Tror min wordpress er blevet hacket for kan ikke logge ind, og når jeg går ind på admin url så kommer der en skærm frem hvor der står jeg er blevet hacket.
se evt
http://www.akasse-manden.dk/wp/wp-admin/
Hvad kan jeg gøre ?!
Jeg har ikke speciale inden for hacking, men det må da ikke være for sjovt at han linker til sin email? :-)
Nej, han gør det 100% sikkert for at få flere oplysninger ud af dig, så han kan "hacke" resten af dine hjemmesider, dine email-adresser, din computer m.m.
Må da også sige, at kontakte hackeren er da den dårligste ide jeg har hørt i mange timer. Man kan vel gå ind via ftp og ændre koder og hente indhold fra sitet og sætte det op igen.
Din side er IKKE blevet hacket. Du har derimod skrevet forkert i adresselinien. Hvor du har skrevet www.akasse-manden.dk/wp/wp-admin
skulle du have skrevet:
www.akasse-manden.dk/wp-admin
( Har du planer om at lave to forskellige hjemmesider - eller en testside - på samme database, så skal du til at rode med at ændre prefix og andet sexet snavs.)
Din side er IKKE blevet hacket. Du har derimod skrevet forkert i adresselinien. Hvor du har skrevet www.akasse-manden.dk/wp/wp-admin
skulle du have skrevet:
www.akasse-manden.dk/wp-admin
( Har du planer om at lave to forskellige hjemmesider - eller en testside - på samme database, så skal du til at rode med at ændre prefix og andet sexet snavs.)
Hans underside er blevet hacket. Du roder to installationer sammen.
Tjah, at kontakte en hacker, er ikke altid en dårlig ide, men man skal være påpasselig. Har selv været ude for at få information om hvordan en hacker er kommet ind på siden ved at kontakte hackeren og dermed kunne få lukket sikkerheds hullet. Men det kontakte selvfølgeligt også annonymt og ikke via email.
Jeg ville restore fra en backup, meebox burde have en, også kigge på at få sikret din Wordpress side, og sørger for Meebox undersøger sagen da det lyder til en del af deres kunder har haft problemer med at være hacket på det sidste :( (kan godt bare være et tilfælde, synes ikke det ser ud til at komme fra samme hacker, og alle de tilfælde jeg har set har været wordpress, så nok bare fordi wordpress ikke er blevet ordenligt sikret).
Efter backup er restored skal du os gennemgå dine filer for at være sikker på hackere ikke har lagt en bagindgang op før han rent faktisk ændrede på din side.