Dato: 17-06-2007 19:14:25 Forfatter: Ove Bjørn Kraft Jo mere jeg tænker over det og ser indlæg samt kommentarer på Amino bør der være en kategori der hedder Pyramideselskaber/MLM så man kan skille MLM/gråzonefirmaerne som ikke lever op til lovgivningen og ombudsmandens regler for god etik og moral fra, samt ligeledes de ulovlige pyramideselskaber som der er lovgivet om. Og så vil jeg foreslå en kategori som hedder Direkte Salg/Network Marketing...Det vil betyde at langt flere seriøse Network Marketing firmaer og forhandlere ville bruge Amino (og vi taler rigtig mange), men som det er i dag er de bange for at komme i bås med gråzonefirmaer og de ulovlige pyramidespil.
Lige netop denne kommentar er nu postet i tre forskellige tråde... ;-) - det er jo lige før du når Dubli og Agloco niveau i gentagelse...hehe! ;-)
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Dato: 17-06-2007 19:14:25 Forfatter: Ove Bjørn Kraft Jo mere jeg tænker over det og ser indlæg samt kommentarer på Amino bør der være en kategori der hedder Pyramideselskaber/MLM så man kan skille MLM/gråzonefirmaerne som ikke lever op til lovgivningen og ombudsmandens regler for god etik og moral fra, samt ligeledes de ulovlige pyramideselskaber som der er lovgivet om. Og så vil jeg foreslå en kategori som hedder Direkte Salg/Network Marketing...Det vil betyde at langt flere seriøse Network Marketing firmaer og forhandlere ville bruge Amino (og vi taler rigtig mange), men som det er i dag er de bange for at komme i bås med gråzonefirmaer og de ulovlige pyramidespil.
Det er en fin tanke, men hvem skulle så sidde og være dommer over hvem der ligger hvor i gråzonen, pt som jeres branche ser ud nu så ligger 99% af selskaberne i den grå zone, set med mange forbrugers øjne.
Nej lad det blive ved en enkelt kategori, man kan sagtens diskutere pyramide spil i MLM kategorien, da mange af tingene bygger på helt det samme, selvfølgelig er der nogle forskelle, men når man holder det på et sagligt niveau ser jeg ikke nogen grund til at fjerne de brodne kar fra denne kategori.
Der er oprettet en kategori til diverse svindlere og annoncehajer, her synes jeg pyramidespil passer fint ind.
Dato: 17-06-2007 20:16:13 Forfatter: Martin Tygsen
Det er en fin tanke, men hvem skulle så sidde og være dommer over hvem der ligger hvor i gråzonen, pt som jeres branche ser ud nu så ligger 99% af selskaberne i den grå zone, set med mange forbrugers øjne.
Hvilke selskaber tænker du helt specifikt på.... du må jo ligge inde med en ret stor viden om alle Network Marketing selskaber i Danmark, siden 9 ud 10 angiveligt ligger i gråzonen...
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Lasse - Næh det var jo netop min pointe, i mine øjne og mange andres øjne er det så mange, i dine øjne er det måske kun 2% og i andres øjne igen er det måske 40%
Pointen er: Hvem skal bestemme hvem der ligger hvor?
Jeg mener eén kategori er rigelig: "Direkte Salg, Network Marketing, MLM" - læsere og besøgende kan sagtens skelne skidt fra kanel i forhold til indlæg og debatter.
MVH
Kære Martin Thorborg. Den rigtige løsning for kategorinavnet må så blive: Network Marketing, MLM og Direkte Salg Samt udvide navnet: Annoncehajer og andre svindlere til: Annoncehajer, Pyramidespil og andre svindlere Hvad siger du til det? Med venlig hilsen Ove Bjørn Kraft