Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CPM og CPC på internationale store sites

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har sgu brug for at finde den eller de, som kan hjælpe her. Det er nok ikke de fleste, da det kræver en del erfaring på området, vurderer jeg. Har selv en del erfaring på det danske marked for internetsites, eftersom jeg først har varetaget et par stykker ift. content, og siden har startet et par stykker - deriblandt det seneste som et større dansk site på sit område.

Jeg har sammen med en partner indledt et nyt projekt. Vi vil starte et website, der på sit område skal være internationalt. Vi synes ikke, vi slår brødet for stort op, når vi siger, at vi skal ramme MANGE brugere. Dagligt. Vi er omvendt heller ikke typerne, der ikke har fornuften med. Vi vil ramme markederne ét ad gangen. De store markeder, som for os er lig med dem i vores målgruppe i, de store lande som Kina, Rusland, Brasilien mfl.

Rent system- og programmeringsmæssigt ved jeg godt, at vi også render ind i en enorm udfordring ift. kapacitet og aftaler på tværs af kontinenterne. Men der har vi ekstern hjælp, som vi er klar med. Indtjening - som selvfølgelig skal komme på baggrund af massevis af unikke brugere fordelt geografik og tonsvis af sidevisninger - så skal jeg være klædt lidt bedre på ift. hvad man kan tjene på så store sites og med spredte brugere.

Hvordan laver man CPM og CPC aftaler? Hvad man forvente at få i CPM på store internationale sites - jeg ved jo godt af erfaring, at CPM aldrig helt er, hvad det ser ud til i markedet.

Andre gode råd til, hvad man skal være opmærksom på, når man indvolvere sig med at skabe så store sites?

På forhånd tak
Zen

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)