Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webshop og hvorfor?

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Smille - Det er altid godt at kontakte et par forskellige bureuaer, for hvert bureau har deres fortrukne system, og jeg ved at I-Concept gør utrolig meget i scannet, og så vidt jeg husker har de også et meget tæt samarbejde med scannet omkring videreudvikling af deres system. Derfor vil I-Concept naturligvis heller ikke gå ud og foreslå en konkurrent til dandomain.

Derudover tilbyder de nok heller ikke en special bygget shop hvis de ikke selv leverer dette produkt.

Så til en anden gang så er det en stor fordel at kontakte 5-10 bureauer, for det første er der stor forskel på både pris og kvalitet, men også på hvilke løsninger de kan leverer.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:29
Man skal IKKE spørge et webbureau om hvilket eCommerce system man skal vælge. Der er desværre en ekstrem mangel på forretningsrådgivning - og alt for meget fokus på teknik, eller "det kan vi" løsninger. Jeg kender faktisk ikke nogen danske webbureauer der leverer den rådgivning, som der efter min mening skal til for at vælge det rette system. Alt for ofte vælger folk det system som deres leverandør kan finde ud af - som de har erfaring med. Og det er efter min mening den så absolut dummeste måde at vælge på. DIN forretning bør IKKE være begrænset af hvad andre kan og ikke kan!

De eneste rådgivere jeg kender i Danmark, som kan hjælpe med et kvallificeret og uafhængigt systemvalg, sidder IKKE på web- eller reklamebureauerne, men arbejder som selvstændige rådgivere.
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 08:58
Hej Mikkel, hvordan finder man de gode selvstændige rådgivere til fx at customize en eksisterende standardshop - jeg ville jo umiddelbart søge på nettet, og så ville jeg vel få de første mange web og reklamebureuaer!
KH Smille

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:04
Smille - Du finder ikke en rådgiver der kan costumize en shop for dig, det jeg tror Mikkel mener er at man bør tage fat i en rådgiver og få fastlagt ens behov. Når du så har fundet ud af hvad dit behov er kan du henvende dig til et par webbureauer og efterspørge den løsning du har behov for.

På den måde får du ikke prakket den løsning webbureauet bedst kan lide på dig.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:16
Netop, Martin. Problemet er, at stort set alle webbureauer er begrænset i deres udsyn ved at de enten har "giftet" sig med et bestemt system, eller ved at de f.eks. KUN kan finde ud af ASP, .NET, ROR, eller PHP. Nogle er 100% forhippet på OS og nogle kan kun MS. Så derfor er der heller ikke nogen af dem, som reelt kan give dig det overblik der skal til, for at tage det rigtige systemvalg. Det er overladt til dig selv - eller uvildige rådgivere.

Problemet er så, at det naturligvis koster en del at få den rådgivning, fra kvallificerede folk (og nej, det er ikke mig). Den eneste jeg selv kender, som jeg mener kan udføre den opgave er Andreas Johansen - men det er muligt der er andre, jeg bare ikke kender.
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:43
Vil bare sige tak til alle jer Aminoer og jeres altid hurtige svar. Ville ønske jeg selv havde kendt til Amino hjemmesiden, inden jeg bestilte webshops...

men er rigtigt glad for at have fundet jer bedre sent end aldrig  Smille

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 13:03

Jeg fik formuleret mig lidt kluntet i mit første indlæg vist og fik vist ikke gjort det klart nok at cygshop, blot er min virksomheds webshopløsning. Det er er grunden et standard modul med de ting alle skal bruge og dertil kommer så al det som vi i fællesskab finder ud af din shop skal kunne.

cygshop er ikke helt gået public endnu, men forventer over sommeren at få skruet de sidste skruer fast, derefter får den nok også en plads på min sparet hjemmeside.

Den største fordel i at vælge en løsning der er speciel syet er at der ikke længere er noget der hedder "det kan ikke lade sig gøre" - alt kan lade sig gøre. De største hurdler jeg ser i Dandomain og Scannets løsninger er bestillingsprocess, manglende muligheder for mer-salg og så hele håndteringen efter et salg - altså med actionmails, udsendelse af nyhedsbreve osv. Den ting der gør cygshop unik fra andre specielløsninger er at jeg tit arbejder på provisionbasis - og jeg kun får en del af kagen af den omsætning der sker i butikken. Det gør dog jeg også er lidt kritisk i udvælgelsen af mine kunder - for tror jeg ikke på konceptet, så vil jeg jo heller ikke tjene noget på det. Tilgengæld får jeg tit et utroligt tæt samarbejde med mine kunder, da jeg jo af naturlige grunde er interesseret i at deres forretning udvikler sig.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 10:51
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:00
Wow!

Jeg føler mig helt ærligt lidt lost - jeg synes det er svært at overskue præcis hvilke funktioner jeg skal bruge.

Jeg kan godt nu afsløre at det blandt andet er smykker jeg skal sælge - hjemmelavede smykker, men ikke kun mine egne.

Da jeg ikke har prøvet at have webshop før har jeg ingen idé om hvad jeg skal have - jeg har nogle vage idéer om, at "Tip en ven" er ret vigtigt, automatisk ordrebekræftelse er godt og at kunne trække data ud af backshoppen til regnskabet. At der er betalinggateway til ALLE kort og Paypal, fri trafik, fri omsætning, at sproget kan være både engelsk og dansk, at jeg kan ændre layoutet og at brugerfladen på både front og back er enkelt og idiotsikker.

Jeg kan jo se logikken i at betale en højere pris nu og spare penge løbende - altså 4999,- er jo tjent ind hurtigt, hvis man sammenligner med en shop der er gratis at oprette, men koster 500 om måneden.

Men jeg synes det er MEGET svært at gennemskue om de shops jeg kigger på, har de funktioner jeg skal bruge og helt galt går det når jeg begynder at tænke på alt det jeg IKKE ved at jeg skal bruge....

Måske skulle jeg alligevel hellere tage job som gadefejer....nå...eller spise noget frokost og komme stærkt igen. Men gode råd og opmuntrende ord modtages med kyshånd.

Det er jo ikke svært at gå, det er svært at lære det. Men når man først kan det er det ingen sag - og sådan er det med det meste - også dette tænker jeg :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:09
> fri trafik

Fri trafik får du INGEN steder. Jeg ved godt at der er nogle smarte sælgere der påstår dette, men se kontrakten igennem - omme på bagerste side, med småt, står der som regel en defination af hvad "fri trafik" er - og den er ALDRIG ubegrænset :)

Jeg forstår sagtens dine frustrationer. Men de er altså ikke så meget anderledes end når jeg f.eks. skal købe en bil. jeg ved sikkert ligeså meget om biler som du ved om eCommerce systemer (vil jeg tro). Så når jeg skal købe en ny bil skal jeg bruge en helvedes masse tid på at sætte mig ind i alting. Gør jeg ikke det risikere jeg at blive snydt - eller få noget andet end det jeg troede jeg fik. Alternativt, kan jeg så ringe til min mekaniker, som jeg er tryg ved, og få ham til at hjælpe med med udvælgelse og evaluering. Men det betaler jeg så også for (på den ene eller den anden måde).

Så, du har næsten kun 3 muligheder: Enten at gøre forarbejdet selv, undersøge alting, og herefter tage et kvallifieret valg. Eller, at hyre en til at hjælpe dig. Eller, løbe risikoen, og så måske stå om nogle måneder og erkende at du har købt det forkerte.
Side 3 ud af 5 (45 indlæg)