Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bland dig uden om 3F/Vejlegård sagen

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Kenneth

Jeg syntes helt klart, man skal blande sig i den slags faktisk syntes jeg næsten det er en pligt at kæmpe at samfundet er retfærdigt indrettet, selvfølgeligt indenfor lovens grænser. Jeg hørte for noget tid siden et citat fra en tysk forfatter.

"Da de hentede jøderne, sagde jeg ikke noget"

"Da de hentede de kristne, sagde jeg ikke noget"

"Da de hentede mig, var der heller ingen der sagde noget"

Jeg tror sagtens de fleste iværksættere kan se hvilken kæp i hjulpet på deres drømme, det ville være hvis 3F besluttede sig for at give dem med krabasken.

Iøvrigt behøves det slet ikke at være surt og højtråbende at støtte Vejlegården, det kan sagtens være både hyggeligt og netværksskabende. F.eks. kan man deltage i Iværksætter middagen på Torsdag på Vejle Gården. Se mere her: http://www.amino.dk/forums/t/168045.aspx?PageIndex=1

Fra Viborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  TrendWood.dk Skrevet kl. 00:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det jeg ser Boysen argumentere for her er ikke et spørgsmål om stillingstagen, ytringsfrihed, personlige meninger, politiske meninger, hvad man stemmer til diverse valg(som ER anonymt), mv.

Det der bliver opfordret til er at tænke en smule på sit > digitale fodaftryk <. Jeg tror på nogle at nogle folk ind imellem, i kampens hede, får formuleret sig uheldigt og ind imellem kunne man nok kigge tilbage på nogle indlæg, der sagtens kunne have trumfet en mening igennem, på en mere sober måde.

Man skal selvfølgelig have sine meninger, men er det ikke træls at skabe et dårligt indtryk over mere uovervejede situationer end andre, heldigvis kan man her på Amino gå ind og redigere sine indlæg, tak for det!

TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:54
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Bare pas på ikke at forenkle tingene ved kun at se dem gennem iværksætterbriller - Vist har overenskomster betydning - fredstid - arbejdsgiverens ret til at lede og fordele arbejdet og andet - i en overenskomstperiode.

Vist giver det problemer - og diskussioner om hvem der er fagforening og hvem der har ret i henhold til overenskomster- men der er jo ikke skygge af tvivl om, at 3F  uanset man - og jeg - kan finde det utaktisk - har ret til at agere som de gør - og den ret skal vi vel ikke betvivle mere end vi kaster grams på enhedslisten revolution - LOVEN er den der bestemmer

OK - JA vi skal kæmpe for at få lov ændret hvor det behøves - men ikke ved at nægte anerkendelse af eksisterende lovgivning og regler.

Som arbejdsgivere har vi næppe interesse i at slippe alle overenskomster - JO måske helt nye iværksættere, men generelt, så fungere det som hedder det "danske system" ret godt. - Jeg har selv siddet en del år i DA repræsentantskab - og der ville man ikke ønske et reelt brud med det system

Det er let - aktuelt - at være for Vejlegård - og med følelserne er jeg det klart - og spiser gerne der - men sagen er ikke envejs klar  - NÅ - om vi så som gruppe her skal risikere vores omdømme eller ej - ved den ene eller andet sag, er vel helt individuelt- Jeg ville altid kæmpe min sag selv - hvad det end kostede - men jeg forstår sagtens andre der mener livet ser anderledes ud.

Mon ikke de som vil kæmpe uanset omkostning - har et lille overtal af folk der faktisk har råd til det? 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 01:29

Bare pas på ikke at forenkle tingene ved kun at se dem gennem iværksætterbriller - Vist har overenskomster betydning - fredstid - arbejdsgiverens ret til at lede og fordele arbejdet og andet - i en overenskomstperiode.

Vist giver det problemer - og diskussioner om hvem der er fagforening og hvem der har ret i henhold til overenskomster- men der er jo ikke skygge af tvivl om, at 3F  uanset man - og jeg - kan finde det utaktisk - har ret til at agere som de gør - og den ret skal vi vel ikke betvivle mere end vi kaster grams på enhedslisten revolution - LOVEN er den der bestemmer

OK - JA vi skal kæmpe for at få lov ændret hvor det behøves - men ikke ved at nægte anerkendelse af eksisterende lovgivning og regler.

