Kære amino Jeg har en lille ide til Jer, som jeg lige vil dele. Måske i kan bruge den, måske i kan blive inspireret eller måske syntes i bare ikke ideen passer. Uanset hvad, så slipper I ikke for at hører den her :) Kort fortalt: Amino skolen er et større e-learning område på amino.dk, hvor iværksættere nye som gamle kan lære nyt via ... ja e-learning. Selve læringen forestiller jeg mig foregår via "step by step" indlæring hvor man starter et kursus, også klikker sig igennem de steps der nu er på det pågældende kursus. I disse steps ligger der tekst, billeder og video. På sigt kunne hyrer undervisere til at hjælpe en fx via skype. Hertil er freelancer og amino, jo et godt sted at hente undervisere. Indhold: Jeg forestiller mig egentlig at man starter ud med at tage overskrifterne af indholdet fra de mange iværksætter kurser og ligger op som e-learning. Indholdet og kurserne kan komme fra amino brugere, som belønnes med forskellige fordele som fx reklame i kurserne. Lad man det fx. være optil brugerne at ligge kurser op, kunne der være mulighed for at bedømme og kommentere de forskellige kurser.
Hertil må jeg sige, at det må der være andre der bør bedømme. Jeg tror og håber det, det kunne da være fedt. Umiddelbart tror jeg man ville have "nemt" ved at skabe en del kurser indenfor det vi ser på amino i forvejen.... regnskab, online marketing osv. Jeg ved at wiki og indholdet på amino i forvejen egentlig dækker mere eller mindre alt hvad der sker indenfor iværksætteri og hvad angår opstart af virksomhed. Men jeg tror at man med en sådan "skole" kunne få samlet rigtig meget og få en masse deltagere ind, som ikke lyster eller formår at hente denne viden i debatten m.m..
|
En virkelig god ide, og virkelig godt beskrevet. Håber at det kan blive implementeret i Amino