Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webshop og hvorfor?

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel,

tak for hurtigt svar. Vil det sige, at der reelt ikke findes nogle "store" overskudsgivende webshops, som er standardshops ? Ja, for når man starter ud og kontakter bureauerne, der laver webshops, anbefaler de alle enten Scannet eller Dandomain. Ingen har på noget tidspunkt omtalt andre muligheder for mig. Jeg vil feks gerne række udover Danmarks grænser en dag - er det ikke muligt med en standardshop?
Hvis man ellers er tilfreds med layoutet på sin standardshop - kan det hele så flyttes over til en customized shop, eller skal man starte helt forfra ?

Mange hilsener i regnvejret fra Smille  

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:47
> Vil det sige, at der reelt ikke findes nogle "store" overskudsgivende webshops, som er standardshops ?

Jo, det gør der da - både Open Souce (som f.eks. osCommerce) og licenserede systemer (som f.eks. MS Commerce Server - hvis man har tålodighed til den slags hehe). Men når vi snakker "standard" på de større systemer er det som regel ikke i en "out-of-the-box" forstand. Der skal som oftest ligges hundrede, hvis ikke tusinder, af udviklingstimer i at tage standard-systemet, og få det til at gøre og ligne det man gerne vil. Det skal ses som nogle byggeklodser.

> Ingen har på noget tidspunkt omtalt andre muligheder for mig.

Så må det være meget små, eller meget uerfarne bureauer du har snakket med. Der er ingen af de folk jeg arbejder med der har for vane at anbefale hverken Dandomain eller Scannet - men det kommer naturligvis an på hvilke kunder man normalt arbejder med.

De fleste shops har i dag understøttelse af flere sprog og flere valutaer - men det er ikke alle, og det er langt fra alle der gør det lige smart. Heller ikke alle understøtter alle de lokale betalingsløsninger der skal til, håndtering af forskellige momssatser osv. Hvis du allerede nu ved at du vil ud i verden med din shop, så er det bestemt en af de ting du skal evaluere omhyggeligt inden du vælger system.

Man kan sagtens flytte sin shop fra et system til et andet. Alt efter hvor let tilgang der er til data og tadabase på de to systemer kan det være mere eller mindre besværligt, men man bør ikke skulle starte helt forfra. Men igen, spørg de leverandører du overvejer at bruge: Hvor let er det at flytte væk fra jer igen? Hvis de ikke vil give dig klare svar på dette, og kan anvise en let vej til at flytte, så skal du nok ikke vælge dem. Det er ikke noget værre end leverandører der med alverdens dårlige undskyldinger og tekniske forhindringer forsøger at holde på kunderne.
Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 12:48
Den her tråd bliver bedre og bedre.

Jeg skal også bruge en shop, og har været forbi scannet og dandomain. Kan ikke se den store forskel. I morgen bliver jeg ringet op af Concept-i for at aftale nærmere.

Men er alle de standard shops en tro kopi af hinanden, eller hvad er forskellen?

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 12:55
Hej Dorte, jeg har bla brugt Concept-i og de anbefalede Scannet....og nævnte ikke andre muligheder, det var bare Scannet, der blev lagt op til (måske fordi jeg i forvejen havde en Scannet shop, så var det nemmest) Men jeg synes da bestemt, at du skal spørge til andre systemer nu, det ville jeg gøre idag, efter hvad Mikkel har skrevet. Mvh Smille  
Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 13:03
Hej igen,

1000 tak for info, jeg har virkelig lært noget nyt idag. Er egentlig lidt i chok over at ingen bureauer har præsenteret mig for andet end Scannet/Dandomain ( Concept-i lavede min sidste shop - og troede da de havde erfaring og kunne rådgive bedre).

Måske har jeg heller ikke spurgt kvalificeret, har bedt om løsninger, som en novice kunne håndtere og finde ud af! Men alligevel ville det have været rart, at blive stillet overfor andre muligheder...nu ved jeg ihvertfald, at der er flere muligheder, jeg skal igang med at undersøge. Så tak , Smille

Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 13:03
Det eneste jeg har, er navn og en forside ved One.com. Så jeg er rimelig åben for forslag.
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:33
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:57
I-Concept anbefaler scannet fordi det er den shop de arbejder med. Så er det en logisk løsning at foreslå noget de har erfaring med og er dygtige til.

