Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør kan ikke regne - kan jeg fakturere ham en ''bøde''?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en dansk leverandør som bare ikke kan regne.

Enten er bruttoprisen forkert, ellers er rabatten forkert beregnet eller også er der beregnet moms svarende til f.eks. 26 % eller 28%.

Men uanset hvilke fejl der er lavet så er det altid i hans favør.

Nu gider jeg det ikke mere, så tænkte på om jeg kunne tillade mig at sige til ham at jeg fremover, for hver forkert faktura, beregner ham et lille tillæg på f.eks. DKK 30 ex moms, forstået på den måde at hvis jeg skylder ham 1500 så indbetaler jeg kun 1470,-

Mine fakturaer har jo alligevel aldrig passet ift. det beløb jeg reelt skal indbetale.

DKK 30 ex moms svarer typisk til 2% af en fakturas lydende.

Det er muligt det er helt hen i vejret, men jeg tror han gør en forretning ud af det, for de store virksomheder tjekker nok ikke om de bliver snydt for 1% eller 2, men det gør jeg. Om det så er 2 kr. så får han dem ikke, når de ikke er hans.

Hvad ville I gøre?

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 11:58
Ville nok tage en dialog med ham, hvis du har råd til at miste ham kan du skrue tommelskruerne på.
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 12:02
Jeg vil ikke miste ham, og tror bestemt det er gensidigt.

Jeg ved hvem han handler med normalt, så bortset fra jeg kræver min ret, så er jeg vist en meget god kunde.

Men jeg tvivler på det hjælper at tale med han, for de KAN bare ikke regne dernede og jeg har handlet der i 3 år og det har altid været sådan uanset hvor tit jeg har nævnt det.

I starten ringede jeg, så ændrede jeg det til blot at skrive en mail.

Idag retter jeg blot beløbet og indbetaler det korrekte og jeg hører aldrig for det, for han ved jo godt at det er ham der er galt på den :-)

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 12:10
Jamen I så fald ville jeg tage en snak med ham, ikke mail. Sige at det er ved at være irriterende at der altid er fejl i fakturaerne og at enten må de få styr på det, eller også må de betale for dit arbejde med at gå det igennem og informere dem.
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 12:12
Ok, jeg prøver at tage en snak med ham på mandag.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 09:47
eller også er der beregnet moms svarende til f.eks. 26 % eller 28%.

Det er ganske simpelt ulovligt at beregne moms med en forkert procent. Med andre ord, der bliver han ikke bare uvenner med dig, men også med Told og Skat.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:13
Du kunne også sende alle faktura med fejl tilbage. Så må de rette dem selv
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 21:52
Dato: 18-06-2007 21:13:13 Forfatter: mads624 Du kunne også sende alle faktura med fejl tilbage. Så må de rette dem selv

God idé :-)

eller også kan du sige til ham at fakturaer indeholdende fejl ikke vil blive betalt før du har modtaget en ny faktura eller en kreditnota (hvilket faktisk er det mest korrekte). Det plejer at virke når folk ikke får pengene.

Tænker jeg på noget bestemt .... håndværkere måske

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:18
Dato: 18-06-2007 21:52:08 Forfatter: Bent A.
Dato: 18-06-2007 21:13:13 Forfatter: mads624 Du kunne også sende alle faktura med fejl tilbage. Så må de rette dem selv

God idé :-)

eller også kan du sige til ham at fakturaer indeholdende fejl ikke vil blive betalt før du har modtaget en ny faktura eller en kreditnota (hvilket faktisk er det mest korrekte). Det plejer at virke når folk ikke får pengene.

Tænker jeg på noget bestemt .... håndværkere måske

uhadada! er der én her der ikke vil betale sine håndværkere?

hvis håndværkeren ikke har færdiggjort sit arbejde er det klart nok ikke at betale - sådan er det med alle erhverv, men der findes desværre nok sjovere, der gør det til en sport ikke at betale - specielt håndværkere. jeg ved hvad jeg snakker om og reagerer med det samme, når jeg læser sådanne dumme generaliseringer!!!!

klaus

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 23:58
>>Det er ganske simpelt ulovligt at beregne moms med en forkert procent.

Satsen er reelt rigtig, men det udregnede beløb er ikke

Har skrevet til dem at de ingen penge får før regningen er rettet. Faktisk en rigtig god løsning for de er vant til at jeg betaler indenfor 2-3 hverdage selvom der er 30 dages betalingsfrist, men fremover bliver de ikke betalt, hvis de er fejlbehæftet.

Så lærer han det måske ;-)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)