Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er så træt af MLM firmaer

Side 2 ud af 33 (328 indlæg)
Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Lad mig lige slaa en ting fast. Jeg har aldrig paastaaet at MLM firmaer er direkte fup. Mit stoerste problem med firmaerne er at det ofte er paa graensen til umuligt for den almindelige person at se i naerheden af de resultater som firmaet praesenterer.

Goer det firmaet til fupfirmaer - nej bestemt ikke og jeg kunne formentlig ogsaa tjene penge paa pyramidespil, men jeg har endnu ikke fundet et koncept som jeg mener leverer nok vaerdi til koeberne eller eventuelt dem man hverver at jeg har lyst til at begynde. Jeg kunne formentlig ogsaa tjene penge paa ACN eller the usual suspects, men det ligger ikke i min personlighed at proeve at overtale folk til enten at joine et koncept, eller koebe et produkt jeg ikke staar inde for.

Mit stoerste problem er at firmaerne goer medlemmerne til indbyrdes kannibaler, der ignorerer venskab (min mor blev kontaktet af en gammel veninde og min soester af en aabenbart god veninde) jeg hoerte nogen af de ting som isaer min mors veninde sagde til hende, og det var direkte smagloest saa meget der blev smurt paa.

Mht om disse plastre virker eller ej er jeg meget skeptisk over, man kan ikke ignorere en vis placeboeffect og uden nogen som helst ingredienser eller synlige tegn paa noget (jeg har kigget paa dem) saa vil jeg forholde mig skeptisk og blot notere at de virker ret dyre for deres udformning, de er naturligvis ikke dyre hvis de kan udfoere hvad de lover - tror jeg, men jeg forbeholder mig retten til at vaere skeptisk indtil andet er bevist.

Jeg synes der er bedre og mere etiske maader at tjene penge paa. Ogsaa hvor man ikke behoever betale mellem 2-4000 kroner for at faa lov til det. 

Jeg er ikke 100% generelt imod mlm/network marketing ideen, jeg har bare ikke set et firma goere det paa en god maade endnu, jeg er da sikker paa at der er andre der maaske har.

@John

Selvom det maaske ikke var saa tydeligt, saa var det kaerligt ment og hverken min mor eller soester ville tage det daarligt, det er ikke saadan ment.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 8 person

Hej Kristoffer,

Find dig noget spændende at bruge din og vi andres tid på vil du ikke godt? Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

john sommer:

Hej Kristoffer,

Find dig noget spændende at bruge din og vi andres tid på vil du ikke godt? Wink

Beklager champ, men naar du selv bestemmer at svare i en traad som efter min egen mening har en del gode holdninger til et meget diskutabelt emne i dansk marketing, saa er du sgu selv uden om det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

john sommer:
Find dig noget spændende at bruge din og vi andres tid på vil du ikke godt? Wink

John - Du behøver nu ikke bekymre dig om min tid. Jeg læser tråden helt frivilligt, og jeg kan sagtens selv finde ud af at styre uden om de tråde, jeg ikke gider læse.

P.S. Denne tråd gider jeg faktisk godt læse.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer, jeg er en af dem som arbejder med mlm og selvom du har stor modstand mod denne firma opbygning så skal du måske være glad for at du fik tilbudet. Du har sikkert fået tilbudet fordi de mener du har positive færdigheder. Det er så op til dig at sige ja eller nej. 

Jeg behøver ikke at jage familien, (de fleste egner sig slet ikke) men ind imellem så snakker vi jo om hvad jeg laver og hvis det har deres interesse så spørger de selv efter flere informationer. Var jeg bil sælger så vil de også stille spørgsmål hvis de manglede en bil.

Hvis du starter en ny forretning op og dine nærmeste kom med alle mulige råd om at du skulle stoppe igen fordi de har hørt at mange selskaber stopper efter kort tid med økonomisk underskud, så vil du sikker også stritte imod. Det er da lige netop de nærmeste som skal støtte og komme med gode råd i stedet for sende negative signaler ud, eller tager jeg fejl.

 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristoffer. Tillad mig igen at kommenterer dit indlæg. Jeg er på forhånd "bange" for at dette kan blive lidt langt - men bær over med mig.

Du starter denne tråd med at skrive:

Kristoffer Broholm:
Personligt er jeg fuldstaendig afklaret med MLM og jeg er aldrig blevet lokket med noget af deres pis om guld og groenne skove
og videre:
Kristoffer Broholm:
lokker mine familiemedlemmer til propagandamoeder der naermest faar Joseph Goebbels til at ligne en foerstedags marketingselv.
og endelig:
Kristoffer Broholm:
Nu har jeg maatte bruge dage paa at overbevise min mor og soester om hvad MLM er
Alene dit maleriske sprogbrug fortæller alle om din mening om denne markedsføringsmetode. Så du burde ikke kunne undres, når der så er nogle der "farer i blækhuset"!

