden er en nitte. Hvis du vælger at gå efter det kan det være en idé at få en særlig beskrivelse på siden. I det her tilfælde med et nyt website som sikkert er svagt endnu, vil kategorisiderne jo nok bare konkurrere mod de andre sider. 

Jeg har ikke læst det indllæg du nævnte, men jeg er også ret ny her på amino :) Jeg er meget enig med dig i, at der kan være tilfælde hvor det giver god mening, at lade kategorier og evt. også tag-siderne indeksere, dog mener jeg ikke, at det har noget videre med websitets alder at gøre.

Er der tale om en blog hvor der er  mange indlæg pr. tag/kategori, og hvor de forskellige tag-/kategorisider ikke overlapper hinanden for meget, og der samtidig kun vises uddrag på tag-/kategorisiderne, så må risikoen for at det bliver opfattet som duplikeret indhold naturligvis være ret begrænset. Netop i sådanne tilfælde bidrager tag/kategorisider også mere til sitet og dermed kan det være en god ide at lade dem indeksere. 

Men på Christians site, hvor tags overlapper hinanden meget (f.eks. "become a good photographer" og "How to become a photographer") og der kun er ét indlæg pr. tag (i hvert fald dem jeg lige prøvede), vil jeg bestemt ikke anbefale at indeksere de omtalte sider. I hvert fald skal man være klar over risikoen hvis man gør det :)

De bedste hilsner

Trine / inSEO Marketing

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:34

Thomas Frost:

Trine Sofie Vestergaard Nielsen:
Under "Kategorier" og "Tags" sætter du ud for "Meta Robots" et flueben ved "noindex, nofollow".

Heldigvis er det NoIndex, follow man sætter på ;)

Hvis man kunne vælge NoIndex,Nofollow ville det absolut ikke være smart at sætte på kategoriside

Ja, selvfølgelig - dum typo. Skype-Blush

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Gita Street:
Jeg er ret sikker på at have læst Frank Hellerup Madsen har skrevet om det på her på Amino på et tidspunkt, men kan ikke finde det.

Hej Gita,

Jeg er helt sikker på, at jeg ved flere lejligheder har haft en holdning til emnet herinde - men jeg er også helt sikker på, at nogle af de input er skrevet på et tidligere tidspunkt, hvor jeg faktisk havde en anden holdning end nu.

Baseret på erfaringer hen ad vejen og forskellige måder fra Google at håndtere den slags sider, så er jeg selv blevet meget konservativ med at lade Google indeksere kategori/tag-sider. Hvor det engang var en taktik at bruge rigtigt mange tags for at kunne ranke på alt muligt, har jeg siden set sites få ørene i maskinen for alt det tynde indhold, det skaber. (Og samtidig vil bounce rate også ofte være grumt højt på den slags tag-sider). Jeg er altså meget tilbøjelig til at lade de fleste kategorier, tags, arkiver m.m. have noindex, follow, så de kan bruges til at hjælpe med indekseringen af det "rigtige" indhold, men ikke selv optræder i indekset.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)