Hej alle, Jeg vil bare informere alle om, at vi selvfølgelig følger med og er på sagen. Status er lige nu, at vi er ved at se på hvad der er ramt, og hvordan det er ramt. Intet tyder dog på, at det er et større sikkerhedshul eller at angrebet er forgået via root-adgang til serverne. Alt tyder på at det er an "almindelig" mass-defacement af index-sider, hvor hackerne har ledt efter specifikke huller på systemer installeret på serverne. Indtil videre ligner det at angrebet har ramt Joomla- og WordPress-sider, som alle, uanset hvor sikkert og opdateret det, næsten altid vil have sikkerhedshuller. Vi er selvfølgelig i gang med at rulle backup ud på alle hvor vi har konstateret ondsindet ændringer. Jeg vil ikke benytte Amino til at komme med flere status-udmeldinger, men har nogle specifikke spørgsmål skal jeg nok forsøge at besvare dem så godt jeg kan. Jeg vil anbefale at folk der har interesse holder øje med vores Twitter og server-status-side på My Meebox. Hvis nogen har brugbare informationer til os, vil jeg meget gerne høre fra jer på pt@meebox.net |
John:
I mit tilfælde kan de ikke være kommet ind gennem mit primære domæne - det er nemlig 100% tomt :) fik faktisk en index-fil på for første gang da den blev defacet
Altså må de være kommet igennem mit addon-domain med Wordpress ELLER meebox backend. Lyder dog usandsynligt at de skulle være kommet ind gennem WP - den er fuldt opdateret. Derudover burde der da være noget basedir på, så de ikke bare kan modificere alle mine andre addon domæner?
Kodeordet til min meebox og FTP er 30 tegn langt og har store bogstaver, tal og specialtegn samt bruges kun på Meebox.
Så jeg synes mere det trækker i den retning at Meebox har haft et internt problem som de endnu ikke fortæller os om.