Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udrensning af annoncehajer.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tidspunktet er sent, jeg har ligget søvnløs de sidste par
nætter fordi jeg ligger og grubler over en måde at komme 
nogle af de utallige annoncehajer til livs og nu tror jeg at
jeg er kommet op med verdens F-ing bedste idé som både vil
hjælpe virksomhederne og med tiden nedsætte annoncehajernes
omsætning en hel del.

Lige præcis denne idé har fået mig til, efter råd fra Martin Thorborg at oprette en tråd her inde og lede efter hjælp da jeg selv er HELT grøn indenfor iværksætter faget...

Skulle der være en enkelt eller 2 som finder det lige så interessant at sætte en kamp op mod annoncehajerne så lad mig høre fra jer.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:01
Som mikkel deMib har været inde på herinde, så kan du gøre nok så meget men hvis folk siger ja til ting i telefonen uden at undersøge firmaet først, hvorledes vil du så komme i kontakt med dem før det er for sent. Typisk kommer de uheldige virksomheder først herind på Amino når det er gået galt.

Måske du kan opfinde noget til telefonen der giver en advarsel ved bestemte telefonnumre.

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 08:34
Der er en måde at komme annoncehajerne til livs.

Bed altid om at få tilsendt tilbudet fra nye firmaer som du ikke har handlet med før per post (snail-mail). De firmaer der ikke vil sende med snail-mail = annoncehajer. Dem der sender med snail-mail har du tid til at tjekke ud.

Der er ingen der taber penge ved at vente et par dage!!!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:21
Enig Jepser, sålænge det er lovligt at lave telefonsalg mod virksomheder i Danmark, så er der ikke så meget at gøre hvis folk ikke kan lære at sige nej. Det er let nok at forklare folk hvorfor de skal sige nej, men hvis de ikke selv har tænkt over det, eller nogen har fortalt dem det, inden den første forførende telefonsælger ringer, så er det de plasker i.

Så kunsten må være, at få iværksættere bedre informeret, så de ikke laver de fejl. Alternativt kunne man naturligvis køre rundt til alle telesælgerne og skære tungen og fingrene af dem, så de hverkan kan taste på telefonen eller tale mere. Hmmm, det var måske i virkeligheden ikke så tosset en ide ... :)
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:33
Tak for jeres input guys, jeg har som sagt siddet med telemarketing i ca. 3½år, jeg har rent faktisk arbejdet under den knapt kære lasse mortensen for en kort stund så jeg er helt med på hvor charmerende og lokkende en telesælger skal og kan være.

Det er ikke så meget råd omkring telesælgere og deres metoder jeg søger, men personer der kunne være interesseret i at hjælpe mig med at stable noget på benene.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:41
Dato: 16-06-2007 10:21:20
Forfatter: Mikkel deMib

Så kunsten må være, at få iværksættere bedre informeret, så de ikke laver de fejl. Alternativt kunne man naturligvis køre rundt til alle telesælgerne og skære tungen og fingrene af dem, så de hverkan kan taste på telefonen eller tale mere. Hmmm, det var måske i virkeligheden ikke så tosset en ide ... :)
Teoretisk set, er det vel et spørgsmål om tid, inden en telefonsælger får svindlet den forkerte person som ikke tager til genmæle med brok, jura, pen og papir, men derimod knytnæve, knojern og det der er værre.
Og når det sker, håber jeg at EB, BT og alverdens andre medier bringer historien med med et stort flot closeup af svindleres smadrede knold og tandløse smil...
Hvis ikke det skræmmer bagmændene, kan det forhåbentlig holde nogle af de "menige" telefonsælgere fra at tage job i de firmaer som lever af at svindle!

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 14:32
Jeg har selv været annonce sælger så jeg ved jo lidt om hvordan  nogle telemarketing selskaber arbejder.

Hvis du vil undgå så mange sælgere som muligt skal du simpelthen slette dig fra Teledanmarks telefonbog, krak, og de gulesider- indexet.   "HEMMELIGT NUMMER"

For callcentre og telemarketing selskaber køber tlf lister trukket ud fra databaser udfra valgte kriterrier.

Eks autoforhandlere / kriteriet kunne være post numre.

Det er så en god skik, at man ringer ikke til en "kunde" nummer mere end 1 gang om året. Nogle følger denne skik andre gør ikke. Men så kan du jo bare gange 1 kald med alle de telemarketing / callcentre  der findes.

Der er bare en hage ved at framelde sig, telesælgere har ofte et godt tilbud, og det er ikke alle der er fuskere og bedragere. Men hvis annoncehajerne ikke kan finde dig, hvordan skal dine kunder så?

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 19:41
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:04
Dato: 16-06-2007 19:40:46
Forfatter: Roscoe
Det er ikke så svært, når man først får det lært.....

Dit indlæg får mig til at tænke på en sang fra den første Krummerne-film... tak for det, nu har jeg den på hjernen resten af aftenen

Spøg til side, problemet med annoncehajer er jo ikke for os gamle rotter i iværksætterfaget. Det er de nye uforvarne som lige er startet op og ikke kender faren.
Jeg var selv lige ved at falde i da jeg for mange år siden oprettede mit første CVR nummer. Jeg var ikke forberedt og sælgeren var god, hun vidste lige hvad hun skulle sige...
Jeg fik heldigvis ikke sagt ja, men det var vist mere fordi jeg simpelthen ikke havde de penge det pludseligt kostede at "blive registreret i en uvurderlig database". Kan sagtens forstå at mange nystartede ryger i fælden, de ved simpelthen ikke at man ALDRIG ALDRIG ALDRIG skal sige ja til en telefonsælger, men maximalt bede dem sende et tilbud...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)