Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webshop og hvorfor?

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg skal til at starte en internetbiks - jeg forhandler nogle hjemmelavede varer som er unikke og skal sælges via nettet.

Jeg kan se at de fleste er ret dyre - mindst 300 kroner om måneden og det ved jeg ikke om jeg kan tjene ind i starten.

Jeg har ikke den store erfaring med webshops, så jeg vil meget gerne høre:
- Hvilken webshop bruger du - og link gerne så jeg kan se den :)

- Hvilke fordele og ulemper er der ved den?

- Er der noget du mangler i den du bruger?

- Hvilke webshops har du prøvet tidligere og hvad manglede du i dem?

Gode tips og idéer modtages i øvrigt :)

På forhånd tak for jeres tid og hjælp!

Mette

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 08:33
Hej Mette

Overvej evt. at sælge via auktioner som QXL (De har også faste priser) eller få andre til at sælge varerne mod procenter af salget. Omend der er open source webshops er heller ikke disse gratis at sætte op medmindre du selv kan. Læg dertil udgifter til PBS for at kunne modtage Dankort betaling (ca 1000 per år).

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:12
Hej Mette,

Nu ikke for at lyder "hård", men hvis du tvivler på at du kan tjene 300 kr. om måneden, så er det måske ikke den helt rigtige ide du har fundet. Der vil være mange andre udgifter, som f.eks. PBS som Jesper nævner, webhotel, lidt markedsføring og ikke mindst din egen tid. Min anbefaling går på at du til at starte med vælge en af de standard-løsninger der findes, så kan du hurtigt komme igang, se om det er noget for dig at drive en "internetbiks" og se om kunderne også mener dine produkter er noget værd. Jeg vil anbefale www.dandomain.dk - som jeg har lavet en lang række løsninger i og faktisk synes jeg giver rigtig gode muligheder.

Hvis du er frisk på en auktion, har jeg faktisk sat at design af en dandomain shop på højkant på den nye amino outlet - hvis dit budget ellers kan klare dette.

Når du så har overlevet det første år, har en omsætning på 15.000-25.000 om måneden er det så på tide at rykke til en customized løsning, som giver dig netop de muligheder din forretning kræver. Der vil jeg så anbefale cygshop som blandt andet www.blivbrun.dk og www.spanskevine.dk er lavet i.

Jeg vil ønske dig held og lykke med projektet - og såfremt du løber ind i nogen konkrete spørgsmål er du velkommen til at tage fat i mig.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 09:31
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:52
Tusind tak for hurtigt svar :-)

Jeg kigger på det hele og ser hvad jeg kan bruge.

Og ja, det er da klart at jeg skal finde ud af om jeg kan tjene mere end 300 om måneden sådan at jeg kan købe en cygshop ;-)

QXL og 123hjemmeside er alligevel FOR uambitiøst (undskyld mig), hvis det skal blive et af 2 firmaer som jeg skal leve af :-)

Mange hilsner

Mette

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 14:04
Fandt lige den her - det er sgi da billigt!?

I øvrigt har jeg hørt at PBS er 6 uger om at oprette en, så hvis jeg først får CVR nummer om 14 dage går der 2 måneder før jeg kan komme igang med at sælge - er det rigtigt? =/

Mette

PS. Har cygshop en hjemmeside eller er det hemmeligt? For jeg kan ikke finde den på cygnet...

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:07
Hej Mette,

Du skal også være velkommen til at kigge på en CREloaded løsning. du kan se referencer m.m. på www.CREloaded.dk

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 14:12
Dato: 16-06-2007 14:03:32 Forfatter: Mette
Fandt lige den her - det er sgi da billigt!?

I øvrigt har jeg hørt at PBS er 6 uger om at oprette en, så hvis jeg først får CVR nummer om 14 dage går der 2 måneder før jeg kan komme igang med at sælge - er det rigtigt? =/

Mette

PS. Har cygshop en hjemmeside eller er det hemmeligt? For jeg kan ikke finde den på cygnet...

Din webshop, skal også lige blive crawlet af google, osv. så alt i alt, vil du nok være klar om 2-3 måneder. + der nok også går et par måneder mere før du rigtigt begynder at få salg.

Cygshop, er ikke en alm shop i den forstand, det er med unikt layout, og en række andre ting, men det kan cygnet aka kristian nok fortælle dig mere om.

Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:24
Hej,

dette er spørgsmål til Christian vedrørende hans svar til Mette.

Jeg har selv en webshop hos Scannet, og synes den fungerer rigtigt godt, god respons og god hjælp fra Scannet generelt, når man er helt ny og blank i alt med seo og diverse tekniske betegnelser.

Men du anbefaler at prøve en shop som fx Dandomain eller Scannet,

og så se tiden an, og så evnt gå videre med en customized shop.

Mit spørgsmål er, hvad får man mere fra en customized shop, som man ikke får fra de færdige løsninger ? Bliver den nemmere set/anerkendt i søgemaskinerne eller ?? Og hvad koster det at lave sådan een, sådan circa ?

Mvh Smille

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:07
Smile, med en standard shop som dem fra DanDomain eller Scannet får du et system med meget begrænsede muligheder - men de mulighederder er, er fine og glimrende til mange førstegangs-shops, eller projekter der skal afprøves.

Men, dels kan du ikke nødvendigvis alt det du gerne vil med disse shops, og dels mangler de en hel masse af de ting du vil få brug for til at markedsføre butikken og ikke mindst øge konverteringsraterne på sitet.

Prisen for mere fleksible systemer kan variere meget. Den største variabel er den tid der skal bruges på udviklingen. Nogle shops af den type ender med at koste mange millioner, og andre under 100k
Side 1 ud af 5 (45 indlæg)