Hej Jeg har et mindre problem. 1) enkeltmandsvirksomhed) Jeg har oprettet en enkeltmandsvirksomhed, som pt kører. Denne virksomhed har en indtægt og nogle udgifter tilknyttet hver måned. Med denne virksomhed er der knyttet en erhvervskonto. 2) APS) samtidig har jeg lige oprettet et aps selskab. Men der var for mange problemer og bankerne ville ikke lade mig oprette en konto. Hellere ikke Danske bank, som jeg pt har en konto hos, da jeg har den enkeltmansvirksomhed kørende. Derfor fik jeg tilsendt de 80.000 ind på min enkeltmansvirksomheds konto og det er så denne konto der også er tilknyttet mit APS selskab. Selskabet har pt ingen indtægt, fordi jeg ønsker to separate regnskaber og kontier. Problemer er nu. Jeg vil gerne have Aps selskabet igang. Jeg vil gerne køre dette som et ganske almindeligt selskab. Kan jeg gøre et eller andet, så jeg kan få min erhvervskonto fra enkeltmandsvirksomheden over/eller under Aps selskabet? Jeg talte med en, der fortalte mig, at det var en mulighed, at føre alle aktiver ud i aps selskabet fra enkeltmandsvirksomheden og dette kunne gøres ved et opkøb. På denne måde vil erhvervskontoen også følge med. jeg ønsker helst at fortsætte med Aps selskabet. Men pga mangle på konto kan jeg ikke dette. Er det en mulighed at opkøbe enkeltmandsvirksomheden og lukke denne derefter og så beholde kontoen, som så bliver tilknyttet aps selskabet? Hvad gør jeg? Håber at jeg har været uddybende nok. Ser frem til at høre fra jer. |
Jeg tror du skal have lavet en skattefri virksomhedsomdannelse fra enkeltmandsvirksomhed til dit nye "skuffe"-ApS. Dette indebærer dog at samtlige aktiver fra enkeltmandsvirksomheden skal overgå til ApS-selskabet.
Jeg tror det er den vej du skal gå.
Læs evt mere hos en af Aminos Ekspertbloggere.