Vi får jævnligt forslag til en chatfunktion på Amino. Jeg har ikke været vild med ideen, men kan se at folk efterhånden bruger det rigtig meget på Facebook, så jeg er tæt på at overgive mig.
Ideen er at dele den i to.
Først en generel iværksætterchat, hvor folk kan sidde og hygge sig med løst og fast.
Den anden er muligheden for at chatte privat med en eller flere brugere. Jeg forestiller mig at man kan vælge at lade "Alle", "Venner" eller "Ingen" chatte en op, så man selv kan bestemme niveauet af kontakt.
Jeg er helt med på at mange ikke gider bruge muligheden og de kan så slå den fra, men hvad siger du? Er det noget du vil bruge og hvilke ideer til funktionalitet etc. har du?
Jeg er ikke umiddelbar tilhænger af idéen, da jeg tror, der er nok andre tjenester, man kan kommunikere videre med, hvis det er det, man vil. Man kan dog naturligvis blive overrasket, hvis idéen bliver gennemført :)
Under alle omstændigheder synes jeg, det er vigtigt, at det fungerer ligesom på Facebook - at det kører i siden / i bunden på alle sider, og man ikke skal ind på en side og bare sidde og skrive der.
Martin Thorborg:
Jeg forestiller mig at man kan vælge at lade "Alle", "Venner" eller "Ingen" chatte en op, så man selv kan bestemme niveauet af kontakt.
Jeg synes det er en glimrende idé. Ofte er det svært at hjælpe fordi det er svært at forklare tingene over almindelige beskeder. Med en chatfunktion kan vidensdelingen foregå meget mere glidende.
Jeg forestiller mig at man kan vælge at lade "Alle", "Venner" eller "Ingen" chatte en op, så man selv kan bestemme niveauet af kontakt.
Se det virker som en god idé :-)
Umiddelbart kan jeg se idéen i at have et sted alá "Cafe og hygge" på en chat-platform. Der skal dog være nogle gode administratorer til at holde styr på at det ikke løber løbsk med flood-forespørgsler på opgave løsninger m.m.
Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)
Hvis det er enten en generel chat eller en bruger til bruger chat som kan vælges. Så ville en generel chat være at foretrække.
En bruger til bruger chat ville jeg slå fra. Men en generel chat er der ret stor mulighed for at jeg ville benytte. Dog synes jeg også at der skal være mulighed for en privat chat (måske bare en tilknytning til privat besked systemet, så man i chatten kan sende og svare på private beskeder)
Selve opsætningen vil en chat i seperat vindue eller på egen side være noget jeg ville bruge mindre end hvis det var en del af ALLE sider som en knap i bunden man lige trykker på og så er der et vindue. Ligesom facebook chatten er det (ikke fordi facebook opfandt dette, men de fleste ved hvordan den fungerer)
I kunne jo eventuelt tage et kig på http://www.bowob.com/ - så slipper i for at lave den dybe tallerken igen.
Det er jo naturligvis ikke et alternativ hvis i har nogle helt konkrede idéer da man bliver begrænset. Men rent udviklings mæssigt, så ville i kunne være i gang med chat allerede i går.
Om ikke andet, så er det måske et fint sted at hente inspiration :)