Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommunikationsopgaver - hvor og hvordan finder man sådan nogle?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 22. Jun 12
Indlæg ialt: 17
Fra  Kom Fu Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er

For et par måneder siden startede jeg mit eget lille kommunikationsfirma Kom Fu, og i den sidste tid har jeg lavet forskellige småopgaver for folk primært i mit netværk. Det er dog ved at være udtømt nu, og jeg ville da også helst have andet og mere end 'bare' småopgaver.

Så nu er 1000 kr-spørgsmålet: Hvordan griber man lige det der med at få kunder an, når man bare er en lille fisk, og ens netværk tilsyneladende ikke kan give mere. Lige nu, i hvert fald?

Første skridt er naturligvis at byde på opgaver herinde på Amino. Og ellers holde øje med, hvor der kunne byde sig en mulighed. Opdatering af ens profiler i de sociale medier kan jeg også sætte flueben ved. Men her stopper mine idéer også. For hvis intet af dét hjælper, hvad gør man så? Jeg er klar over, at referencer er vigtige, og eftersom jeg er ny, har jeg ikke rigtig nogen af dem. Så inden biksen for alvor kører, vil jeg da heller ikke gøre mig forhåbninger om at score den vilde timepris. Omvendt er jeg heller ikke interesseret i at underbyde mine ydelser totalt - tidsmæssigt kan det nemlig gå hen og blive en virkelig stor underskudsforretning. (God) kommunikation tager ofte væsentlig længere tid og kræver mere, end man lige skulle tro :)

Er der noget, jeg har overset. Noget, jeg kunne gøre anderledes? I givet fald må I meget gerne byde ind - det ville jeg være meget taknemmelig for!

De bedste hilsner

Fra Langå
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:27

Hej Astrid.

Fin hjemmeside - en rigtig GOD idé er at skrive hvad den generelle timepris ligger på.
Grundet at så er der noget at byde ind med.

For at få referencer kan du giver Aminoerne et tilbud de IKKE kan sige nej til. Eksempelvis lidt gratis til de første 10 der melder sig eller ligende og i den forbindelse kan du sige, at du gerne vil have referencer i bytte. De skal registeres på Trustpilot og evt. din hjemmeside.

God fornøjelse.

Venlig hilsen

Malene Olesen

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 12:33

Ja, eller bare bede dem du har lavet små-opgaver for, om at smide en kommentar med link til dig, når de hører at deres venner, skal bruge en til noget kommunikation :D

-Men anmeldelser på TrustPilot er også en god ting, du bør bede dem lave for dig :D

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:39

HEj Astrid

Et godt råd.... skal du have fat i iværksættere, så er det din beskrivelse af pris for uspecifik (det er den i hvert fald for mig)

Du skriver

"Timeprisen kan variere alt efter opgavens omfang og format."

DEt kan jeg ikke bruge til noget - for hvad er niveauet? Jeg har hørt om tekstforfattere / skribenter der tager alt fra 300-1500 i timen.... hvor ligger du?

Der er mange der laver en vejl pris på fx en pressemeddelelse....

Du kan også skrive nogle priseksempler med eventuelle forbehold....

En anden måde du kan markedsføre dig på er at finde en niche. Det kunne være:

- Skrive produktbeskrivelser med Call 2 Action

- Skrive pressemedelelser

- alm web tekst

- Brochurer

osv osv

Hilsen Morten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:49

Hej Astrid

Langt de fleste af mine kunder er tilfredse kunder, der vender tilbage efter mere.
Sørg for at holde dine eksisterende kunder orienteret om, hvad du har at tilbyde.

Hver gang, jeg åbner et nyt projekt, sørger jeg for at informere relevante eksisterende kunder om det. Nogle gange giver det opgaver inden for det nye projekt - andre gange vækker det gamle opgavetyper til live igen.

Jeg har også god efraring med "kuvertfyld" i mine fakturae-mails. I gamle dage, da en faktura var et stykke papir, kunne man skabe mersalg ved at putte en lille flyer ned til fakturaen og sende den med ud i samme kuvert. Dette "trick" kan videreføres ved at lægge et par linjer med information eller tilbud under signaturen i din e-mail. Det giver mig mulighed for at orientere kunder, der normalt køber én type ydelser om muligheden for også at købe andre ydelser.

