Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

A KASSE og selvstændig INTET værd ???

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo vist kan man skam optjene dagpengeret som selvstændig, det er jo det Dana, , ASE og andre beskæftiger sig med. 12 mdr som selvstændig med indtjening eller sågar seriøs omsætning giver dagpengeret, men firmaet skal generelt lukkes for at man så kan få dagpenge. Dels for at sikre man ikke faktisk har selvstændig indtægt, dels for at dagpenge ikke skal virke som iværksætterstøtte

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:36

1000 tak for hjælpen Cookie Smile

Jeg har ik været helt skarp i min kommunikation med AAK . da jeg var ret stresset da jeg kontaktede dem.

Men det de svare til bi beskæftigelse muligheden er :

at det kan jeg heller ik få FORDI at jeg skal ha arbejdest de sidste 12 mdr på fuldtid og det må IKKE være i et eget ApS firma !! altså jeg SKAL ha været ansat i en anden virksomhed jeg ik selv ejer for at kunne  opnå bibeskæftigelses modellen.  synes det lyder underligt , jeg ahr været ansat i mit ene APS i 8 år og fået løn hver md som et hvilket andet arbejde. men det tæller ik siger AAK.

Tilmeldt 24. Jul 12
Skrevet kl. 09:38

synes ik jeg hænger nogle ud  OVERHOVEDET  . fortæller bare situationen.  bliver da nød til fortælle hvilken A kasse det er hvis nogle har erfaringer med det.

Tilmeldt 24. Jul 12
Skrevet kl. 09:43

tror du har god pointe. vil bede om dette.

man bliverbare lidt skuffet , fordi det er som om a kassen indtager en angrebs position med det samme. og er faktisk halv ubehagelige i telefonen og bliver meget kolde i mails osv.

synes måske bare man kunne behandle folk pænt .    og give saglige begrundelser .

Tilmeldt 24. Jul 12
Skrevet kl. 09:46

helt korrekt. det er hvad A kassen siger.

og mit problem er at jeg har været ansat i eget firma i 8 år.     ØV 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 564
Fra  HD Trading Skrevet kl. 09:56

Hej

A- kassen har et lille hæfte som beskriver dette problem, og hvordan du eventuelt kan få det løst.

Hos min A-kasse hedder pjecen "Bibeskæftigelse som selvstændig og dagpenge" den forklarer hvilke krav der stilles og hvilke rettigheder du selv har.

Det er klart dette er et følsomt område, da det ikke er meningen at man som dagpenge modtager skal kunne ha en indtægts givende virksomhed kørende ved siden af sin ret til dagpenge.

Meningen er heller ikke at dagpenge skal bruges som fødsels hjælp til nye virksomheds ejere, så de kan løbe virksomheden igang.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:27
Boblekonvolut.dk:
Meningen er heller ikke at dagpenge skal bruges som fødsels hjælp til nye virksomheds ejere, så de kan løbe virksomheden igang.

Nej det bliver barselpengene brugt til...

Det er vidst ikke helt ukendt at kvinder på barsel starter virksomhed...
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:37
Har du læst dette?

http://www.aak.dk/regler/selvstaendig-og-freelance/dagpengesats-for-selvstaendige
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 12:49

Det lyder mærkligt du skal have været ansat i et andet virksomhed, da du får løn af en ApS er du jo lønmodtager a indkomst

Tilmeldt 24. Jul 12
Skrevet kl. 16:04

JA , jeg tænkte lige nøjagtig det samme ... men åbenbart ik n iflg. medarbejderen ved AAK...... måske jeg skulle få et skriftlig afslag fra dem som en foreslog...

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)