Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide: Amino skolen

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Kære amino

Jeg har en lille ide til Jer, som jeg lige vil dele.

Måske i kan bruge den, måske i kan blive inspireret eller måske syntes i bare ikke ideen passer. Uanset hvad, så slipper I ikke for at hører den her :)

Kort fortalt:

Amino skolen er et større e-learning område på amino.dk, hvor iværksættere nye som gamle kan lære nyt via ... ja e-learning.

Selve læringen forestiller jeg mig foregår via "step by step" indlæring hvor man starter et kursus, også klikker sig igennem de steps der nu er på det pågældende kursus. I disse steps ligger der tekst, billeder og video.

Når Jeres lille video studie er klar, kan det også være læring foran en tavle, hvor fx. en regnskabskyndig underviser i moms, på forskellige niveauer.

På sigt kunne hyrer undervisere til at hjælpe en fx via skype. Hertil er freelancer og amino, jo et godt sted at hente undervisere.

Indhold:

Jeg forestiller mig egentlig at man starter ud med at tage overskrifterne af indholdet fra de mange iværksætter kurser og ligger op som e-learning.
Emnerne er jo nærmest udtømmelige, et kik omkring amino wiki bevidner at der er rigtig meget at tage hul på.

Indholdet og kurserne kan komme fra amino brugere, som belønnes med forskellige fordele som fx reklame i kurserne.

Lad man det fx. være optil brugerne at ligge kurser op, kunne der være mulighed for at bedømme og kommentere de forskellige kurser.

Er der et behov?

Hertil må jeg sige, at det må der være andre der bør bedømme. Jeg tror og håber det, det kunne da være fedt.

Umiddelbart tror jeg man ville have "nemt" ved at skabe en del kurser indenfor det vi ser på amino i forvejen.... regnskab, online marketing osv.
Med noget fodarbejde tror jeg at man med disse kurser kunne få iværksættere med som man ellers ikke ser på amino, ved at skal kurser der dækker bredt. Når først de opdager de ressourcer der er på amino, er der livslange medlemsskaber.

Jeg ved at wiki og indholdet på amino i forvejen egentlig dækker mere eller mindre alt hvad der sker indenfor iværksætteri og hvad angår opstart af virksomhed. Men jeg tror at man med en sådan "skole" kunne få samlet rigtig meget og få en masse deltagere ind, som ikke lyster eller formår at hente denne viden i debatten m.m..

Det var lige et lille oprids af min "ide" til Jer. Måske den allerede har været på Jeres bord, nævnt på amino eller andet.... anyway, værsgo´:)

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 23:14

En virkelig god ide, og virkelig godt beskrevet. Håber at det kan blive implementeret i Amino

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 23:18

Hej Boysen,

Det lyder som et kanon tiltag og er sikker på det vil skabe endnu mere værdi for Amino.

Helt klart en "feature" jeg vil benytte mig af - hvis den bliver lanceret Smile

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 00:24

Rigtig fin ide, hvem ved, måske bliver amino en del af undervisningen på handelsskolerne rundt omkring :)

Daniel

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 00:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ideen i sig selv er jo smart nok. Men hvis hver eneset af os kan ligge et kursus op, bliver der helt sikkert spammet til, og hvad med kvaliteten af kurserne, hvem skal bedømme om de er værd at have online?

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 00:36

Alexander R. B | Freelance Grafiker:
Men hvis hver eneset af os kan ligge et kursus op, bliver der helt sikkert spammet til, og hvad med kvaliteten af kurserne, hvem skal bedømme om de er værd at have online?

Sammenlign det med Buzz funktionen på Amino.

Men hvis hver eneset af os kan ligge et kursus op

Alle kan smide links ind.

bliver der helt sikkert spammet til

jeg har aldrig set spam links på Buzz.

og hvad med kvaliteten af kurserne

Kvaliteten af links'ne som bliver sat ind er super gode - og jeg læser de fleste af dem.

hvem skal bedømme om de er værd at have online?

Jeg tror sikkert alle links bliver sendt videre til Amino Team hvor de kigger på det - Bare lige for at tjekke det ikke er spam (tror jeg)

Jeg tror på ideen!

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 00:42

Du må ikke misforstå mig.

Jeg synes bestemt at ideen er god, dog tror jeg ikke at "amino team" har mandskab eller en mand i hver felt ang. hvor mange aminoer vi er og viden har tilsammen. Hvis en revisor skriver en guide eller kursus til hvordan man laver regenskab, tror jeg ikke lige at amino teamet hivet fat i deres egen revisor til at revidere kursuset.

Der findes jo utrolig mange kurser på nettet i forvejen, hvem bremser mig i at taget en af de kurser og ligger dem op på amino. Ja måske kan teksten spores via DC, men hvad med videoer eller hvis det er lavet i flash.

Før en ide kan blive til noget, så er der utrolig mange aspekter der skal tænkes over og ikke bare.. Ja ja det er en god ide og så sidder man med alle problemer til sidst.

– Oscar Levant

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:43

Tusind tak for Jeres opbakning og indspark, virkelig fedt.

Men hvis hver eneset af os kan ligge et kursus op, bliver der helt sikkert spammet til, og hvad med kvaliteten af kurserne, hvem skal bedømme om de er værd at have online?

I det jeg har skrevet, skal der nok vendes, drejes og ændres en del, før det passer til amino og dets brugere. Så om det lige er en selv der ligger op, amino der gør det eller noget helt tredje, må være op til amino, hvis det vælger at arbejde videre med ideen. Herfra var det blot det første der faldt mig ind :)

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 00:45

Det gjorde jeg :)

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 00:50

bulldesign.dk:

Det gjorde jeg :)

Ja kl er mange og vi er alle trætte. Men jo ideen er god og jeg håber det bliver til noget :)

Nu tror jeg det er på tide jeg jeg skal sove, inden jeg falder om.

Godnat

– Oscar Levant

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)