Venlig hilsen

Hans

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:02

Det er en lang og svær vej du har begivet dig ud på, og jeg ved ikke om du er klar til at gøre hvad der skal til. Det skriver jeg fordi du er bange for at spilde for meget tid i jagten på referencer, og mange der starter op, er netop kendetegnet ved at de spilder en allerhelvedes masse tid i starten.

Da vi startede op arbejdede vi til næsten ingen penge, og hver kunde fik ekstremt meget tid fra os, da vi jo lige så godt kunne give kunderne noget ekstra tid, for at få nogle gode anbefalinger og tilfredse kunder.

Hvis jeg skulle hyre en tekstforfatter eller havde en kunde som havde brug for en, så er der en ting der er vigtigere end alt andet, og det er at personen er fokuseret på tekst der konverterer. Tekst kan være flot og informativ, men det er ikke altid det der konverterer bedst til salg.

I denne uge tager jeg fat i mit første store projekt omkring A/B splittesting, bl.a. af tekster og grafik på en ganske velbesøgt side, og min ide til dig er at du skal komme i gang med det samme. Du skal alliere dig med en der kan sætte splittests op eller lære det selv, så du bevisligt kan være med til at optimere folks forretning. Der er små ændringer i sproget på en side der kan give to eller endda tre-cifrede forbedringer på konvertering. Dvs. du med dine ord kan være med til at få et firma til at gå fra breakeven til overskud.

Men du ved ikke på forhånd hvilken tekst der konverterer, derfor skal der laves tests for hvert enkelt site du optimerer.

Grunden til jeg foreslår netop dette, udover min egen interesse for det, er at det kan skabe så stor værdi at få f.eks. 10 % til at købe et produkt, at din timepris i fremtiden også kan gå væsentlig op, i forhold til "blot" at kunne skrive pænt.

Forestil dig 5 cases på din hjemmeside, hvor der står hvor meget du forbedrede konverteringen for firmaerne, ved at splitteste forskellige formuleringer. Det er virkelig noget der sælger for en potentiel køber. Det kan være meget svært at sælge tekster (kunne jeg forestille mig), men hvis man i stedet sælger øget konvertering, og kan vise både erfaring og resultater kunne jeg forestiller mig det bliver LANGT lettere.

Et godt tool til splitesting er http://visualwebsiteoptimizer.com/

Det vil kræve rigtigt mange timer for dig at sætte dig ind i dette univers, så den med at kunderne ikke må få noget til lav pris holder ikke her. Jeg arbejder personligt gratis på det kommende projekt jeg skal i gang med, og kommer til at gøre det på en del flere projekter her i starten. Til gengæld får jeg en masse super god erfaring jeg kan bruge i kommende splittests, og det er jo faktisk en værdi der er ganske stor.

Så kort sagt, kom i gang med opsætning af splittests, og sælg øget konvertering, fremfor "blot" tekster, det er der guldet virkelig kommer til at ligge for de tekstforfattere som ser denne mulighed.

Du kan læse med hos en af dem jeg henter inspiration hos her:

http://online-tekstforfatter.dk/sadan-splittester-du-nemt-din-webtekst-saet-en-test-op-pa-3-minutter/

http://online-tekstforfatter.dk/sadan-splittester-du-nemt-din-webtekst-2-%E2%80%93-resultat-af-forste-test-og-en-gennemgang-af-testvaliditet/

Næsten 100 % ændring pga ændret tekst: http://online-tekstforfatter.dk/splittest-pa-forsidetekst-%E2%80%93-forbedring-pa-99-36-i-gennemf%C3%B8rte-betalinger/

http://online-tekstforfatter.dk/sadan-splittester-du-nemt-din-webtekst-3-sadan-laver-du-et-opfolgningseksperiment-pa-3-minutter/

Fra København Ø
Tilmeldt 22. Jun 12
Indlæg ialt: 17
Fra  Kom Fu Skrevet kl. 19:21

Tusind tak for rådene allesammen - I er sk*degode!

Jeg sætter priser på mit site med det samme, og så vrider jeg armen rundt på dem, jeg allerede har lavet noget for, så de rater på TrustPilot :)

Idéen om at tilbyde noget gratis er også god, og I har jo ret i, at jeg ikke bare kan regne med at tjene penge fra dag 1. Så på med vanten - også i forhold til splittest, der lyder enormt spændende. Mange tak for links og råd - det skal jeg helt sikkert kigge nærmere på!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)