Hej alle kære iværksættere.. Efter en halv sløv dansk sommer, har jeg en mindre plan for sommeren til næste sommer. En bod i vejkanten ved vores hus, hvor folk kan holde ind og købe en bakke jordbær eller ærter. jeg har self. Tænkt mig at dyrke jordbær og ærterne selv
Kræver det noget - altså ang: Cvr. Nr Rengøring ??
Jeg vil egentlig også bare bakke dig op i det her. En sådan bod er så dansk som noget andet kan være. Jeg har i hvert fald ikke set boder i alle de mange steder jeg har været i verden, så jeg synes det er for fedt at nogen som dig holder denne fane højt :-)
Held og lykke med det. Gid du må få udsolgt igen og igen. :-)
Om du skal registreres mht din jordbærbod, kommer an på hvor ofte og hvor lang tid du står der. De boder man ser med en smiley, er typisk boder, man ser år efter år og de placeres stationært i en længere periode. Det vurderes idag at fx. sælge hjemmelavet marmelade fra en bod ved ens hus hører under bagatelgrænsen og man skal ikke registreres. Kontrol kan man dog altid få. Du kommer nok til at høre i samme kategori. Du skal selvfølgelig overholde alle de gængse hygiejneregler, mærkningsregler mv. Især varestandard. Men hvis du er i tvivl til næste år (reglerne ændres ofte), så ring ind til FVST og tal med telefonvagten i dit område. Eller bare send en registrering ind, så får du automatisk besked på, om du skal registreres eller ej og så har du deres svar på skrift