Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et svært valg - rådgivning kontra salg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Alle

Med stor viden inden for mit fag (beredskabet) står jeg nu over for et svært valg. I sidste ende er det selvfølgelig mig selv og min fornemmelse i maven der bestemmer. Men håber at kunne trække nogle ideer/betragtninger ind i mine overvejelser.

Min baggrund er brandmand, redder og snart brandteknisk diplom udd. Ligeledes har jeg solgt masser af brandudstyr via en webshop.

Derfor skal jeg nu vælge vejen som jeg ønsker, at satse på. Disse er:

1. Rådgivning - og dermed mener jeg 100% rådgivning. Jeg har kompentence til at rådgive virksomheder indenfor alt det brandtekniske og uddannelse af personalet. Altså alt inden for brand og førstehjælp.

Ulempen: Vælger jeg rådgivning løber jeg ind i det problem, at store virkomheder som Falck og Danskbrandteknik levere denne service gratis. Selvfølgelig med deres eget salg i baghoved! Selve det at rådgive er ikke noget jeg har erfaring med. Andre rådgivende virksomheder (meget få) drives at meget uddannede mennesker, vi taler om arkitekter bygningskonstruktører osv.
Fordelen: Min rådgivning er 100% objektiv og uden "bagtanke" ligeledes er den mere dybdegående/bredere ifh til totalleverandørerne der "bare" levere min. kravene. Jeg vil kunne blive landsdækkende. Jeg har en meget bred viden og arbejder derfor inden for min kernekompetence.

2. Salg af totalløsninger - Via underleverandører vil jeg kunne levere totalløsninger inden for alt hvad angår virksomhedernes sikkerhed. Igen de samme kompetencer som overstående.

Ulempen: Jeg bevæger mig ind på et marked der er besat at STORE landsdækkende virkomheder. Er det dette jeg vælger er mine mål ikke at blive landsdækkende.
Fordelen: Jeg har et produkt der er lettere at sælge end rådgivning.

Håber, at I kan hjælpe mig lidt på vej!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:14

Der er et par andre problemer med rådgivningsmodellen: Det er meget svært at skalere og det er ikke så meget værd hvis det skal sælges en dag. Skaleringsproblemet er naturligvis at finde folk der er lige så dygtige som dig selv, og forstår at rådgive ordentligt. Et salg kan være svært, hvis det hele hænger på dig.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:18
Uha super tip. Det var slet ikke noget jeg havde overvejet, men klart når min viden er virksomhedens værdi.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 00:16
[
Hej Firechief,

Udfra det du skriver, skal du kunne differentierer dig ift. storesvirksomheder som FALCK. Alle virksomheder vil differentierer sig, hvis det er muligt, men du skal gøre det markant. Du skal have penge for noget som kunderne tror er gratis ( det er det ikke, hvis din viden er markant bedre og du skaber en forskel for kunderne)

Nedenstående er du sikkert bekendt med.
- Det jeg ser som kan blive en fordel for dig, er at f.eks. beredskabet mere gå op i at få lavet en masse rapporter, der skal finde ud af om de skal sende 5 eller 6 mand ud til en brand. (kilde: beredskabschef) Det et papirnusseri, hvor der bruges masser af penge, uden handling. Det skal igennem mange mennekser, for ændringerne sker.  Dette ved jeg har været til fustrerende for flere med høj ancenitet i beredskabet.

Jeg ved ikke nok om ild&vand til at fortælle dig hvordan du kan udnytte sådanne situationer. Men det er sådanne situationer, virksomheder udnytter, for at trykke konkurrenten i maven. Det handler ikke om at give beredskabet en sviner, men at få drejet deres svaghed til din fordel. Det er måske her du virkelig kan differentierer dig.

Kunne du skabe en løsning for kunderne, der kunne undgå at sende et "økonomibrandkorps" ud til en opstået brand?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:57

Dato: 12/30/2005 12:16:24 AM Forfatter: The game

Kunne du skabe en løsning for kunderne, der kunne undgå at sende et ''økonomibrandkorps'' ud til en opstået brand?

Det er staten der betaler for udrykning til brand - uanset om man har tegnet en aftale med Falck etc. eller ej.

Da jeg startede mit firma, arbejde jeg om eftermiddagen/aftenen som telefonsælger for Falck. Der blev virkelig rykket nogle ordre hjem på både privat og erhverv, så det er absolut ikke et marked der er mættet endnu, langt fra vil jeg endda sige.

Der hvor du har en udfordring, måske den største, er når du skal overbevise folk om at du er lige så god en rådgiver som Falck''s folk. Jeg kan huske fra min tid på Falck, at nogle (private) næsten blev beæret over at blive kontaktet af Falck, og det hænger jo både sammen med den goodwill de pr. automatik har, men også gennem deres markedsføring. Den er svær at konkurrere mod.

Jeg tror at dine chancer for succes er bedst ved salg af totalløsninger. Du har jo allerede solgt en del (formoder jeg) gennem din webshop, så leverandører etc. er vel på plads. Hvis du så er lige så smart som Falck, så sælger du totalløsninger som abonnementer, hvor der er "gratis" check/genopfyldning af pulverslukkere etc. Den dag du har 500 erhvervsabonnenter der hver måned sætter penge ind på din konto bliver det rigtigt sjovt! Falck er absolut ikke billige, så du kan sandsynligvis lave nogle løsninger/abonnementer som er billigere end Falck''s, og jeg tror på, at prisen også er en faktor når virksomheder vælger en brandsikkerhedsløsning.

Blot mine 2 cent...

mvh Carsten

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 10:49
Dato: 12/30/2005 10:57:07 AM Forfatter: Carsten Jacobsen

[QUOTE]Dato: 12/30/2005 12:16:24 AM Forfatter: The game

Kunne du skabe en løsning for kunderne, der kunne undgå at sende et ''økonomibrandkorps'' ud til en opstået brand?

Det er staten der betaler for udrykning til brand - uanset om man har tegnet en aftale med Falck etc. eller ej.

- Jeg fik noget ikke formuleret helt korrekt. Det jeg mener er, at Frechief kunne skabe nogle forbyggende løsninger, således der kunne undgåes brand, og "økonomikorpset" kunne undgå at rykke ud.
Det kunne være en differentieret rådgivning og totalløsninger. Som jeg skriver ved jeg ikke nok om ild&vand til at anbefale konkrete produkter.

Godt nytår!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)