Som arbejdsgivere har vi næppe interesse i at slippe alle overenskomster - JO måske helt nye iværksættere, men generelt, så fungere det som hedder det "danske system" ret godt. - Jeg har selv siddet en del år i DA repræsentantskab - og der ville man ikke ønske et reelt brud med det system

Det er let - aktuelt - at være for Vejlegård - og med følelserne er jeg det klart - og spiser gerne der - men sagen er ikke envejs klar  - NÅ - om vi så som gruppe her skal risikere vores omdømme eller ej - ved den ene eller andet sag, er vel helt individuelt- Jeg ville altid kæmpe min sag selv - hvad det end kostede - men jeg forstår sagtens andre der mener livet ser anderledes ud.

Mon ikke de som vil kæmpe uanset omkostning - har et lille overtal af folk der faktisk har råd til det? 

vh

Glimrende udlægning. 

For mit eget vedkommende så mener jeg at det er afgørende at skille forskellige aspekter af denne og lignende sager. Jeg vil som du medgive at centrale overenskomster er hensigtsmæssige, hvis de ikke bliver for stive. 

Der hvor jer er lodret uenig med den danske model som den praktiseres er selvtægtselementet. Sagen om Vejlegården er meget broget. Hvis Amin som han har skrevet her inde blot har startet ny resturant i lokaler hvor der tidligere har været en anden resturant der havde en overenskomst med 3F, så kan 3F ikke påberåbe sig at han har brudt overenskomsten med dem. Det støste problem er dog at 3F tillader sig at chikanere og besudle en arbejdsgiver/virksomhed uden at det er afgjort at de har retten på deres side. Dette er ren selvtægt og Amin kan uden at hvad gjort nogetsomhelst forkert blive straffet økonomisk. Det er grotesk at fagbevægelsen kan tillade sig dette og at det et totalt udenfor retssystemet. Der er ikke andre steder i retssystemet vi tillader dette.

Hvis Fakta kom og ydede hærværk på din ejendom fordi du handler i Netto, var der ingen der ville tillade det (og jeg ved godt at 3F påfører andre tab end hærværk men princippet er det samme)

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 08:24

Jeg mener også man - som altid - skal holde diskussionen på et sagligt niveau, i stedet for at ty til stenaldermetoder (også selvom stenaldermad er på vej frem, så er det ikke en hentydning til vi skal gå tilbage på alle punkter...).

Husk for pokker på jeres digitale fodaftryk!

Mange af jer arbejder med det dagligt, når I sidder og skriver på jeres hjemmeside og optimerer den efter alle kunstens regler. I gør det for at ville findes på internettet!

Selvfølgelig skal man kunne have sin egen mening, og som Fru Hartmann siger ganske rigtigt - hvis folk ikke kan være enige med mine holdninger, og det potentielt vil koste mig en arbejdsplads eller en kunde, ja så er det nok ikke noget jeg ville have brugt tiden på alligevel! Vi har ytringsfrihed, men tingene skal selvfølgelig holdes sobre.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:39

Det er da det mest idiotiske jeg har hørt længe. Du skal da altid blande dig hvis der sker noget uretfærdigt.

Det vil sige at man ikke skal blande sig i en gruppevoldtægt, fordi man er bange for der kan ske noget med sig selv!!!

Selvfølelig skal man blande sig hvis man kan. Jeg gider ikke blande mig i den sag, fordi jeg ikke kan gøre en forskel. Men det er da klart jeg ville hjælpe hvis jeg kunne gøre en forskel.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:53

Dybt uenig Boysen !!

Der er fri fagforreningsvalg i Danmark, hvorfor skal de røde mænd så stå og chikanere en iværksætter fordi nogen har trådt dem over tærene..

Jeg støtter og giver min sympati til vejlegård.

Vil jeg kalde 3f idioter gør jeg det, om jeg så mister kunder eller ej..

ret skal være ret og ydringsfriheden længe leve

Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 146
Fra  Maler Møller Skrevet kl. 09:22

Enig med Mikkel og Sara.

Burde de ikke bruge energien på firmaer uden overenskomst. Der er nok at tage af. De kunne også bruge penge på at skaffe deres medlemmer et arbejde.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 23:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg svarer noget så simpelt med denne sang:

er dog ikke enig med alt i denne sang, såsom eks. linket til hjerneskader med vacciner :-) men tænkte bare at det kunne være sjovt at poste den her :-) 

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)