Måden jeg ville gribe det an på hvis jeg stod i din situation og du ikke ville benytte en rådgiver pga. prisen ( den bedste men dyrreste metode ) Sæt dig ned en aften når børnene er pakket i seng, og skriv ned hvor stort dit budget er, hvilke funktioner du synes kunne være brugbare, find nogle andre sider på internettet der minder om det du gerne vil have selv. Når du har alle disse ting fundet frem, så vælg et par bureauer ud der leverer skræddersyede løsninger, og vælg et par bureuaer ud der sælger lejebasis og ring dem op, tag en snak med dem om hvad de kan tilbyde, og tag det de siger med et gran salt, og hav i baghovedet at de forsøger at sælge dig en løsning. Hvis du har mulighed for det, så arranger et møde med dem og sid med dem face to face, så kan i gennemgå jeres behov. Lad være med at afsløre dit budget 100%, mange bureauer ser det som en mulighed for bare at udnytte det fulde beløb så, giv istedet for bare et fingerrpraj om vi snakker 10.000 eller 1.000.000 Nu ved jeg ikke hvor i landet du kommer fra, men vi har kontor i Vejle og tager gerne et uforpligtende møde med dig, vi sælger skræddersyede løsninger. Men tag dig god tid, dumt at vælge noget for hurtigt og så skulle skifte om 1½ måned igen. |
Se Thorborgs anbefalinger i Pusherbogen. Så ved man hvilke spørgsmål man skal stille, og har et udgangspunkt for, hvad man vil hhv. ikke vil leve med.
Frem for at tænke 100% på hvad løsningen koster, mener jeg man skal se på, "hvad er vigtigt at min shop kan og gør", ud fra den målgruppe du har. 5% der ikke kan finde rundt eller ikke tænder på din shop, og derfor forlader den fordi du har sparet 5.000 kr. i startfasen, kan være meget dårlig dispossition når omsætningen runder 1.mio.kr.
Og det er som regel et stort arbejde at skifte shop midt i det hele, og der sker ofte fejl som betyder du mister ordrer.
Der findes meget fornuftige standard-shops - men definer dine krav først.
Jesper (www.cas.dk)