Dato: 17-06-2007 17:59:25
Forfatter: Lasse Burholt
Martin skriver: ''Jeg tror at hele jeres branche skal passe på med ikke at tage munden for fuld, det synes jeg desværre sker alt for tit, og du gør det samme. Du hæver dig over hele det traditionelle erhvervsliv og siger i er mere engagereded og mere fremme i skoene, og der er altså langt vej op endnu''.
Martin, det jeg tror Ove også er inde på - men som ikke helt kommer frem - er at vi der har været i begge lejre - både som sælgere, chefer m.m. indenfor det traditionelle erhverv og efterfølgende har gjort karriere + erfaringer indenfor
Network Marketing, oplever en helt anden kultur, motivation, engagement og loyalitet, som er så meget mere tiltalende end det man erfaret i netop konventionelle jobs.
Det er faktisk ikke så lige til at forklare - da Ove og jeg eks. sikkert deler en nogenlunde overordnet grund til at Network Marketing branchen er uhyggelig interessant - men at vores individuelle motiver er meget forskellige. Nu har jeg erfaringer fra det traditionelle arbejdsmarked indenfor mange forskellige områder, bl.a. indenfor forsikringssalg - hvor det at sælge
forsikringer er meget ''koldere'' end det at markedsføre produkter mund-til-mund, ligesom det eks. har et væsentligt længere perspektiv at skabe nye kunder i et Network Marketing
selskab end i et konventionelt forsikringsselskab (for nu at tage det som eksempel) da man altid vil blive betalt måned-efter-månd, år-efter-år for kunders køb/omsætning - dermed har man en langt større værdi i at skabe nye kunder, ny omsætning end eks. hvis man skaber tilsvarende antal kunder til et forsikringsselskab. Kun ganske få selskaber betaler løbende porteføljebonus; i network marketing er der ALTID løbende porteføljebonus; ergo større udbytte af sit arbejde.
Af samme grund vi tit taler om.. ''at gøre arbejdet eén gang!''
Af samme grund vi spøger med ''at du kan gå i skole i 3-4 år, når du går ud af skolen kan du pensionere dig selv'' - underforstået de enorme muligheder for de som har evnerne og gør det der skal til.
MVH