Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webshop og hvorfor?

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mette,

Måden jeg ville gribe det an på hvis jeg stod i din situation og du ikke ville benytte en rådgiver pga. prisen ( den bedste men dyrreste metode )

Sæt dig ned en aften når børnene er pakket i seng, og skriv ned hvor stort dit budget er, hvilke funktioner du synes kunne være brugbare, find nogle andre sider på internettet der minder om det du gerne vil have selv.

Når du har alle disse ting fundet frem, så vælg et par bureauer ud der leverer skræddersyede løsninger, og vælg et par bureuaer ud der sælger lejebasis og ring dem op, tag en snak med dem om hvad de kan tilbyde, og tag det de siger med et gran salt, og hav i baghovedet at de forsøger at sælge dig en løsning.

Hvis du har mulighed for det, så arranger et møde med dem og sid med dem face to face, så kan i gennemgå jeres behov.

Lad være med at afsløre dit budget 100%, mange bureauer ser det som en mulighed for bare at udnytte det fulde beløb så, giv istedet for bare et fingerrpraj om vi snakker 10.000 eller 1.000.000

Nu ved jeg ikke hvor i landet du kommer fra, men vi har kontor i Vejle og tager gerne et uforpligtende møde med dig, vi sælger skræddersyede løsninger.

Men tag dig god tid, dumt at vælge noget for hurtigt og så skulle skifte om 1½ måned igen.
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:50
Se Thorborgs anbefalinger i Pusherbogen. Så ved man hvilke spørgsmål man skal stille, og har et udgangspunkt for, hvad man vil hhv. ikke vil leve med.

Frem for at tænke 100% på hvad løsningen koster, mener jeg man skal se på, "hvad er vigtigt at min shop kan og gør", ud fra den målgruppe du har. 5% der ikke kan finde rundt eller ikke tænder på din shop, og derfor forlader den fordi du har sparet 5.000 kr. i startfasen, kan være meget dårlig dispossition når omsætningen runder 1.mio.kr.

Og det er som regel et stort arbejde at skifte shop midt i det hele, og der sker ofte fejl som betyder du mister ordrer.  

Der findes meget fornuftige standard-shops - men definer dine krav først.

Jesper (www.cas.dk)

Jesper Sommer Salg- og marketingchef i fitinfitness.dk
Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:41
Jeg var i samme båd, da jeg begyndte med at undersøge, hvilken webshop jeg skulle vælge.......jeg landede på webshoppen fra Scannet og har fået lidt hjælp til at sætte den pænt op.........det koster selvfølgelig noget at have en shop kørende hos Scannet inkl. betalingskort (400 kr./md)..........i starten løber det ikke rundt - heller ikke for mig, men jeg har hørt og læst mig til, at søgeoptimering er vejen frem - ved blot ikke selv hvordan og hvem som lige kan hjælpe med det uden at jeg skal betale de første 30.000 kr.

min shop hedder.

www.bertusbazar.dk eller www.bertus.dk

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 09:36
Hej alle i denne tråd

Jeg har flere gange hørt ordet Søgemaskine optimering.

Det er selvfølgelig vigtigt at den webshop man vælger er let at finde for søgemaskuinerne.

En måde man kan gøre det letter for søgemaskiner, at finde indhold på en side er at lave et såkaldt sitemap.

Er det ikke dyrt? NEJ det er ganske gratis.

Klik på nedenstående link og følg vejledningen, der kan gå noget tid inden den virker.

Håber i kan bruge dette til noget.

PS den er selvfølgelig ikke lige så effektiv som de dyrer løsninger man kan finde rundt omrking, men den virker.

Med venlig hilsen

Christian Langhoff

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:40
Jeg vil gerne lige (igen!) advare mod XML-sitemaps. Hvis du gerne vil hjælpe søgemaskinerne med at opbygge et større indeks - så skal du være velkommen til at bruge disse XML-sitemaps. Men hvis du er mere intyeresseret i din egen forretning, end deres, så hold dig væk fra dem! Det skader mere end det gavner
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:00
Dato: 20-06-2007 09:39:54 Forfatter: Mikkel deMib Jeg vil gerne lige (igen!) advare mod XML-sitemaps. Hvis du gerne vil hjælpe søgemaskinerne med at opbygge et større indeks - så skal du være velkommen til at bruge disse XML-sitemaps. Men hvis du er mere intyeresseret i din egen forretning, end deres, så hold dig væk fra dem! Det skader mere end det gavner

Mikkel, det er kun XML sitemaps du anbefaler man ikke bruger, ikke sandt? Et normalt sitemap hvor alle produkter er listet med links til hvert enkelt link, er vel en helt legitim måde at få google til at finde ens produkter i shoppen en tand hurtigere?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:18
Hvi sman har et website hvor søgemaskinerne ikke selv kan finde alle sider via akmindelige links har man selvfølgelig et problem. Det kan opstå hvis man har javascript menuer eller framebaserede sider. Et almindeligt sitemap på hjemmesiden kan afhjælpe det, og det bør være den foretrukne løsning. Men ret beset bør dette ikke være en problemstilling for særligt mange.

Følgende artikel beskriver hvordan en fyr fik hevet sine vigtigste sider ud af "supplemental index" ved at give dem en højere prioritet i sit Google sitemap. Det betød så at nogle andre sider røg ned i dette index istedet, men det var OK for ham. Men medmindre jeg har problemer af den slags ville jeg heller ikke bruge så meget tid på disse sitemaps.

http://forums.site-reference.com/topic/5694/My-little-study-of-supplementals/ 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:37
XML-sitemaps skygger for de problemer der kan være med et website, og de løser dem ikke. Det er helt ligegyldigt at blive optaget i indekset, hvis du ikke ranker og får trafik ud af det. Sitemaps giver KUN indeksering - ikke andet, og hvis det så betyder at du får sværere ved at gennemskue hvorfor du ikke ranker, så er det en meget dårlig deal.

Hvis dit website er ordenligt opbygget behøver du slet ikke XML-sitemaps.

Traditionelle HTML-sitemaps, kan for nogle sites være et godt supplement til den øvrige navigering og virker fint med både brugere og søgemaskiner, hvis de opbygges rigtigt.
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:22
Hej,

Jeg kan anbefale en Contigo E-handels løsning - den er billig at komme igang med og nem at bruge og du kan vokse med den se www.contigocms.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:10
Hej

Jeg vil da lige slå fast, at vi bestemt udvikler "håndbyggede" løsninger. Vi arbejder meget med ScanNet WebShop, men vi arbejder også med Scancommerce.

Jeg er ked af, hvis du har oplevet, at du ikke har fået den rådgivning, du skulle have. Generelt er det sådan, at jo bedre du kan beskrive din situation, jo bedre kan vi og andre rådgive dig. En ScanNet shop er en glimrende løsning i rigtig mange tilfælde - men ikke altid. For at vi kan rådgive og beskrive alternativer er det bare nødvendigt, at vi får de oplysninger, der skal til.

I øvrigt er der nu adskillige ScanNet shops, der hører til i den tunge ende omsætningsmæssigt. Vi har da en ScanNet shop kørende for en kunde, der omsætter for mellem 2,5 og 4,5 millioner kroner om måneden. Det er da ikke så ringe, vel?

Du er meget velkommen til at slå på tråden - spørg efter mig. Så skal jeg nok spørge og svare på basis af dine svar

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)