Jeg tror grunden til at ingen har forslået jer en fuld costumized shopløsning er at i måske allerede fra start har givet udtryk for hvor stort et budget i har at lege med. Bureauerne i så har snakket med har måske opfattet det sådan at i ikke er villige til at smide 25-50.000 efter en nogenlunde costumized shop ( den pris er i den lave ende, alt efter hvad der skal laves og hvem der skal lave det )

Dorte - de standardshops der findes har naturligvis fået inspiration fra hinanden, og funktionerne er ofte også meget identisk, da det er disse funktioner en standard shop har brug for, hvordan de bruges kan være forskellig fra shop til shop.

Mette  - W2W bygger på en open source shopløsning ( oscommerce ) som Mikkel nævner, det er et udmærket basismodul at gå ud fra, fordi den har en forholdsvis stor og stærk backend, problemet er bare at den ofte ikke er skide brugervenlig og at hvis man installere en ren version af den så halter den på utallige områder. w2w har så forsøgt at lave det som en standard lejebasis version, ligesom goldenplanet.dk har gjort. Men W2W har igennem tiden fået rigtig meget hug. Prøv f.eks. at lave en søgning her på amino hvor de ikke altid blive rost :)

Goldenplanet mener jeg har lavet en bedre oscommerce end blandt andet w2w, men den halter stadig på nogle områder som dandomain og scannet også gør.

Dog ser jeg en god mulighed i at anvende f.eks. goldenplanet, da oscommerce er udgivet under GPL licens, så hvis du en dag har brug for en special funktion der ikke findes i goldenplanets oscommerce, så er du fritstillet til at kontakte goldenplanet og få udleveret hele kildekoden, for derefter at gå til et bureau der har kendskab til oscommerce og få videreudviklet denne præcis til dine behov.
Denne mulighed har du ikke ved hverken dandomain og scannet som er closed source.
Tilmeldt 11. Sep 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:58
Hej med Jer. 

Jeg har sammen med min kone startet www.lbask.dk for lidt over et år siden i en standard shop fra Scannet. I starten prøvede jeg selv at designe shoppen, men indså efter et halvt års tid, at det så alt for uprofessionelt ud, og vi har derfor indgået en aftale med et reklamebureau, som tager sig af alt fra design til søgemaskinoptimering.

Samme reklamebureau er i øjeblikket ved at lave en tysk version af vores hjemmeside, og jeg kan forstå, at dette ikke er helt uden problemer. Det design som reklamebureauet gerne vil frem til kan ikke helt lade sig gøre, og derfor må vi gå lidt på kompromis og acceptere de begrænsninger, der er ved sådan en standard shop... 

Ovenstående kan måske få det til at lyde som om, at jeg ikke vil anbefale en standard shop fra Scannet, men det vil jeg faktisk. Det jeg godt kan lide ved standardshops er, at det BILLIGT, at det er GENNEMTESTET og at det VIRKER fra dag 1. Selvfølgelig er der begrænsninger, men det handlet om at indordne sig og få det bedste ud af det...

Desuden synes at jeg at Scannet har nogle gode åbningstider (hverdage fra 8.00 - 24.00 og i weekenden fra 10.00 - 16.00)

Jeg har ikke prøvet andet end Scannet, og har derfor ikke noget at sammenligne dem med, men jeg er som sagt godt tilfreds, på nuværende tidspunkt...

Mvh.

Leon 

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 14:39
Hej Martin, for mit vedkommende havde jeg ikke noget budget som sådan, da jeg kontaktede I-concept - spurgte dem om prisen på webshop generelt, fik en pris, og det var så med en Scannet løsning - men ingen andre alternativer og de spurgte ikke indtil mine forventninger eller lign. Og det er jeg jo lidt små irriteret over nu, da jeg ikke vidste, der var alternativer som sådan. Men vi bliver hele taget klogere indenfor denne sjove men udfordrende verden...

God søndag alle, Smille

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)