Følgende forslag er sendt til Martin Thorborg dags dato:
Kære Martin Thorborg.
Der burde være 2 kategorier i stedet for en – se indlægene markeret med rødt...
Med venlig hilsen Ove Bjørn Kraft
*** Det er aldrig for sent...Men det kræver et oprigtigt ønske om at ændre tingenes tilstand !!! Indlæg: 15-6-2007 08:37:14 | IP: Noteret | Anmeld dette indlæg P: 15-6-2007 10:56:36 kontorinvest
Offentligt ansat Debattør
Totale indlæg: 25 Sidste indlæg: 15-6-2007 Medlem siden: 1-6-2006
Subscribe to this author Jeg synes den skulle hedde "pyramidefiduser, MLM"
så finder googlere vej både når de søger på det som det rigtigt hedder, og når de søger på MLM...
I sproghjørnet på P1 hørte jeg en historie om et skilt ved center for retarderede. Efter noget tid var ordet retarderet gået hen og blevet lidt for negativt ladet. Man skiftede navn til noget mere klingende, og ejendomsinspektøren skulle stå for ny indgravering på messingskiltet ved indgangene. Han afmonterede pladerne, med idéen om at genbruge pladerne og indgravere det nye navn på bagsiden.. Men da han vendte skiltet om gik fløjten af den idé... på bagsiden af skiltene stod der "Åndsvageforsognet".
I kan flygte fra de navne i synes klinger negativt, men i kan ikke gemme jer.
(al kobling mellem MLM og retarderede i dette indlæg er tilfældig)
*** Indlæg: 15-6-2007 10:56:36 | IP: Noteret | Anmeld dette indlæg P: 15-6-2007 12:42:21 Ove Bjørn Kraft
MLM pusher Debattør
Totale indlæg: 50 Sidste indlæg: 15-6-2007 Medlem siden: 8-11-2006
Subscribe to this author Kære Kontorinvest.
Det er en rigtig god ide. Der bør være en kategori der hedder Pyramidefiduser/M
Dato: 15-06-2007 12:42:21 Forfatter: Ove Bjørn Kraft Kære Kontorinvest. Der bør være en kategori der hedder Pyramidefiduser/MLM så man kan skille gråzonefirmaerne som ikke lever op til lovgivningen og ombudsmandens regler for god etik og moral fra. Og så kan vi få en kategori som hedder Direkte Salg og Network Marketing til dem der overholder lovgivningen samt lever op til god etik og moral.
Nu begynder det så lige at blive lige rigelig arkitektonisk (som min far siger når noget bliver unødigt kompliceret). Martin har tilføjet Direkte Salg - super! - selve kategori titlen kan så godt helt specifikt hedde: Direkte Salg, Network Marketing & MLM - men at lave yderligere inddelinger... Nej tak ;-)
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Ved at kæde "pyramide-fiduser" sammen med MLM i samme sætning; kategori, ja så er det jo i den grad et skridt TILBAGE - så kommer vi ikke fremad i forhold til at MLM er termen hvor børnesygdommene blev testet; der hvor vi trådte vores barnesko.
Pyramidefiduser er en saga blot.
MVH
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Her tror jeg at Lasse har ret. Noget af det første, som slog mig da jeg besøgte amino første gang var at MLM-kategorien står placeret lige over Annoncesvindlerne på forsiden.
Sådan en placering er ikke heldig - Og så lidt skal der til.
Så...ingen sammenkædning, tak.
I øvrigt en konstruktiv debat. Med hele branchens vel for øje. Mange selskaber rydder for tiden op i smuds-krogene og forsøger at holde stien ren. Det bør følges op af generelle tiltag fra medierne. Herunder amino. Og Martin har jo allerede vist god vilje og indsigt. Der er ingen tvivl om at den journalist, der gør branchen og dens stærke og svage led til sit speciale kan spå sig selv en fremtid, med masser at skrive om.
Amino er også et af de steder hvor journalister og andet skriblende godtfolk henter inspiration...Så en fælles indikation af en erkendelse af de nødvendige opgør med fortidens skygger er ikke malplaceret.
Her tror jeg at Lasse har ret. Noget af det første, som slog mig da jeg besøgte amino første gang var at MLM-kategorien står placeret lige over Annoncesvindlerne på forsiden.