Jeg vil gerne lige pointerer at min mission ikke er at "omvende" dig, da jeg selv ikke er i nogen form for mlm (endnu i hvert fald).

Men blandt alle de muligheder der findes for markedsføring, må jeg erkende at denne form lyder til at være yderst effektiv. MLM = Multi Level Marketing. NWM = Network Marketing. To alen af samme stykke - i mit hoved.

Hvis jeg nu havde opfundet "den dybe tallerken", og ville have den markedsført i den store verden, og måske også var så heldig at have f.eks. 1 mio. kroner i mit markedsføringsbudget - så ville jeg nøje overveje hvor jeg ville få mest markedsføring for mine penge.

Jeg kunne vælge flere annoncer i magasiner og dagblade, og måske ville det gå godt, og mine penge være tjent hjem igen efter et stykke tid. På den anden side set, ville det måske ikke gå godt, og mine penge ville være tabt, og min dybe tallerken være på fallitens rand. Grafikerne, trykkerne, tekstforfatterne og bladene, ville alle hævde at de gjorde deres bedste - men ak!

Jeg kunne også vælge at få motiverede personer til at sælge mine dybe tallerkener, og så give dem en henvisningsprovision for hver ny sælger de fandt. Hermed ville jeg sikre at mine udgifter hænger nært sammen med mine indtægter, og ville ikke have en voldsom stor risiko for at gå fallit med mit projekt.

Buttom line er, at jeg ville stå med et antal motiverende personer, der vil gå rigtigt langt for at sælge mit produkt. Selvfølgelig også fordi de selv tjener "kassen" på det. Dette kan jeg da overhovedet intet galt se i, kan du?

Med hensyn til de plastre du omtaler har jeg forespurgt mig lidt i løbet af dagen i dag. Der er tilsyneladende rigtig mange mennesker der sætter pris på disse. Og når du ikke kan se hvad de indeholder, skal du vel spørge dig selv om det samme når du køber en Coca Cola.

Da jeg ikke er forhandler af disse plastre, fik jeg pga. dit indlæg en endnu større lyst til at se hvad det var. På søgeordet (som er relevant i mit tilfælde) "soveplaster" fandt jeg hvad jeg søgte. De tilbyder en gratis prøve (som jeg selvfølgelig har rekvireret), og viser også de andre plastre i denne serie (eller hvad man skal kalde det).

Intetsteds på denne side fremgår det at jeg skal tilmelde mig noget som helst - hverken MLM eller at jeg på anden måde er "fanget" af et pyramidelignende foretagende. Det eneste jeg har givet dem lov til, er at sende en nyhedsmail fra tid til anden. Og det synes jeg er meget normalt - faktisk støder jeg på dette på alle sider som tilbyder noget.

Nå - men "det korte af det lange" (hvis man kan skrive sådan i et så langt indlæg), er vel egentligt blot at gøre dig opmærksom på dit sprogbrug, og måske samtidig stille din opfattelse af netværk marketing i et lidt andet skær.

Og hermed ønsker jeg dig - og alle andre en rigtig god aften.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

All said :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kristoffer Broholm:
Beklager tonen, men jeg er virkelig pissed off over de firmaer og deres plattenslageri.

Kristoffer - hvis du bekymrer dig så meget om andres valg her i livet - så ender du sgu med at dø af en blodprop i en tidlig alder. ;-)

Og så er det desuden dårlig stil at kalde folk og firmaer for plattenslagere, med mindre du har beviser på det.

Hvis din søster havde fået et tilbud på at få designet en webshop for kr. 5.000,- ville du så give hende kr. 5.000,- for at lade være - under mottoet: det er de færreste der tjener penge på en webshop?

Hvis hun fik lyst til at investere kr. 350.000 i franchise-gebyr på at åbne en Rema 1000 - ville du så give hende kr. 350.000 for at lade være?

Nej vel!?

Min pointe er, at selvom du flere gange skriver, at du ikke decideret har noget imod MLM - så er det jo lige præcis her skoen trykker. Du er 99,99% overbevist om, at det er fup - hvilket nok er årsagen til, at du ryger op i det røde felt.

Men jeg kan garantere dig for, at der findes flere helt og aldeles fine firmaer og produkter inden for branchen - og også masser af folk, som har både moral og etik i orden.

