Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit firma navn, et stærkt nok brand?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig i at du skal vælge et navn der er til at stave. Om 5 min. har jeg glemt hvordan man staver til Hannecke.
Jeg oplever det selv med mit eget firma som hedder kreativmedie.dk. Udover at de fleste udelader ".dk", ser jeg tit andre opfindsomme stavemåder som Creativ Medie, KreativMedia o. lign.. Især den sidste er kritisk, da der ligger et firma på kreativmedia.dk som jeg intet har med at gøre.

Et par firmanavne jeg altid kan huske på trods af at det intet siger om hvad de laver:
Spild Af Tid - Skægt navn og så er de tilmed dygtige
1508 - Måske fordi de opererer i samme branche som jeg selv, men også fordi de er gode til det de laver

Med andre ord synes jeg ikke nødvendigvis dit firmanavn behøver afspejle det du laver. Hvad er værdien i det hvis de fleste alligevel ikke kan huske navnet i første omgang?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:58
Hvis vi nu skal holde os til virkeligheden, så står der i bogen:

"Jeg har ofte fået kommentaren om, at Jubii blot var en kopi af Yahoo. Jeg griner altid lidt ad dette og tænker, at hvis det er  tilfældet, så er det et stort klap på mine skuldre. I givet fald burde jeg være fremtidsforsker. Yahoo var netop startet, da vi lavede Jubii. De havde ikke engang lanceret bannerannoncen endnu, og i dag er det en af klodens største forretningssucceser."

Så nej, Yahoo var ikke i støbeskeen da Jubii blev lavet og det har jeg heller aldrig påstået ;-))

Dbh Martin

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 08:20
Dato: 18-06-2007 22:57:57 Forfatter: Martin Thorborg Hvis vi nu skal holde os til virkeligheden, så står der i bogen:

''Jeg har ofte fået kommentaren om, at Jubii blot var en kopi af Yahoo. Jeg griner altid lidt ad dette og tænker, at hvis det er  tilfældet, så er det et stort klap på mine skuldre. I givet fald burde jeg være fremtidsforsker. Yahoo var netop startet, da vi lavede Jubii. De havde ikke engang lanceret bannerannoncen endnu, og i dag er det en af klodens største forretningssucceser.''

Så nej, Yahoo var ikke i støbeskeen da Jubii blev lavet og det har jeg heller aldrig påstået ;-))

Dbh Martin

My mistake. :P

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 08:21
Thorborg:

Det er så i orden, men det er nu ellers ikke en dårlig ting at blive kaldt Danmarks Steve Jobs! ;-)
- Omend det var under hans kælenavn! :-D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:29
Hej Troels.

Min personlige mening er at "Consult" er et alt for brugt ord og hører fortiden til - jeg er sikker på du kunne finde et meget stærkere brand.

Hvis du slår op på Consult, vil der sikkert dukke flere tusinde navne op, bare her i dk og de skiller sig ikke ud fra de andre - hvor vil du gøre en forskel?

De bedste hilsner

Jayfine

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:48
Har valgt at ændre navnet til det andet navn jeg har tænk på længe.

http://www.hannecke.dk - Hannecke Consult skifter navn til Supeo

Logo osv. er stadig under udvikling, men jeg er glad for mit valg med et nyt navn. Alle andre har haft positive reaktioner på det nye navn. Det er latin og betyder Super, så simpelt er det!

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 22:55
Hannecke Consult skifter navn til Supeo

Jeg syntes det er et rigtig godt - og på en eller anden måde tillidsvækkende - navn. Tillykke med valget :-)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:51
Ja, tillykke med navneskiftet! Fint navn du har valgt.

Jeg kunne måske godt tænke mig en byline, som du kunne bruge på visitkort, hjemmeside m.m., som siger lidt om hvad du laver - altså:

"Supeo - IT-løsninger for professionelle" eller "Supeo - IT hele vejen rundt" eller noget lignende - for Supeo er godt, men siger ikke i sig selv hvad du laver. Når du tager telefonen kan du sige "Supeo - det er Kim", men på tryk, skal der lige det ekstra til :)

Blot til overvejelse og inspiration...

Mange hilsner

Mette

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:57
#Mette

Jeg har skam tænkt på det du nævner med lidt ekstra information. Jeg har både private og erhvervs kunder derfor har jeg også 2 forskellige visitkort. Og de vil begge få et eller andet slogan på sig.

Men selve firmaet omregistreres til Supeo /V Troels H....

På bannere osv. vil der også stå et "catch frase" af en slags.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)