Sådan en placering er ikke heldig - Og så lidt skal der til.
Nu er vi vidst ude i nogle dårlige undskyldninger.
Noget skal jo stå ved siden af annoncehajer, og jeg tror simpelthen ikke på at det har nogen som helst effekt på om man sammenkæder MLM med noget negativt. Det er sgu for langt ude :)
Det kan godt være at de hajer der sidder inden for MLM branchen har fundet sig et nyt navn som Direkte salg, det er også ganske udmærket og det passer måske bedre på jeres branche, det ændrer bare ikke på at MLM er den mest almindelige betegnelse udenfor branchen, derfor mener jeg det er vigtigt at denne stadig er tydeligt, så folk har en chance for at se hvad det er for en kategori.
Så vidt jeg ved står MLM får multi level marketing, og det er de fleste selskaber vel stadig, direkte salg eller ej, så er det marketing i flere levels :)
Network Marketing bruges i dag som betegnelse af så og sige alle i vores branche. Jeg ved ikke hvor du har det med MLM fra?
Brugen af navnet Direkte Salg skyldes at vores brancheforening Direkte Salgs Foreningen ikke kun har Network Marketing firmaer under sine vinger men også direkte salgsfirmaer - derfra navnet. Grunden til at Network Marketing branchen nu er optaget under direkte salg skyldes at det i de sidste år er kommet en holdningsændring fra Network Marketing branchen så man i dag (fra Network Marketing firmaerne) fokuserer på et direkte salg af højkvalitetsprodukter.
Jeg syntes at dine holdninger er interessante og ja det er marketing i flere levels - det er det interessante ved Network Marketing, men det ændrer ikke facts - at branchen kalder sig Network Marketing branchen i dag og ikke MLM branchen.
Jeg er helt med på at branchefolk kalder sig Direkte salg eller Network marketing. Men faktum er jo at det for almindelige brugere ofte er kendt som MLM, om den titel er korrekt eller ej vil jeg som sådan ikke gå ind i en diskussion om. Men synes det er vigtigt at vi tilgodeser de mange der kun kender MLM betegnelsen og derfor beholder den synlig i titlen.
Jeg skal ærlig indrømme at jeg var en af dem der ikke ville ane hvad direkte salg var, og slet ikke koble det sammen med MLM, inden jeg kom til Amino vidste jeg kun en meget lille smule om MLM, og havde ingen ide om at det faktisk hed NM istedet.
Så en titel der hedder Network marketing, MLM og Direkte salg synes jeg er fin. Men for de mange "ikke branchefolks" skyld, synes jeg man bør bevare MLM i titlen. Selvom den måske ikke er helt korrekt.
Dato: 15-06-2007 20:46:17 Forfatter: Martin Tygsen Noget skal jo stå ved siden af annoncehajer, og jeg tror simpelthen ikke på at det har nogen som helst effekt på om man sammenkæder MLM med noget negativt. Det er sgu for langt ude :)
Det har du fuldstændig ret i, Martin - om ikke andet så er der endnu et emne at tage op i næste udgave af bogen om "Konspirationsteorier"
Nu er der taget et skridt - eller skal vi sige en bid - man spiser jo som bekendt en elefant et bid af gangen - og Thorborg har taget et skridt; tilføjet "Direkte Salg" i beskrivelsen af denne kategori. Det kan være vi senere kan manipulere lidt mere med vore ønsker.. et bid af gangen...
MVH
Jo mere jeg tænker over det og ser indlæg samt kommentarer på Amino bør der være en kategori der hedder Pyramideselskaber/MLM så man kan skille MLM/gråzonefirmaerne som ikke lever op til lovgivningen og ombudsmandens regler for god etik og moral fra, samt ligeledes de ulovlige pyramideselskaber som der er lovgivet om. Og så vil jeg foreslå en kategori som hedder Direkte Salg/Network Marketing...Det vil betyde at langt flere seriøse Network Marketing firmaer og forhandlere ville bruge Amino (og vi taler rigtig mange), men som det er i dag er de bange for at komme i bås med gråzonefirmaer og de ulovlige pyramidespil.