Du skriver også, at du endnu ikke har fundet et MLM produkt der tiltalte dig - men hvor mange har du PRØVET? Du skriver selv, at du har KIGGET på plastrene. Og du har så vurderet, at de nok er fup - men ville det ikke være meget nemmere at prøve dem? Hvis det er de plastre jeg har hørt om, så koster de ca. kr. 15,- stykket - og de kan bl.a. fjerne smerter, give mere energi eller afhjælpe søvnproblemer. 

Der må da være en af de symptomer du kan teste? Og skulle det være fup - så kan du forhåbentlig klare at miste kr. 15 - selvom de fleste MLM firmaer giver pengene igen, hvis man ikke er tilfreds.

Derudover er det primært på Amino, at alle er enige om, at MLM handler om at fuppe sin familie og nære venner. Men dette har INTET med selve MLM-konceptet at gøre.

Hvis du finder et produkt som du er glad for - så er det da naturligt at anbefale dette til din omgangskreds.

Hvis du til gengæld anbefaler et skod-produkt til din omgangskreds, udelukkende for at tjene penge på dem, så er du derimod en amoralsk nar - men igen - det har ikke noget med MLM at gøre - det har noget med personen at gøre.

En af årsagerne til, at det er meget brugt at tage fat i familie og venner inden for MLM er, at MLM'ere ofte er folk, der ikke har drevet forretning før og ikke har prøvet at sælge. Derfor er det tusind gange lettere og mindre angstprovokerende at tage fat i tante Tove - i forhold til at øve sin salgstale på vildt fremmede.

Hvis du kigger på mange af ekspertbloggerne her på Amino - så anbefaler de også nystartede at tage fat i venner og familie og bede dem om at hjælpe med at sprede budskabet om deres nye virksomhed. Det er for de fleste den naturligste ting i verden.

Men hvis man putter det ind i en MLM-sammenhæng, så ser folk pludselig rødt, og himler op om fup, svindel og dårlig moral.

Jeg tror et godt råd ville være, at du beder hhv. din søster og din mor om at aftale et møde med den person som vil blive deres sponsor/upline i netværket - og så tage med til dette møde, hvor du face-to-face kan få forklaret konceptet.

Her vil du også kunne gå dem lidt på klingen omkring hvad der REELT skal til, for at tjene penge. Måske finder du ud af, at det ikke er så slemt som du tror - eller måske finder din mor/søster ud af, at det ikke er noget for dem.

Det må da siges at være en win-win - i hvert fald for dig. Wink

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lurks in the dark:

Se det ligner endda en pyramide I rest my case :-)

 

Må da også lige kommentere denne "opstilling". Den minder i høj grad om den fremstilling man får hos det store netværk "LinkedIn". Hvis du skal have udbredt din efterspørgsel, efter f.eks. et job, så er det jo ligenetop efter denne virale models effekt det gøres!

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

@Bennie

Jeg er helt enig i at modellen for at saelge et produkt gennem en raekke af affiliates er ganske god. Problemet ligger dog slet ikke der, som du maaske missede da du laeste mine lange indlaeg.

Problemet er at produktet/ydelserne er af ringere kvalitet. Se bare på ACN med deres gamle videotelefon som kostede en formue men blev universalt anerkendt som noget inferiørt noget i forhold til andre modeller. Så er der klassikeren med Aloe Vera, som jeg mener at Hr. John Sommer har lavet noget pyramidespil udfra, igen - et hæderligt produkt som sikkert gør jobbet fint, men fordi du skal betale så mange trin så koster det langt mere end tilsvarende produkter ville gøre nede i Matas.

Hvis dine dybe tallerkner var af god kvalitet og prisdygtige, jamen så ville jeg da gerne sælge dem på kommission. Det makkerskab eksisterer allerede globalt gennem fx. affiliate marketing, og det mener jeg er en meget mere reel måde at gøre det på. Måden man så kunne gøre det på var at give en kontant bonus for at signe nye folk op, fx. som Partner-Ads gør det. Mener de giver 50kr. Det betyder altså at jeg kan sælge dine tallerkner (fx via partner ads) og derudover tjene penge på at få folk til at signe op til partnerads for også at sælge dine tallerkener.

Jeg ved godt det ikke er direkte pyramdespil, men det ville være en model jeg ville kunne stå inde for - så længe produktet er i orden naturligvis.

Synes du har en del gode pointer, og du skal have ros for den gode tone nu jeg har vaeret saa udfarende i traaden.

Side 2 ud af 33 (328 indlæg)